Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg vil tro denne linken vil være av interesse her inne. Gi klippet litt tid, forresten.

:idea:

http://www.ted.com/talks/view/id/229
GjenopprettetMedlem
Ja, den var interressant!
Takk for link Oppdagelsesreisende  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Wow! Her mistet jeg også ordene...
Har aldri sett en så utrolig bra beskrivelse på den høyre og venstre hjernehalvdel.
Og så gripende og humoristisk fremført.
Og at dette skulle skje en hjerneforsker...  :w00t:
Tenk å lære seg å koble bort den venstre innimellom.... og bli i et med altet.
Uten å behøve å få hjerneslag selvfølgelig!

Er det det som skjer tro... når en inntar plantemedisin... at den venstre delen kobles ut?
Jeg kjente igjen mye av den samme følelsen.

Hjertelig takk for linken!
GjenopprettetMedlem
Takk at du tok oss med på reisen!

Her kan dere teste om venstre eller høyre hjernehalvdelen dominerer hos dere:

http://www.web-us.com/BRAIN/LRBrain.html

Og for sikkerhets skyld en til:

http://www.ipn.at/ipn.asp?BGC

(til min egen overraskelse ender jeg alltid opp som klart høyredominert ved slike tester )
Anonymous
Veldig fasinerende å høre på henne. Fikk lyst å utforske min høyre..

Tok begge testene som det er linket til...er visst høyremann :D
GjenopprettetMedlem
Takk for spennende linker!
Skal lyttes på og leses etterhvert.
GjenopprettetMedlem
Oppdagelsesreisende  :respect: takk for denne (fanken æ e mållaus)....

Jeg vil tro denne linken vil være av interesse
Jeg vil tro at du her har helt rett!  :eusa_clap:

Takk for linkene Sandel Wood (måtte ta begge testene for sikkerhets skyld) Og Bjørnhaug, - Hvorfor skulle du komme med den der
...er visst høyremann
  :moreevil:  :P  for når jeg nå skulle fortelle hvordan testene gikk så blir det bare; ...jeg er visst  :-X jeg er  :-X jeg  :-X:-X  :razz: eh, altså, jeg er visst ikke så venstreorientert som jeg trodde, faktisk nesten ikke i det hele tatt, - holdt på å si over h**e ikke :o
Anonymous
:razz:
GjenopprettetMedlem
Kanskje litt vel til høyre... Skulle nok trengt litt mer balanse....  ( :razz: Tenk om de kunne slå seg sammen... samarbeide litt bedre.... )
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for link, Oppdagelsesreisende. En fantastisk påminnelse om det viktigste i livet.
GjenopprettetMedlem
8 på venstre og 10 på høyre er vel ikke så ille. Men jeg kunne nok blitt litt mer organisert i hverdagen. Ha ha, surrehuet avslørte seg igjen  :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Skal ta og høre på det klippet en dag, når det ikke e så sent på natt. Tiden løper så hurtig avgårde. Før man vet ordet at det hopper det plutselig frem en time  ::)
Det var nå en morsom test. Nesten bare høyre for min del.
GjenopprettetMedlem
Spennende.
Takk for linken

RITA  :wub:
AdsBot [Google]
Fantastisk herlig og drita morsom hjerneforsker!
Takk for denne Oppdagelsesreisende, og ellers for ledetråden inn i nettsiden www.ted.com. Inspirerende.

For meg har de to virkelighetene for så vidt vært et tema gjennom hele livet. Både til glede og sorg.
I denne filmen faller noe på plass hos meg. Det er bare de to hjernehalvdelene som sloss om oppmerksomheten.
Enkelt og greit. Ikke noe mer mystisk!

Wow!
(eller Woff fra en Golden retriever i La~la~land)
GjenopprettetMedlem
For meg har de to virkelighetene for så vidt vært et tema gjennom hele livet. Både til glede og sorg.
I denne filmen faller noe på plass hos meg. Det er bare de to hjernehalvdelene som sloss om oppmerksomheten.
Enkelt og greit. Ikke noe mer mystisk!

Ja... utrolig fantastisk, kjære Gjest! Ikke så mystisk kanskje... men desto mer magiskt  :P
AdsBot [Google]
Magisk ja! La oss alle bli Magikere  :wub:

Men nå tilbake til www.ted.com
En skattekiste.
GjenopprettetMedlem
Ja.... Jeg hadde behov av å se den igjen....
Dette har beveget meg mer enn noe annet...
Jeg gråt... Mon tro om det ikke er der "hjertet" sitter... Der sjelen har sitt sete...  :wub:
GjenopprettetMedlem
Ble helt revet med av denne forskerens fortelling. Fantastisk å se!!

Jeg ble litt sjokka over å se hvor lite de to hjernehalvdelene henger sammen :w00t: Tenk å gå rundt sånn som det der da! Ikke rart vi strever  :biggrin:

Takk for tips!