Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg vil dele min erfaring av det som jeg oppfatter som mine hjelpere og min hjerne.
Jeg oppfatter det som om jeg er omgitt av hjelpere.
Disse hjelpene viser sitt nærvær gjennom å boblebruse i hodet mitt.
Bruset er iblant svakt, iblant sterkt og iblant intenst.
Hjelpene bruser på ulike sted, på den måten kan jeg oppfatte hvem det er som er nær.
Mine hjelpere har kommet til meg på forskjellige måter.
Den som først viste seg kom når jeg mediterte for første gang. Den neste så jeg i øyekroken, når jeg besøkte en samisk offerplass.
Den tredje ble jeg fortalt om av en synsk venninne. Senere sa denne hjelperen til meg at jeg hade tegnet henne når jeg var ung. Jeg fant bildet og hade tegnet det etter å ha lest et dikt som hette ”Jag møtte”, jeg var 16 år ved det tidspunktet.
Den fjerde kom til meg som bobler, jeg visste ikke hvad det var og ble nødt til å spørre venninnen min.
Min første hjelpere er en mann, en forfedre til meg. Han bobler på høyre siden, nær skåren, helt bak i nakken.
Min andre er kvinne, hun bobbler på samme sted som min første men på venster side.
De tredje er kvinne, hun sier hun har levd som nunne i Frankrike og at hun arbeidet med urter. Hun bobbler ved høyre øre.
Den fjerde er mann, han viset seg som en tibetansk munk. Han bobler ved venstre øret.
En mann og en kvinne på hver hjernehalve.
De to som er på høyre hjernehalve er kommet fra vestverden.
De to som er på venstre har mer østlikt opphav.
I fjol vår var jeg med på en gruppetrommereiese.
Da så jeg sirkelen, og sirkelen ble til et solhjul, altså oppdelt i fire deler, senere også i åtte.
Det ble et solhjul med åtte eiker og et hull i midten.
Så omdannet seg solhjulet og ble som en halv kule.
Den viste at den kunne sitte på hodet som en lue. Det ble omtrent som det en kan se på enkelte bilder av vikinger.
Den viste også at skåren mellom hjernehalvene var retning nord-syd, hvor nord var bak og syd fram.
Det var etter den trommereisen som det slo meg at min venstre hjernehalve hade østlige hjelpere og min høyre vestlige.
Nå kjenner jeg iblant hvordan det bobbler i skåren. Kansje er det de bruene som Ailo skriver om på forsiden.
Noen gang har jeg tilmed kjennt små små bobblinger i hullet. (Hullet ser jeg som kronechakrat).
Jeg føler det som om det er små tegn på helhet. Kansje nærmer jeg meg helheten.
gunilla
Anonymous
Takk for at du deler gunilla

klem

Anonymous
Når jeg leste dette igjend fikk jeg lyst til å høre om det er flere som har opplevd å få denne sirklen (ligner solhjulet)manifistert på kroppen (blodutredelse) sirklen var veldig tydelig, har sett det på 2 persjoner som et stempel, som kom over natten å varte noen dager før det forsvandt igjend.
er det noen som har opplevd det, eller har noen tanker rundt dette fenomenet ?
klem bast

GjenopprettetMedlem
Gunilla: det bobler mye i "skåren", eller bruser i hodet når jeg reiser med trommer, eller mediterer eller sender healing.
Etter et helgekurs hos E. i fjor høst bruste det i ukesvis. Det kjentes som om venstre og høyre del av hjernen ble amalgamert, det skvulpet frem og tilbake. Nå kan jeg fremkalle tilstanden hos meg, jeg har liksom lært det.
GjenopprettetMedlem
Artigt at dere svarte på innlegget mitt akkurat forrige uken.
Synkront?
Jeg tror jeg har oppdaga sammenheng mellom flere ting når det gjelder disse "bobblingene" , hjernen, medisinhjulet og den samiske trommen.
Prøvde forrige uken å laga et kart over disse sammenhengene.
Dette er "under arbeid" for tiden.
Jeg har et lite tillegg till mit første innlegg.
Jeg tror bobblingene er energi. Mor min har de samme boblingene, men hennes kommer når det kommer torden eller dårlig vær.
Hun kjenner de også når hun er i enkelte elektriske kraftfelt som under gatelys på motorveien for eksempel.
Anonymous
intesangt gunnilla
er det frekvensene du jobber med. sammenhengen med disse bobblingene,
hjernen, medesinhjulet , og trommen?
klem bast
AdsBot [Google]
Kanskje kan disse boblingene sammenlignes med det som skjer med kroppen når den går i transe?
Jeg tenker at kroppen rister for å frigjøre energier, så hele chakrasystemet skal være åpent
når en transformerer livskraften/seksualkraften til bruk i sjamanistisk sammenheng.
Kanskje har boblingen i hjernen den samme virkning. Å frigjøre energier, så bevisstheten transformerer fritt?
GjenopprettetMedlem
Takk for vinklingen!!
Kjempeflott!
Nå skal jeg prøve den.
Har hele tiden tenkt at dette er energi som jeg tar imot, som jeg er følsom for.
Og det tror jeg fortsatt det er.
Men det kan også være motsettningen.
Frigjøring!
Har begynt å "bruke" bobblingene.
Etter at jeg begynte å male bilder på tromma min, laga kartet på "hjernetrommen" så går det å "bruke" bobblingene.
Det føles som om bevissheten er utvidet.
(fint bilde Lilljee!)