Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har akkurat snakket med mamma på telefonen. Hon har en veldig tung dag idag, mye gråt og lite hopp. Hon er kreftsyk og legene mener at hun ikke kommer at bli frisk. Så no går hon på 2 forskjellige cellegifter. Det er hardt og hon er veldig sliten. Dette er andre gang hon har kreft, og no har hon tappet troen på det meste.

Mitt spørsmål blir da: vad kan jeg gjøre? Jeg vil så gjerne støtte henne, men vet ikke hvordan. Jeg kan ikke foreslå at hon går til noen form for healing for hon tror ikke på sånt. Jeg har foreslått at hon kanske skulle gå i noen form for samtaleterapi, det finns en grupp med mennesker som har møten og som er kreftsyke. Der kunde hon få noen å snakke med, som forstår. Men hon vil ikke. Hon sier at hon ikke vil sitte å grine blant en masse folk.

Jeg kan ikke sende healing til henne ettersom hon ikke har samtykket og aldrig vil gjøre det.

Det er vanskelig å vite vad jeg skal si til henne. Jeg prøver, men allt jeg sier blir feil. Hon er ikke mottakelig for noen som helst trøst. Jeg sa idag at kanske hon bare skal legge sig ned og låte det være en drittdag og så prøve igjen imorgen. Jeg prøvde å si noe om det gode i livet, om det fine med snø for eksempel. Hennes svar blev: Tror du inte jeg prøver, jeg tvinger meg å ha meg opp kvar morgen for å gjøre noe, jeg prøver å være flink.
Jeg sa til dette, at kanske hon ikke trenger å prøve så hardt, jeg veit at hon prøver å være flink og stark, men ibland måste hon kanske låta sig selv sitte å gråte en hel dag. Hon svarer at det hjelper ikke å gråte. Hon vil inte være en "lipsill".

Dette er vanskelig. Min mor og far har aldrig vært flinke å takle det følelsemessige i livet. Dei har ikke noe verktøy for det. Allt må virke perfekt og plettfritt på ytan. Man måste alltid være flink og ikke vise seg svak.

Min far har totalt tappet grepet oppi det hele. Han veit ikke lenger vad han holder på med. En dag hade han plutseli bare glømt bort var han var, vad han hette og vad han høll på med. Det har alltid vært noe rart med pappa. Han er alkoholiker, noe han aldrig har innrømmet, og eier ikke selvinnsikt i det hele tatt (på visse emosjonelle områder). Jeg har foreslått for han og, at han trenger noen å snakke med, svaret blir at: Nei, hvorfor det? Livet er slik og det er inget å gjøre med det. Bare å stå ut.

Jeg er veldig glad i mine foreldrer å det er sårt at se hur dei sliter. Men jeg er glad at dei snakker med meg litt om disse tingene i alle fall. Jeg kan ikke si eller gjøre så mye for å lette smerten, men jeg kan i alle fall være der og lyssne. Hvorfor er vi mennesker så harde med oss selve? Till og med oppi en slik situasjon er det viktigst at holde maska.
GjenopprettetMedlem
Vet ikke hva jeg skal si. Dine foreldre har visst mye til felles med mine egne. Jeg kjenner igjen en del av de tingene der....Ingen av de er alvorlig syke da men. Jeg tenker mest på om du får den støtten du trenger igjennom dette?
GjenopprettetMedlem
Jeg føler med deg Hanna Linnea. Det er ingen god situasjon du er i, og jeg håper (som Sommersky) at du også får støtte i denne vanskelige tiden? Jeg har selv mistet moren min i kreft og vet litt om hvordan du kan ha det nå. Vår familie klarte heller ikke snakke om det som skjedde,vi barna (jeg var 14) skjønte nok ikke hvor syk hun var.
Da bestevenninnen min var veldig dårlig pga kreft etter mange år, fikk til slutt familien spørsmål fra en lege: Hvordan har dere det,da? Og det spørsmålet burde jo kommet for lenge siden, ikke når hun snart var ferdig med livet.

Så jeg håper du har noen du kan snakke med og gråte hos? Bruk dem!
Mange gode tanker til deg og familien din fra Arkadia
GjenopprettetMedlem
Jeg lytter til din styrke Hanna,
du og din kraft er allikevel et healende lys
for din mor.

Vær sterk,men tillat deg å flomme over.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk!

Deilig med slike svar. Jeg har gode venner jeg snakker med, og når det blir skikkeli gale går jeg til en meget god samtaleterapeut.

Det er deilig å lufte tanker og følelser her på sonen. Det er godt å se dem på trykk og så å få gode svar tilbake.

Jeg ønsker alle en nydelig søndag! :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg kan ikke sende healing til henne ettersom hon ikke har samtykket og aldrig vil gjøre det.

Det er klart du kan sende healing til henne, send kjærlighet og din form for healing til henne.  :wub:

Det er vanskelig å vite vad jeg skal si til henne. Jeg prøver, men allt jeg sier blir feil. Hon er ikke mottakelig for noen som helst trøst.

Du kan fortelle henne hvor mye du elsker henne, hvor glad du er i henne, hvor mye hun har betydd, og vil bety for deg fremmover.
At du ønsker å se henne frisk. etc...

Healing klem fra
Samin  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Samin":

Du kan fortelle henne hvor mye du elsker henne, hvor glad du er i henne, hvor mye hun har betydd, og vil bety for deg fremmover.
At du ønsker å se henne frisk. etc...

Støtter denne .

Hun må gå sin egen vei, kjære ...selv om det er hardt å se på. Det er healing i kjærlighet .
Hun er nødt til å fokusere på det hun er takknemlig for, ikke sykdommen.

Prøv å muntre henne, med å ta deg tid til henne. Gjøre ting som hun liker  :)

Klem fra meg