Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har levd og lever fortsatt et liv nær døden, med det mener jeg ikke at mitt liv har vært en nærdødenopplevelse - men jeg har måttet forholde meg til døden på flere måter og over lengere tid.
Min far ble allvorlig syk (polio) da jeg var 3år, legene ved sykehuset han ble innlagt på ga ikke han eller familien noe håp - Min mor nektet å godta dette og fikk han flyttet til et annet sykehus, der fikk han hjelp og levde videre i 25år. Det var alltid fare for at han skulle dø, han var avhengig av en maskin for å kunne sove, denne maskinen hjalp han slik at han kunne puste om nettene og de nettene det var strømbrudd opplevdes som kritiske.
Han døde en kveld på veg hjem fra besøk hos naboen, det var sterk motvind og et av vindkastene ble for sterk til at han klarte å puste.
Min mor har kols og i den forbindelse har hun bla. ofte pådratt seg lungebetennelser - I høst har hun tilbrakt mye av sin tid innlagt på sykehus, for ca 1mnd siden ble hun sendt hjem etter kurert lungebetennelse selv om hun gjorde sykehuset oppmerksom på at hun ikke hadde hatt avføring på ca 14 dgr.
Etter en uke hjemme med flere misslykkede forsøk på å få tømt tarmen ble hun innlagt igjen og "operert" slik at de fikk tømt tarmen. Det ble i denne sammenheng oppdaget kreft i tykktarmen og hun har vært satt opp til operasjon 4 ganger. Hver gang har operasjonen blitt avlyst i siste øyeblikk fordi det har kommet inn andre pasienter som måtte prioriteres.
Det har også skjedd andre ting i denne tiden, hun har fått betennelse i forbindelse med inngrepet på 2 steder (på grunn av lekkasjer og mangelfull pleie). Nå har hun på nytt fått lungebetennelse og hjertet er i ferd med å svikte.
Da jeg snakket med henne i dag visste hun ikke lengere om hun vil bli operert, legene er redde for at hun ikke vil overleve en operasjon.
Min mor sier at det er ikke viktig å leve lenge, det er livskvalliteten som er viktig og skulle hun ha levd om igjen ville hun danset oftere.
Jeg har sansyneligvis bydd opp både henne og rullestolen for siste gang, det gjør meg trist å tenke på at den tiden hun har igjen er med en uverdig livskvallitet - en ventetid på en uverdig død.
Nutch/CVS [Bot]
Jeg ønsker deg mye kraft slik at du kan bære det som skal bæres: enten livet eller døden eller begge to.
Og: jeg vet hav du snakker om. Jeg hadde flere helt nære møter med døden. Han er en ofte uønsket men pålitelig kamerat.
Ha det godt
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Ja, dette var et vemodig innlegg, og jeg føler med deg. Det var godt sagt, det med siste dans! Det viser for et flott menneske hun er!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg ble virkelig rørt av dette, og at du vil danse med din mor.
Sender deg gode tanker om kraft til å bære dette.

GjenopprettetMedlem
Dette bør vi ta til oss...
Min mor sier at det er ikke viktig å leve lenge, det er livskvalliteten som er viktig og skulle hun ha levd om igjen ville hun danset oftere.
Sender deg gode energier og varme tanker, gobiten!

GjenopprettetMedlem
Har dere i tankene,Cenobit.
Lys og styrke til dere begge.......
GjenopprettetMedlem
Gode tanker til dere begge

GjenopprettetMedlem
Det er vemodig når livsdansen ebbar ut.
Og hardt å sjå på for dei nærmaste.
By likevel opp til ein mest muleg vakker pas de deux ,med ein verdig coda.

GjenopprettetMedlem
Gode vibber til deg og din Mor

Måtte veien være så fri som overhode mulig!
GjenopprettetMedlem
Sender av hjertet gode tanker om kjærlighet og lys til deg og din kjære mor

Klem fra lilyane.
Anonymous
Sorgligt ceno... men det är ju som livet är...
Jag tror döden bjuder oss en friare tillvaro än jordelivet.
I kosmos kommer vi att vara i kärlek och vänskap... tillsammans.
På andra sidan väntar dom... på oss
Det är ett budskap som jag fått från en kvinna på andra sidan och det känns gott att veta.
og skulle hun ha levd om igjen ville hun danset oftere
Det ska vi lytte på och ta till oss! DANSA!
Kram och Klem

Nutch/CVS [Bot]
Ja, dans! Også når døden venter: dans!
Jeg leste nylig: Kansje det venter en god jordmor og helper deg ut på den ander siden . . .
Ha en god dag
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Takk for omtanke og gode ord - Jeg har hatt behov for å trekke meg mer tilbake i denne tiden med emosjonelle svingninger fra endel uforløste elementer.
Nå er de fleste av de usikkerhetene som reiv og sleit i meg avklarte og bearbeidet - Jeg kan nå sette nye enkle trinn til min livs-dans
mvh
ceno