Kreft. leveren hans har allrede sviktet og fungerte ikke lenger og han har gulsot selfølgelig;.magen hans var tatt bort for 6 år siden og han selv var i 60år. Manen har fått av leger bare noen dager gjenn.
Jeg selv har forberedt meg til tuva og om jeg ville si ja til jobben ville jeg blitt sittende i moskva flere måneder og dermed gå glipp av alle ritualer i naturen.
Jeg har tenkt meg litt om og tok på meg jobben. kastet meg ut i den for å si det slik .
da jeg dukket opp hos manen på sykehuset var han halv dødt.Videre viste det seg , at trommen kune ikke brukes der og kona til manen var sterk religiøs og korset seg ved å høre ordet sjaman.
he,he ,hun leste bøner fra bibilen hele den tiden jeg jobbet med manen,som om jeg var en troll.
i tilleg så dukket det opp fler og fler praktiske problemer for utføring av sjamansk healing.Slik ,at det er nesten umulig å heale ham på mine premisser.

men så tilbake til manen, jeg har funnet årsaken til kreften hans. etter to døgn kune jeg konstantere ,at grunen til at han har fått mage kreft for seks år siden var : manen mistet simpelhet evnen til å gi og motta menneskelig nærhet.
Når en spiser seg mett,får man en slags god følelse i magen,sant? Sjelen hans sultet etter nærhet og dermed ble magen rammet.
Jeg har jobbet med han kun ved bruk av energier i fire dager ,to timer om dagen.
Han begynte å friskne og leger allrede begynte å gi ham måneder gjenn å leve i stedenfor dager.
Etter fire dager har jeg fortalt han om grunen til at han var syk.
Han nektet i å se meg gjenn i to dager etter det. I løpet av de to dager ble han veldig dårlig,verre enn før. til slutt ble jeg invitert gjenn til han ,den siste kvelden har jeg healet sjelen hans.
Han døde samme natt.

Sovnet med fred i hjertet. gikk i en stille og smerte fri dødt.
Det kan se slik som om jeg har tapt kampen mot sykdomen,men han dukket opp på ettermidagen og takket meg med kraft. En kraft ,kraft,kraft.
da var det ikke forgjeves ,men nyttig allikevel.

(Enda jeg aldri hadde snakket med han om det jeg driver med, han visste at jeg hadde tromme, men ikke hva jeg gjorde med den)