Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Er der nogen af jer der bruger tarot kort, engle kort, runer eller andre spændende ting i en form for rituel? Hvis I gør, hvornår og hvordan bruger I dem så?

Det var en sjov måde jeg fik de kort, jeg gik ind hos en boghandler for at kikke efter nye bøger... og pludselig står jeg med en pakke i hånden som jeg viste jeg bare skulle købe... da jeg kommer hjem og åbner pakken ligger disse kort med indianer motiver og er en slags clairvoance kort...
Jeg bliver lidt forundret, for jeg har aldrig haft med kort at gøre før... Men jeg ved jeg skal trække et kort for en ny person der ikke har været i mit hjem før. Når jeg trækker så et kort, - og det er ret sjovt, for så fortæller det mig, hvad den person er bange for og gerne vil hjælpes med...
Ret spændende.  :shock:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Anonymous
Så flott opplevelse og finne kort som forteller deg noe Shamanen! Jeg stod en gang for flere år siden med kort og bok i hånden inne på en bokhandel. Men den gangen var de ganske dyre, og jeg kjøpte ikke.
I 1998 var tiden inne, og da havnet både bok og kort hos meg. Etterhvert ble det så feil at jeg la de på hylla. Men da grep Eneboeren inn i mitt liv og godt oppmuntret av Hege Elisabeth som tolket min drøm da og videre gjorde at jeg tok fatt på et kurs i tarot hvor jeg kunne bruke tid på. Jeg tolket alle kortene via drømmer og tok eksamen for over et år siden.
Jeg er ivrig samler av tarotkort, og vet ikke hvor mange stokker jeg egentlig har! Englekort og runer har jeg, men de har jeg ikke satt meg så veldig i. Det er utrolig givende å kunne hjelpe andre mennesker via kort, eller tolke en drøm.  :icon_lol:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Maeve  :icon_biggrin:

Det er så flot, det du kan, tyde drømme og lægge tarot, og så flot at hjælpe andre på den måde. :respect:  Håber du bliver ved med det?
Hvad er foreskellen mellem tarot og engle kort, - ved du det?

Anonymous
Englekortene er ikke som tarot. I tarot finnes ikke fasit, ulike svar hver eneste gang. Englekort er mer oppmuntringskort synes jeg. Mange trekker et kort for dagen, men man kan legge kort på en person. Jeg har en venninne som var så langt nede, og da trakk jeg et englekort for hver måned og det synes hun var så til hjelp. Man får bare forsøke seg fram.
Men det finnes mange forskjellige englekort, og hvilken er det du har? Jeg bruker Healing with the Angels som Doreen Virtue har laget. De er utrolig vakre, og ordene går rett i hjertet synes jeg.
Jo, det er givende å hjelpe andre mennesker med tolkning av drømmer, men etter 1 1/2 år ble jeg så sliten og utmattet. Jeg gjør det når jeg har lyst, og ikke fordi jeg må.  :whatthef:
Anonymous
Jeg bruger runer mest för sjov :) de är intressanta och vackra.

http://www.arild-hauge.com/

Mvh,
Thomas
psbot [Picsearch]
æ bruker både runer som æ har laga sjøl, og tarot. Synes begge deler e kjempe spennende. Bruker nok runene mer på meg sjøl, men tarot visst andre lure på noe.
Snappy [Bot]
Shamanen - hvilke indianerkort er det du har? Jeg har noen som heter Vision Quest tarot, veldig vakre og jeg er kjempeglad i dem. Bruker ellers tarot til analyser på andre mennesker. Et spennende verktøy som jeg gjerne skulle ha brukt mer. Men desverre strekker ikke tiden til i en hektisk hverdag.
Anonymous
När folk som kommer till mig frågar om framtid och råd, använder jag ofta sand.

Jag tar en näve sand och häller på trumman, sen trummar jag antingen underifrån eller ovanifrån och ser hur sanden skapar olika mönster och bilder som lever och formas om, blir hela sagor och sekvenser. I sanden ser jag, utifrån en bestämd fråga, "svar" eller råd på olika sätt. En annan måte å 'se' på har jag lånat från samerna - där ritar jag billeder med kol/charcoal på trumman, allt efter vilken människa jag jobbar med (hennes hus, dotter, bil, arbete, man f eks) och sen har jag en liten arpa/benbit som studsar omkring på trumman och pekar på de olika sakerna. Det är en bra metod, för jag kan styra och vrida lite på trumman så att den visar på de bilder jag vet den behöver peka på ;)

Mvh,
Thomas
psbot [Picsearch]
den sand spåingen minner meg om spåing i kaffe grut. de e sånt som æ har vokst opp med. Husker at bestemor og venninner brukte å spå i koppen, æ satt med store øra å lytta, men da gikk de over til å snakke samisk eller ett språk æ ikke forsto.... kråkespråket kansje :D
synes den andre spåinga di hørtes veldig "styrt" ut....  :icon_biggrin:
Anonymous
Jo, men jag styr bara ibland - då jag VET det kommer gott ur det. Framtiden finns inte, vi skapar den - tror jag :) det finns bara Nu Nu Nu och Nu.

"Sjamanen formar världen innifrån."

Mvh,
Thomas
psbot [Picsearch]
kansje du rett og slett bare skal si det il dem som spør.....fremtiden finnes bare nu, nu, nu og...........nu ;D
Anonymous
,
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

De kort jeg har hedder Prairie Clairvoyance.. Der er 56 kort.

Disse kort har flere indfaldsvinkler:

Farver som chakraerne,
Åbne eller lukket elementer
De 4 elementer (jord, vand, luft og ild)
Billedernes fortælling
Derud over symbolisering af alle tingene

Utrolig spændende kort...

Anonymous
Det med sand på trommen høres spesielt ut, men det minner meg når man så symboler i kaffekoppen i gamle dager!
De kortene dine Shamanen har jeg ikke hørt om, eller sett. Har du bilde som du kan sette inn..? Interessant med at det bare er 56 kort, er det kun fra Lille Arkana da? Vanlige tarotkort har 78 kort.
Hm, noterer meg opp navnet, for nå våknet samleren i meg altså! :redface:
Francis [Bot]
Jeg bruker hverken det ene eller det andre...
Yahoo Slurp [Bot]
hej Maeve  :icon_biggrin:

Jeg skal prøve og se om jeg kan scanne nogle biller ind og lægge ind så du kan se dem de er megt specielle..

Anonymous
Gleder meg til å se bilde!! :icon_biggrin:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Maeve  :icon_biggrin:
Her er et kort
Kort nr. 6/45

Nr. 6 er indigofarven:
· Området  er venskab
· Chakra er 3dje øje
· Symboliserer  intuition
· Påvirkning er frihed
· Dag  er søndag
· Metal er tin
· Planet er Neptun

Kanten rundt er lukket luft.. som repræsentere ideernes verden.
Yang-energi Udadvendt
Temperament sorgløs, optimistisk og idérig.

Kort 45
VISIONER:
For indianerne er visioner en vigtig og naturlig del af deres liv. Gennem visioner får de svar på deres spørgsmål, og de handler derefter. Når en ung mand ønsker at modtage hellig kraft, henvender han sig til en ældre mand for at få hjælp og vejledning. Dette er meget vigtigt for når han skal have kontakt med ånderne, skal det gøres rigtigt.. (så kommer der en vejledning)

Betydning: klogskab. Møde med en vejleder. Et projekt, som ikke kan klares på egen hånd. Der er hjælp at hente både udefra og fra dit indre. Hjælp fra eksperter.
Råd: hvis du beder om noget, må du tage det alvorligt. Udskil de væsentlige ting fra de tomme, og lev derefter.
Advarsel: At udforske sindet er IKKE legetøj.

Så meget står der om dette ene kort… så det er en meget spændene verden.

📎 Kort.jpg
Snappy [Bot]
De korta virker flotte :w00t:
Anonymous
Tusen takk Shamanen, så nydelig kort og beskrivelse! Nå ser det ut til at jeg bare må skaffe meg dem, og det tror jeg nesten Hege Elisabeth også gjør, om jeg kjenner ho rett!  :w00t:
Fulgte det med en bok med beskrivelse om disse kortene? Men håper de ikke står på engelsk...sukk.. :icon_rolleyes:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Maeve og Helge Elisabeth  :icon_biggrin:

Der følger et lille hæfte med, som er skrevet på dansk, og kortene kan bruges til så mange forskellige ting (spil) både for voksne og børn. Det bliver kaldt på æsken: Morskab, mystik og indianerkultur...

Jeanne-Marie Gillman: Prairie Clavoyance
udgivet første gang i Danmark 1992
i samarbejde med  Seifert Communication

Illustationer: Marianne Tümmler

copyright©Jeanne-Maria Gillman