Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Nå er lengselen etter tromme nr 2 kommet. Min første tromme kjøpte jeg i en butikk, og den var ikke så veldig dyr, 1600 betalte jeg for den. Jeg har ikke vært helt fornøyd med klangen i trommen, kanskje vi ikke er helt samkjørte. Hvem vet, men det er noe som mangler.  Jeg har ikke vært flittig og trommet, og det er vanskelig når man bor i en rekkehusleilighet.
Jeg er ute etter "tromma mi", og det beste hadde vært om jeg kunne laget den selv. Men jeg har ikke det håndlaget som skal til, så det kan jeg bare glemme.
Er det noen av dere som kan komme med tips til hvem som lager trommer, og til en pris som passer for en slank lommebok.
SEO Crawler
Ole Bjørn Michel på Feiring (Østlandet) er en bra mann og en utmerket trommemaker. Han holder dessuten svettehytteseremonier (jeg anbefaler dem og, i samme slengen!)

Han har, såvidt jeg vet, trommer i forskjellige prisklasser. Gode trommer lagd med hjerte.

Anbefaler ham på det varmeste!

se

[url]http://resonant.info/trommer/arrangement/kurs.htm

tlf.nr.:  63967054 el mob. 93879281 

Han selger også rammer, for de som vil strekke over skinnet selv.

mvh

torstein
GjenopprettetMedlem
Den 16-18 juni er det trommebyggekurs i Mjøndalen,
jeg har meldt meg på der. Ta gjerne kontakt om sted og tid skulle passe for deg.
GjenopprettetMedlem
Det er en sjaman i Harstad-området som heter Will Rubach. Han lager kjempefine trommer i reinkalvskinn. Jeg betalte 1500 for min  tromme for etpar år siden.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Takk for tips :)
GjenopprettetMedlem
Trommemakere i Norge
Ailo Gaup lager  trommer med samiske motiv på bestilling ailo@sjaman.com

Birger Mikkelsen lager skåltrommer og samiske sjamantrommer på tlf 41318640

Ole Bjørn Michel lager sjamantrommer med skinn av hjort og reinsdyr på tlf 93879281

Ulf Dormann lager indianske rammetrommer på tlf 9119112 (Holder også kurs)

Willy Mæland lager stammetrommer og didgeridoo på tl 91637639
Anonymous
Takk skal du ha Whitecougar :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg vil gjerne nevne en annen dyktig trommemaker med lang erfaring, Day Faye daydrum@start.no Har selv lært å lage tromme av han på et flott, lystig og meget givende kurs i trommemaking. Og den tromma holder absolutt mål! Han holder kurser i Telemark hver sommer. Han selger trommer av en mer nordisk tradisjon. Vet at han er nøye med hele prosessen, alt fra hvordan treet hugges til hva åndene vil at den ferdige trommen skal brukes til blir ivaretatt.

UlveMor
Anonymous
Day Feyne gör helt HIMMELSKA trommer olik _alla_ andra jag hört sett och spelat på i hela mitt shamanska liv :)

www.shamantrommer.dk är lärlingarna hans som säljer trommer og.

Mvh,
Thomas