Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Trommesirkler.
Er det noen her på sonen som kjenner til noen som arrangerer trommesirkler?
Fant overraskende lite om dette emnet her inne…..
Og fant svært lite på nettet.
Er det noen her som seriøst kan tenke seg å være med på å starte en?
Helst i området Akershus- Oslo- Vestfold. Noen som vet om et einet sted?
Kanskje kan vi få en her inne til å holde et lite trommekurs for oss?
Tenk å sitte i en sirkel å tromme løs i samspill med andre! Wow!
Det må bare være helt ekstatisk!
(Bor selv i en firemannsbolig, og får nok litt trøbbel om jeg setter i gang med tromma! )
Spent på positiv tilbakemelding!
GjenopprettetMedlem
Høres ut som en veldig god ide.
Jeg blir gjerne med på dette, ønsker å lære.
Har muligheten med plass, 2 steder med hytte langt til skogs (sntralt østlandet)(ikke mine)men jeg bruker dem fritt. Den ene har sengeplass til hvertfall 6 personer, den andre tror jeg fint man kan ha plass til 12-14 personer (om man ikke er redd for å dele rom)
Hadde vært flott og fått til utpå høsten, når mørket begynner å senke seg igjen f.eks.
Meld fra de som kunne tenke seg no slik,så ser vi hva vi kan får til i felleskap
rytmisk hilsen
Wolf
Anonymous
Jeg er interessert, sjelevenn!
Og Morten, hyttene høres jo ut som en velegnet lokasjon.
Takk for forslagene deres; la oss følge dette opp.
Jeg selv bor i Vestfold.
Beste hilsen
Masha
GjenopprettetMedlem
Yesss! Så flott dere!
Så flott at du har steder til rådighet, Morten. Kunne ikke vært bedre….
Men vet ikke helt om jeg kan styre meg såååå lenge……….
Kan jo prøve å komme med på et kurs kanskje, i mellomtiden.
Har dere noen erfaring?
Hadde vært fint om vi kunne komme opp i et antall på 6-8 stykker?
( Det var da veldig så stille det var her i kveld. Er visst her helt alene.

)
Anonymous
hadde sikkert vært interresant å bli med, blir lite tromming på meg for tiden... bor i akershus området.
post mer her hvis det blir noen utvikling i situasjonen

GjenopprettetMedlem
Neida, ikke aleine.
Spørs om ikke resten av folket holder til ved Alteret og Grand Prix eller no slikt.
Nei, vi bør ikke vente til høstmørkret, jeg er stort sett klar når som helst.
Vi får planlegge og finne ett passende tidspunkt,
og ikke minst få med noen som kan lære oss.
Det med høstmørket var bare ett utslag av meg som høstmenneske. Jeg liker alle årstidene godt, men høsten er desidert best.
Da koser je mæ så fælt.
Wolf
GjenopprettetMedlem
Supert!!!
Da er det bare å vente på flere entusiaster.....
Klem så lenge§
GjenopprettetMedlem
Ja til trommesirkler

Jeg bor i Østfold nærmere bestemt Jeløy. Og jeg er i gang med et Sjamanhealingkurs i regi av Eirik Myrhaug, dette kurset går over 5 treff og har en lengde på 1 år, og neste møte er i August.... men er med på det meste , så ja si i fra til meg er du grei, for jeg blir med jeg på trommesirkler.
Trommesirkler er en flott mulighet for å videreutvikle seg, være crasy, føle kraften i lag med andre er en glede. Her kan vi lære av hverandre, knutte kontakt for fremtiden.
Topp forslag

GjenopprettetMedlem

Så flott da dere!

Da er vi allerede 5 intresserte.
Har meldt meg på trommelagekurset i Mjøndalen,
inkludert invielse og trommereiser, så da får jeg jo litt erfaring før vi starter opp.
Gleder meg!

GjenopprettetMedlem
Kommer igjen igjen jeg, med spørsmål....
Hva skjer i en trommesirkel.
Hva skjer da flere trommer sammen? Sitter hver og enkelt
i sin egen trommereise? Trommer man i takt? Inn i en felles ekstase...?

( Håper det siste )

Hilsen en uerfaren Sjelevenn.
GjenopprettetMedlem
Her er je like uerfaren som deg Sjelevnn, men j trur og innbiller meg at detta er stort.
har hatt non samligner med likesinnede hvor vi har tromma oss gjennom ei helg,
og WOW...
GjenopprettetMedlem

Yesss.... Lets go crasy.....

GjenopprettetMedlem
Hei ! Lurer på om noen vet om det finnes noen trommesirkler i Bergensområdet ?
GjenopprettetMedlem
Hei

Endelig på nett igjen....jeg håper at det blir noe av den trommesirkelen.....i høst.
Og at det ikke blir for dyrt... Si i fra når det blir....
Anonymous
Høres jo bærre lekkert ut
Bruker og kjøre trommesirkel her i Tromsø, men flytter til Lillehammer om vell en mnd, holder gjerne både trommesirkler og trommekurs, der dere får lære dere og bruke trommen og får den innvidd
Bare gi meg en pm så fikses det

AdsBot [Google]
Fikk denne mailen som kanskje flere har nytte av:
På fredag den 24. er det alternativtreff på Stengrotten i Rygge. Det ligger rett ved Rygge togstasjon.
Disse treffene er fast annenhver fredag fra kl 19.00 Der samles folk fra forskjellige retninger og miljøer innen det alternative, og det er masse spennende som foregår der hver gang:) Det er stort sett ikke noe fast opplegg for hvert treff, de som er der kommer med sine ting og lærer det bort til de andre som er tilstede.
På lørdag 26. og søndag 27. august blir det trommesirkel på Stengrotten.
Lørdag fra 12.00 til ca 18.00
Søndag fra 11.00 til ca. 16.00
Du må ikke ha med deg alle dagene, bare dropp innom en dag det passer. Alle er velkomne:))
Ta med deg godt humør, gjerne litt mat og klær som passer til været. Blir det ikke altfor dårlig vær kommer vi bl.a. til å dra ut til Vannsjø minst en av dagene.
Arrangementene er gratis.
Hvis du har lyst til å komme og trenger å ligge over, si ifra senest en uke på forhånd. Det er overnattingsmuligheter på stedet.
Anonymous
"Liljee":
Fikk denne mailen som kanskje flere har nytte av:
På fredag den 24. er det alternativtreff på Stengrotten i Rygge. Det ligger rett ved Rygge togstasjon.
Disse treffene er fast annenhver fredag fra kl 19.00 Der samles folk fra forskjellige retninger og miljøer innen det alternative, og det er masse spennende som foregår der hver gang:) Det er stort sett ikke noe fast opplegg for hvert treff, de som er der kommer med sine ting og lærer det bort til de andre som er tilstede.
På lørdag 26. og søndag 27. august blir det trommesirkel på Stengrotten.
Lørdag fra 12.00 til ca 18.00
Søndag fra 11.00 til ca. 16.00
Du må ikke ha med deg alle dagene, bare dropp innom en dag det passer. Alle er velkomne:))
Ta med deg godt humør, gjerne litt mat og klær som passer til været. Blir det ikke altfor dårlig vær kommer vi bl.a. til å dra ut til Vannsjø minst en av dagene.
Arrangementene er gratis.
Hvis du har lyst til å komme og trenger å ligge over, si ifra senest en uke på forhånd. Det er overnattingsmuligheter på stedet.
Høres jo steike artig ut. og et kjempe flott tiltak..
GjenopprettetMedlem
Er interesert i å være med på en trommesirkel,det må jo være enormt.Var på kurs med Whitcougar i Bodø,helt enormt
GjenopprettetMedlem
Jeg gikk dessverre glipp av trommesirkel 26. og 27 aug. Kan vi arrangere trommesirkel igjen ved høstjevndøgn(eks 23.24 sept) f.eks? Gjerne i grotten