Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Her er det bare å si fra hvis noen trenger regn en gang (sandnes/stavanger-området), så da bare hykker jeg på campingvogna mi (regn-"tromma") på bilen og kjører en liten tur. Dette slår aldri feil, men ingen garantier selvfølgelig. Har litt lyst å ta en tur for å hvile hodet nå, men orker ikke mer regn så vogna får bare stå der den er.
Noen andre som har slike "merkelige" verktøy?

GjenopprettetMedlem
Beklager hvis dette ble litt useriøst, flytt gjerne tråden til humor eller en annen plass den passer bedre.

GjenopprettetMedlem
Nei dette va midt i blinken Dragen,men enig med deg,la bare den regnmaskinen stå,det er nok av dem ute på veien å frister regngudene.
Jeg kom på mitt eget elendige triks,som å ta fram solkremen,det slår f...ikke feil,nesten hver gang jeg har smørt meg,har kalde vinder startet å blåse,og været begynner å skifte.
så tar jeg på klærne igjen,og går hjem.
Jeg har lurt på om det er den lukta i solkremen som virker frastøtende på værgudene.(faktor 12,nivea)
hmm..merkelig klode vi trår rundt på.

GjenopprettetMedlem
Hehe...morsomt at flere opplever det slik..
Tar jeg med meg paraply eller regnjakke, blir det sjeldent regn, selv om været tilsier det så.
Men om jeg ikke tar det med, fordi det ser ut som om været skal bli bra, da begynner det å regne seff...
Anonymous
Jag har en magisk pipa. Då jag väntat och väntat på bussen och tänker -Nä, nu tar jag mig en stilla röyk - SÅ KOMMER BUSSEN!
Slår aldrig fel

GjenopprettetMedlem
Ja morsomt å bli klar over slike merkelige fenomener, kanskje ikke for den som har "verktøyet" da.
Mulig fenomena er resultat av en midlertidig negativ tankegang der og da, eller at åndene rett og slett protesterer på en måte. Men dette er bare spekulasjoner.
Noen liker jo regnvær, mens andre helst vil ha sol og varme. Hva om vi gikk sammen med åndene og lagde en timeplan for hvor det skulle regne og når? F.eks kraftig regn hver mandag og torsdag eller noe? Og fint vær resten av uka.

Anonymous
Då ska du såklart bara använda trumman då du behöver regn

Annars blir det lätt sura miner

GjenopprettetMedlem
Hehe, ja sant det. Jeg får heller prøve å rense "tromma" med røkelse en dag, og se om jeg kan få noen turer uten regn i ny og ne. Helge-ferier o.l. Er jo herlig å hykke på ei lita campingvogn og bare kjøre et stykke bort for ei helg nå og da. Liker godt telt også, men er greiere med campingvogn.

GjenopprettetMedlem
Jeg håper ikke denne sangen bringer regn for det er best å være ute i det fri med trommen når det er fint vær. En liten sang til å ta med dere på leiren
http://www.youtube.com/watch?v=x5V_VnktxcA
Sangen er The Whistler fra Jethro Tull sin Songs from the Wood
http://www.youtube.com/watch?v=KgUw6t3b6oE Sangen Songs from the Woods er det imidlertid bedre kvalitet på