Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
YES, nå er den født,- min førstefødte tromme   :eusa_dance:

Jeg har nå jobbet iherdig i flere dager med å montere min første tromme.
Det var en utrolig spennende prosess som lærte meg mye, blandt annet om skinnets
fleksibilitet.
Jeg strammet nok skinnet litt i meste laget, men lyden og klangen i tromma er helt nydelig.
Synes nå jeg da, men jeg er ingen ekspert på området for dette er første gang jeg ser og hører en tromme "live"

Ramma jeg har brukt bestilte jeg hos Craftwolf, den er i eik.
Skinnet er av hjort fra Skinnlåven, håndtaket er en vridd einekvist festet med lærremmer.

Tromma er ikke det fagfolk vil  kalle perfekt, men for meg er den helt perfekt.
Vi passer som hand i hanske, "Dansende Fri Hjort" og jeg!

Her er noen bilder av "Dansende Fri Hjort".
📎 DSC00065.JPG
GjenopprettetMedlem
Jeg ønsker deg og "Dansende Fri Hjort" lykke til - måtte dere få mange gode timer sammen.

RITA
GjenopprettetMedlem
Tusen takk Rita  :)

Her er bilde av baksiden
📎 DSC00053.JPG
Anonymous
Gratulerer, Lily! :eusa_clap: Det må være en god følelse å ha laget sin egen tromme. Lykke til med Dansende fri hjort. :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Kjære Lily
Det er en flott tromme - jeg er imponert.

En klem til deg RITA
GjenopprettetMedlem
Takker Lazy, ja gjett om det var artig og lærerikt, nå gjenstår det å bli bedre kjent med den, gleder meg masse  :eusa_dance:

Takk enda engang Rita, klem til dere  :wub:
GjenopprettetMedlem
Grattis! ! ! !

FLOTT TROMME!
:eusa_clap:
Kan du ta et bilde av siden på trommen også? Nyskjerrig jeg......, er skinnet naglet eller? 
Har tenkt å lage tromme snart selv så.....
GjenopprettetMedlem
Takk skal du ha, jeg er enig med deg, den er flott.
Er det ikke det alle sier om sine barn... :biggrin:

Det er en fantastisk opplevelse å lage sin egen tromme, her har du et bilde fra siden, som er naglet.
📎 DSC00029.JPG
Anonymous
Ah!  :wub: Så den är färdig nu!!!

Jag har fundrat över hur det gick för dig  (jag som inte tror att jag själv, kan)

:respect: "Dansende Fri Hjort"... velkommen til verden og din skapares hånd.  :respect:
Bing [Bot]
Gratulerer med vakre dansende frie hjort, for et herlig navn! Skal nok selv til å lage en tromme, ble inspirert av deg nå. Måtte du og din tromme danse virvle leve leke! :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk begge to  :biggrin:

Å gi liv til "Dansende Fri Hjort" er det beste jeg har "hjort" for meg selv på lange tider  :eusa_dance:

Kjære Lie og tiril, deres trommer venter bare på å fødes, så sett i gang.  :w00t:

Lie, det er ikke så vanskelig som det ser ut til, jeg fant god hjelp på Craftwolfs hjemmeside.
Jeg fant ut at jeg ville prøve med nagler først siden det er min første tromme,
min neste vil jeg lage etter "din" oppskrift.  :wub: