Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
.. ut av en blomsterstilk til en stoooor aloe  :biggrin:

Er så heldig at jeg har bobil, og i fjor vinter var jeg i Spania i 5 mnd.
Ble bl.a. kjent med en engelsk dame som "er heks som meg" - og vi hadde mye morro sammen!
På et tidspunkt sa jeg til henne at jeg gjerne ville kjøpe med meg en didgeridoo hjem. "Kjøpe?" - sa hun. "Den kan vi dra å plukke i fjellene!"
Som sagt så gjort - vi kjørte opp i fjellet - der gror kjempestore aloer som har digre blomster - 3, 4 meter - de var avblomstret og "tørket på rot", så det var enkelt å bruke min lille "samesag" som jeg kaller det (liten håndsag jeg kjøpte på Riddu) - og sage den ned.

Delte den i to på langs (med den samme saga) - den er myk og porøs. Så hulte jeg den ut med kniven min. Det gikk veldig greit.
Limte jeg den sammen igjen og bandt diverse skinnsnorer jevnt fordelt - for å hjelpe til med å presse den sammen.
Tiden gikk og jeg fikk aldri gjort den helt ferdig, men idag morges våknet jeg med bilde av den på netthinnen - så nå har jeg tatt den frem igjen for å gjøre den ferdig. Må pusse litt på den - sage av en bit fordi den er for lang - finne frem mere skinn & ting jeg kan pynte den med - og lage
munnstykke av honningvoks.

Da gjenstår det bare å lære seg å spille på den  :biggrin:
- regner med at det går greit - etterhvert -  :biggrin:

Så nå vet dere hva dere kan gjøre - neste gang dere er i Spania !  :wub:

Blondie... c",)
GjenopprettetMedlem
Jeg lagde en didgeridoo av Eik

stor og god og glad
GjenopprettetMedlem
For en flott idê Blondie og Bjørnedanser! Må være fantastisk å lage sin egen, enten den er i eik eller i aloe stilk. Egentlig kunne jeg tenke meg å se mestersykkende på bilder jeg da!  :innocent2:

Hint hint!
GjenopprettetMedlem
Håller med ni må ju ladda ner bilder så man får se dom :)
GjenopprettetMedlem
Kan gjøre så om 4 dager
GjenopprettetMedlem
Den må bli ferdig først  :). men så fort det er gjort skal jeg ta et bilde så dere får se  :)

Eik er jo nydelig Bjørnedanser ! Som forbundsfelle fra planteriket står den for styrke, sikkerhet og visdom  :biggrin:

Blondie... c",)