Er så heldig at jeg har bobil, og i fjor vinter var jeg i Spania i 5 mnd.
Ble bl.a. kjent med en engelsk dame som "er heks som meg" - og vi hadde mye morro sammen!
På et tidspunkt sa jeg til henne at jeg gjerne ville kjøpe med meg en didgeridoo hjem. "Kjøpe?" - sa hun. "Den kan vi dra å plukke i fjellene!"
Som sagt så gjort - vi kjørte opp i fjellet - der gror kjempestore aloer som har digre blomster - 3, 4 meter - de var avblomstret og "tørket på rot", så det var enkelt å bruke min lille "samesag" som jeg kaller det (liten håndsag jeg kjøpte på Riddu) - og sage den ned.
Delte den i to på langs (med den samme saga) - den er myk og porøs. Så hulte jeg den ut med kniven min. Det gikk veldig greit.
Limte jeg den sammen igjen og bandt diverse skinnsnorer jevnt fordelt - for å hjelpe til med å presse den sammen.
Tiden gikk og jeg fikk aldri gjort den helt ferdig, men idag morges våknet jeg med bilde av den på netthinnen - så nå har jeg tatt den frem igjen for å gjøre den ferdig. Må pusse litt på den - sage av en bit fordi den er for lang - finne frem mere skinn & ting jeg kan pynte den med - og lage
munnstykke av honningvoks.
Da gjenstår det bare å lære seg å spille på den

- regner med at det går greit - etterhvert -

Så nå vet dere hva dere kan gjøre - neste gang dere er i Spania !

Blondie... c",)