Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har lenge hatt lyst på en egen tromme.. Men bør jeg kjøpe en?
Mange sier jeg skal vente til den kommer til meg.. men når når  :lol:
Og når jeg skal ha meg tromme, bør jeg kjøpe en eller lage en selv??

Selvfølgelig mer personlig og spesielt og få laget sin egen tromme, men kjapper og kjøpe en da  :)
Av alle her som har sin egen tromme, hvor mange har laget den selv, og hvor mange har kjøpt den..??

Jeg skal ta meg en meditasjon og trommereise for og få noen svar på dette..
Jeg har trommereise på cd da. Av Ulf dormann "Sorte Sol"  Den er fin, og har også pratet med han og vært med på trommereisene hans siste 3 alternativ messene her i ålesund..

varme og  :wub: til alle
GjenopprettetMedlem
Du bør nok vente til den kommer til deg
og banker på døren.
så skal du ta den i mot
og,men ikke si takk første gang
for da kommer den ikke tilbake.
Men la den føle seg hjemme
så er den snart din.

Jeg har laget min egen tromme
Bestilte geite-skinn hos granberg garveri
400,-
og så var jeg så heldig å få tak i en
nydelig ramme av en jeg kjenner.
Nå har jeg lyst å finne en rir-kule
håper å finne en snill bjørk
som kanskje er tatt av vinden.
har ikke lyst å sage ner friske tre.
Lykke til med
din kommende tromme.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Det var noe sånt jeg tenkte meg ja..
Så nå venter jeg på at det banker på snart  :)  :lol:
Den kommer nok når jeg er klar for det..
Tusen takk for et fint svar.

lys og varme til deg fra hans
GjenopprettetMedlem
Ikke alltid at det er så mye kjappere å kjøpe. La oss ta et eksempel. Et trommebyggerkurs tar gjerne en helg, og du får med deg tromma som du selv har laget når du drar hjem. Kontra det å bestille en tromme hos en trommemaker. Kanskje har han en tromme for deg på lager, kanskje ikke. I tillegg kommer postgangen. Hvis du ikke kjøper den på en messe da. Ja, jeg synes det aller beste er å lage sin egen tromme, for da har du kontroll med hvilke energier som er i den.
GjenopprettetMedlem
Tromma kjem når du er klar!  :biggrin:
Berre vent,og vips .
Fekk sjøl ei tromme på kronglete vis nyleg.
Ved nærmare ettersyn,ser eg at tromma og eg har ein slags felles historie.He he.
Underleg vis er rett vis.
GjenopprettetMedlem
Jeg vil tro ,at det er ingen regler på å lage seg trommen eller kjøpe.
Enn fortere du har en trommen desto nærmere ånder.
GjenopprettetMedlem
Jeg ringte bare en trommemaker og bestilte tromma, og fikk den. Når han lager tromma med det formål å lage den til en annen (navngitt) person, så blir tromma slik som den skal være, og det opplevde jeg som sterkt når jeg fikk den. Med andre ord var det ikke nødvendig å "vente" til den dukka opp.

Når han lagde tromma, og den var ferdig, følte trommemakeren at dette ikke var hans tromme, men en annens.
Siden har jeg lagt min egen energi i tromma, og når han som lagde den prøver den, kan han merke stor forskjell. Og tromma begynte å sprekke, og jeg sydde den, så jeg har nå også vært med på å "lage" den.

Det kan alltids hende at det "kommer" en tromme til meg også i fremtida i tillegg til den jeg har - det tar jeg som en bonus.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Ja,takk ,begge deler.
GjenopprettetMedlem
Å lage en tromme er som å føde ett barn, å kjøpe en er som å adoptere ett barn.
GjenopprettetMedlem
¨Tusen takk kjære brødre og søstre.. Jeg fikk mye godt av de svarene her..
Å føler den nå snart er på vei til meg..
Og det skal bli godt og tromme seg nærmere åndene og moder jord..

lys og varme til dere alle klem hans

:wub:
GjenopprettetMedlem
Husker veldig godt når jeg "endelig" følte meg klar til å ha egen tromme. Lurte veldig på om det faktisk var slik at jeg var klar fordi jeg på et vis ikke følte meg "verdig". Har en vanvittig respekt for tromma, men tok likevel mot til meg og ringte til Birger Mikkelsen for å bestille en. Mens jeg ventet snakket jeg på et tidspunkt med Eirik Myrhaug og fortalte han hva jeg hadde gjort og at jeg hadde slik respekt for dette at jeg ikke visste om jeg kom til å klare å ta på den. "Det må du" sa Eirik (tørt) "for du må pakke den ut". ;D Jeg lo godt av den...  ;D

Da tromma endelig kom med posten var postdamen helt forstyrret fordi pakket var blitt sølt til med rød energidrikk  :w00t:
Eller det var selve esken som var tilsølt - ikke tromma heldigvis fordi den var godt pakket. Jeg ringte til Birger og fortalte hva som hadde skjedd. Vi lo godt begge to - og tok det som et godt tegn. Rød energidrikk!!! Jeg hang den på veggen i stua så jeg kunne sitte å se på den. "Torde fremdeles ikke ta på den for mye - annet enn å stryke litt på den og snakke til den. Ikke lenge etterpå hadde jeg en drøm som fortalte meg at dette virkelig var min tromma og at jeg trygt kunne bruke den. Siden så har det gått fint og jeg utrolig takknemlig for at jeg klarte å være modig nok til å ringe og bestille. Enig med Stridshjelp - selv om du bestiller så får du den tromma du skal ha - må ikke lage den selv. ;D

Lykke til !!!

Hexedoktor'n
Anonymous
Som whitecougar skriver her, å lage egen tromme er som å føde og å kjøpe en er som å adoptere. Men man blir like glad i dem begge, selv om forholdene er forskjellige. Mine to trommer har begge en egenartet "personlighet". Den jeg har laget selv, ligner litt på meg, er like sta og til tider egenrådig. Når den har bestemt seg for å ikke være med, så nytter det ikke...dermed basta! Den andre, som jeg kjøpte hos sorte sol, er mer fleksibel og medgjørlig. Fantastiske trommer, begge to.
Lykke til Hans, uansett hvordan tromma kommer til deg!
GjenopprettetMedlem
Jeg var bare med en kamerat av meg inn på en butikk for alternative instrumenter fra hele verden. Jeg gikk rundt å tittet litt, og plutselig lyste den opp på en hylle borti hjørnet. Helt øverst. Jeg måtte høre på den. Jeg spurte om lov, og tok den ned fra hyllen. Den var stor og ganske tung, men føltes god ut. Jeg ga den bare ett lett slag, og jeg sjønnte at det var den. Men jeg var blakk.
I min sjel, var det ingen tvil, for jeg skulle ha denne. Jeg satte den på plass i hyllen, og så på den en stund. Så sier jeg høyt: "Det hær e mi tromme. Æ ska ha den. Den ska stå her tel æ kommer å henta den!"

En måned senere kommer jeg tilbake, og der står den å venter på meg. Jeg kjøper den.

Den har en dyp og buldrende lyd, med fløyter og torden og ville dyr.

Jeg kaller den Uvær.

Serpentinus
GjenopprettetMedlem
Fikk et tips av en sjel her inne om trommelagningskurs, 20 minutter fra hjemmet....  :w00t:
Så jeg vet ikke om det var tromma som kom til meg ... eller om det var jeg som kom til tromma!
Det fulgte med en uforglemmelig helg; De sterke opplevelser vi hadde med de som var med,
og innvigelsen av tromma rundt bålet ved vannet, kommer jeg aldri å glemme!.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Det whitecougar skriver høres veldig fornuftig ut, at den man lager selv er mer som et eget barn, og en man kjøper blir som et adoptert.. Men adopterte barn kan jo også være herlig :) Og man bli jo glade i de og :)

Så jeg tror jeg lager en om det skulle passe sånn og jeg går meg på et tromme byggings kurs som adventura..
Og skulle jeg finne en som strekker seg mot meg og vil være min på en butikk/messe eller lignende, så kjøper jeg den  :biggrin:

Uansett hvor jeg for den fra, så skal vi(trommen og jeg) ha det gøy og fint sammen.
Og jeg gleder meg som en unge, samtidig som jeg den dagen den kommer til meg, nok kommer til og føle meg ydmyk som for muligheten og æren av og få eie en tromme og kunne bruke den.. Takk for mange gode svar, og god hjelp. nå er jeg ikke så forvirret over hva jeg skal gjøre  :lol:

lys og varme til dere alle  :wub:

klem hans
Anonymous
Jeg venter..Vet det er en der ute..Vet ikke hvor den befinner seg..Men tror jeg må bevege meg hjemover , nordover med å finne den..