Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har en teori som jeg tror veldig mye på og her er historien om hvordan den ble til.
Jeg er ikke noe fan av trommereiser type: "legg deg ned, visualiser ditt og hent kraft og datt". Ikke at det er feil, bare feil for meg akkurat nå. Men en ting jeg har oppdaget er at mitt humør UTELUKKENDE styres eller påvirkes av det som skjer utenfor meg. altså, blåser en kald vind så hutrer jeg og kommer den varme sola så blir jeg varm osv osv osv. Jeg og alle andre lar oss hele tiden påvirke av naturen og det er her "kraft" for å bruke det uttrykket kommer inn i bildet (noe som for er bevissthet, kroppsbevissthet, omgivelsesbevisthet osv). Jeg tror nemlig ikke at de gamle sjamanene trommet for å bringe kraft, jeg tror heller de trommet og feiret når kraften var ankommet, for den kommer folkens. kraften kommer og går og det kan nesten virke som om det er en del av en naturlig syklus. Så med andre ord så tror jeg ikke de gamle sjamanene besatt noen andre krefter enn at de var ekstremt følsomme ovenfor naturens store og små forandringer. (noe som for meg er nok).

Ps: Jeg ser at et spørsmål stiller seg her og det er jo om sjamanens ønske om å bringe kraft er en del av kraften i anmarsj for sjamanen fins egentlig ikke, ikke som en adskilt enhet som kan ønske uten at universet ønsker i samme åndedrag.
GjenopprettetMedlem
Godt poeng Cocopelli

Sjamanen reiser til lyden av sine hjerteslag

det var sånn det begynte

bom-bom-bom-bom-bom-bom-bom.........bom-bom-bom-bom-bommm-bommm-bommm-bommm.    :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg bringer kraft hver eneste dag.
Jeg reiser og henter kraft noen ganger med tromming noen ganger bruker jeg kunn min egen kraft til å hente kraft.

Du og alle andre (som du sier selv)lar seg påvirke av omgivelser,sjamaner derimot fryser ikke i munus 40 når de trommer på en kamlanie.
Har du kontakt med vindenes ånd ,så blåser den ikke ,når du ikke vil det.
Har du kontakt med frysenens ånd,fryser du ikke .
Har du en god kontakt med naturen ,kan du styre naturenens krefter når det trengs.

Sjamaner har de nødvendige tråder til forskjellige kraft.  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Kva med vinden som snudde med mannen??
Eller var det mannen som  følte når å snu med vinden?
GjenopprettetMedlem
Eller var det ... å snu kappen etter vinden...? Uten sammenligning forøvrig...  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Eg tenkte på en samtale om vise menn, i snabelstankelsporven sitt rike.
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Jeg bringer kraft hver eneste dag.
Jeg reiser og henter kraft noen ganger med tromming noen ganger bruker jeg kunn min egen kraft til å hente kraft.

Du og alle andre (som du sier selv)lar seg påvirke av omgivelser,sjamaner derimot fryser ikke i munus 40 når de trommer på en kamlanie.
Har du kontakt med vindenes ånd ,så blåser den ikke ,når du ikke vil det.
Har du kontakt med frysenens ånd,fryser du ikke .
Har du en god kontakt med naturen ,kan du styre naturenens krefter når det trengs.

Sjamaner har de nødvendige tråder til forskjellige kraft.  :eusa_pray:

Sjamanen begynner altså å fryse ved minus 40 grader, da først er det lov å snu kappen med vinden, hehe  :P
GjenopprettetMedlem
Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Jeg er vanligvis litt av en frossenpinn, må kle veldig godt på meg når jeg går ut. Men jeg har vært ute når det har vært temmelig kaldt. Straks jeg tar fram tromma fryser jeg ikke mer... Jeg kan fryse så jeg rister både før og etter, men ikke når jeg trommer. Kanskje er det fordi jeg ikke kjenner at jeg fryser, ikke vet jeg. Eller kanskje man rett og slett ikke skal finne noen "realistisk" forklaring på dette?
GjenopprettetMedlem
Tenk når den kalde vinden gir deg en glede, en glede for du kjenner livet..
Den kalde vinden gjør deg takknemmlig for varmen når du kommer inn..
Eller etter å ha lagt ute ei ukes tid
så er senga di ett paradis
-skal love deg at den aldri før har vært sååå god..
Når du hører trommens slag
så er du kommet hjem..