Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Er det noen av dere der ute som kan annbefale ei god maling til tromme, som er laget av hjorteskinn?
GjenopprettetMedlem
Blod!!!Moahhahahaha

Tusj, acryl- og oljemaling er brukt av flere som jeg vet om.
Lykke til hilsen Berserk Blekksprut

GjenopprettetMedlem
Hvis man bruker oljemaling kan det lønne seg å tynne den ut litt med terpentin, ellers trekker den ikke inn i skinnet.
GjenopprettetMedlem
Hvordan er det med henna? Trekker det inn i skinnet?
GjenopprettetMedlem
Ja! Det trekker inni skinnet uten å etterlate seg noe belegg,( som olje og acryl gjør) omtrent på samme måte som tusj.
Det samme gjør narvesverte, finns i brunt og sort, ( kanskje flere farger også.)
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":
Det samme gjør narvesverte, finns i brunt og sort, ( kanskje flere farger også.)
Hur fungerar det sedan? Det färgar inte av sig, eller så?
GjenopprettetMedlem
Det er hva skotilverkere bruker.... til farging av skinn, inneholder sprit. Det gjeller å bruke en tynn pensel, og ikke male noen feilstrøk, for det er umulig å fjerne...
GjenopprettetMedlem
narvsverte finnes i utallige farger....
som blå og rød og grønn og slikt
skal teste ut om det renner utover etterpå.....
GjenopprettetMedlem
Håper den finnes i hvitt også?

Tusen takk.
Skal fortelle hvordan det går, er utrolig spent, har aldri malt på skinn før..
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":
Ja! Det trekker inni skinnet uten å etterlate seg noe belegg,( som olje og acryl gjør) omtrent på samme måte som tusj.
Hei!
Jeg hang meg på tråden og har nå skaffet meg henna. Jeg lurer på hvordan én går frem for å blande det ut osv. Er det som når man skal farge hår? (koke vann og olje)
GjenopprettetMedlem
"schtatikkel":
"Sjelevenn":
Hei!
Jeg hang meg på tråden og har nå skaffet meg henna. Jeg lurer på hvordan én går frem for å blande det ut osv. Er det som når man skal farge hår? (koke vann og olje)
Jeg blanda det bare ut i kaldt vann og rørte til pulveret var passe utblanda. Prøv deg fram med litt vann i starten, og ha i mer vann hvis det blir for tjukk masse. Når det har en grei konsistens er det bare å male i vei.
GjenopprettetMedlem
Da er det malt, hvor lenge skal det være på før jeg fjerner det?
GjenopprettetMedlem
Jeg vaska bort restene med en våt klut når alt var tørka. Kan males flere lag for dypere farge.
GjenopprettetMedlem
"Nightdragon":
Jeg vaska bort restene med en våt klut når alt var tørka. Kan males flere lag for dypere farge.
Ok, tusen takk for gode råd. Da står den til tørk