Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har prøvd trommereiser noen ganger og det har hatt ganske sterk "effekt" på meg (vet ikke helt åssen jeg skal forklare det) og det ejg lurer på nå er om når man vet at man selv skal tromme?Er både for å tilfredstille min egen nyskerrighet,og kansje det gir meg noen svar attåt,om dere kan hjelpe meg med dette

GjenopprettetMedlem
Hvis du føler at du har lyst til å tromme deg selv eller andre på reise, er det vel bare å sette i gang.... Det gjorde jeg, men jeg trommet vel sammen med noen andre som hadde mer erfaring til å begynne med når jeg trommet andre på reise. Det gir større trygghet, ihvertfall for en selv

Lykke til!
Hilsen Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
takk for svar,men så var det isåfall å finne en tromme jeg har råd til da,og det er verre hehe
Francis [Bot]
Enn hvis man aldri har vært på trommereise før, og heller aldri trommet... Kan man bare sette seg ned å tromme seg selv ut på reise?
GjenopprettetMedlem
Jeg gjorde det. Hadde tromme i ca 2 år før jeg traff noen å tromme sammen med. Kunne heller ingenting om det. Selvfølgelig hadde jeg ikke "kontroll" på hva jeg drev med (har nok ikke det nå heller

), men føler at det å bare sitte å høre på lyden og kjenne rythmen og flyte avgårde ga meg en del. Det var alltid på det beste når jeg klarte å koble hjernen ut. Følte meg ofte renset, fornyet etterpå. Dessuten ga det meg glede. Det kunne hende at jeg reiste men jeg hadde aldri intensjoner.
Skjønte egentlig ikke så mye hva jeg hadde holdt på med før jeg traff andre som kunne lære meg og fortelle hva jeg hadde drevet med. Vet ikke om denne metoden "anbefales" av sjamaner, men kan ikke tenke meg at det kan være til skade. Mennesket har jo egentlig gjort dette mer eller mindre til alle tider, tror det ligger naturlig i oss alle.
UlveMor