Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
jeg satt på meditasjonsrommet her på skolen og trommet i dag, og hadde som formål å finne kraftdyret(ene) mine. jeg vet ikke helt hvor lenge jeg holdt på, men etter en stund begynte jeg å merke meg lyden som kommer akkurat i det klubben treffer skinnet. det slo meg med en gang at dette var lyden av en hakkespett, og jeg tenkte videre på ailo sin beskrivelse av hakkespetten som kraftdyr, en kirurg som hakker ut det vonde og spiser det opp. jeg kom også på noe som skjedde med meg i høstferien, rett etter at jeg hadde lest dette avsnittet i boka sjamansonen:

jeg var ute på en liten medisinvandring i skogen,  var ganske bedrøvet, av flere grunner... kjærlighet, problemer med å være hjemme (med en gang jeg går inn døren er det som et trykk av negativ energi som utlader meg fullstendig), jeg går på folkehøyskole nå, men var hjem`om i høstferien. da jeg hadde gått et lite stykke kom jeg til en liten salamanderpytt som har tørket inn, så alle salamanderene er desverre døde. =( uansett, på andre siden av pytten var det trær, 1 av dem var dødt bortsett fra et par meter på toppen, det var et grantre og hadde kansje lidd i skyggen av de andre trærne. bare den høye toppen som stakk over de andre var grønn fremdeles. i dette treet satt det en hakkespett, og hakket for bare livet. dette var som en visjon for meg, og jeg ble stående i lang tid å se på dette dyret.

når man leser noe i en bok, kan man memorere det, for så å si det til noen en annen gang, for å vise sin kunnskap. men ti tonn teori er mindre verdt en 1 gram praksis. denne visjonen lærte hjertet mitt at hakkespetten er en kirurg, både i kjøtt og i kraftform, den hugger i døende og døde trær for å få tak i insekter og annen ondskap som lurer under barken. kansje den hjelper noen trær, så de får leve igjen ? psykisk gjør den ihvertfall det for meg. den lærte meg at jeg både er som hakkespetten når jeg hjelper andre, men at jeg også trenger hakkespetter selv til å snappe ut sorte felt og skumle blokeringer i meg.

det gikk derimot ikke helt opp for meg at den prøvde å vise meg at den var et kraftdyr for meg, jeg tenkte tanken men skjøv den fra meg, fordi jeg ikke syntes det passet. resten av puslespillet fikk jeg altså i dag da jeg trommet. tenkte bare jeg skulle fortelle det, for jeg syntes selv det var en ganske lærerik opplevelse =)
GjenopprettetMedlem
Hei jazzcat.

Kjenner meg igjen i det du beskriver der :D Har hatt mange sånne aha-opplevelser. Hyggelig at du deler med oss andre :icon_biggrin:

Inger Lise.
Francis [Bot]
Takk for at du vil dele med oss!  :icon_biggrin:
Anonymous
Takk for et tankevekkende innlegg. :)
Anonymous
tusen takk for all den venlige rosen  :) hadde vært hyggelig med litt mere utdypende komentarer men... det er vell ikke altid det er meningen heller
GjenopprettetMedlem
Ja kanskje trommelyden virker på den måten... Dytter bort i det mørke for å få bevegelse i det ? På alternativmessa kjøpte jeg med meg Cd-en til Bålfolket. Den er herlig å ha i øret.... Det forundrer meg egentlig at noe så "monotont" og enkelt kan være så godt å høre på, og at jeg velger det fremfor noe mer melodiøst...

Ja, jeg trenger nok en hakkespett  :icon_confused:

Svane
Anonymous
ja, lyden gjør at man tenker klarere. forskere sier man "senker hjernebølgene" eller noe sånt. jaja... tromme cd kan egentlig være like greit det og, syntes det er lettere å konsentrere når jeg ikke slår selv, også kan man jo også ligge da. bakdelen er at trommelyden mister mye av sin resonans når det er på cd. men, man kan ikke få alt heller :)