Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
Tigeren er et kattedyr, har dens særdrag.

Som kraftdyr er den både kosete og vill, til forskjell fra jerven, som er av en annen slekt, den er totalt vill. Tigeren er for en halvbror av vår gaupe. De er nært i slekt, særlig mytologisk.

Den er selvfølgelig en stor kraft, aldri temmet som kosekatt, alltid med rot i  den kraften som ikke helt kan bøyes til bare å behage og kose, som alle katter.

Den lever i familier, og kattes trives også i familiens skjød.

Kraftdyret tiger er din hjelp til å nå mål og når målet er nådd er det din hjelp til å nå toppen av ditt fag.

Den gir uvillig fra seg sitt territorium, og i fare angriper den alle og gir seg ikke før den har gjenvunnet sin psisjon. Uten sitt territorium er en tigerperson olm, ulykkelig og kan gjerne blomstre av.

Den er en sniker. Den jager dag som natt. Den hører ikke hjemme i vår fauna, men siden vi er blit globaliserte, er dens kraft her. Dens skyggeside er tydeligst når den mister posisjonen og territoriet sitt. Da kan den kan lure seg innpå. Tigeren kan lure i baktankene. Den er beregnenede. Den tenker først på seg og sitt.

Når alle er klar over det, når hierarkiene er etablerte, fungerer tigergutt godt, men ikke hvis situasjonen er truende. Om tigermennesket degraderes er helvete løs for alle i kretsen.

Mvh Ailo
SEO Crawler
meget informativt, treffer innertier i min mytologiske resonanskasse.

:respect:

(og den om jerven like fullt)
Anonymous
Veldig bra dette, :icon_biggrin: kunne godt tenke meg litt informasjon om den svarte panteren, ulv, bjørn, ørn, skjura osv,en forklaring på de forskjellige kraftdyr. Jeg er veldig opptatt av kraftdyr, og jeg er klar over at jeg selv må finne ut hva kraftdyret betyr for meg. Men det er ikke alltid lett å skjønne hvorfor et kraftdyr gjør det den gjør. Den svarte panteren har det med å glefse tak i halsen eller magen min på indre reiser, mulig at den vil gjøre oppmerksom på en blokkering der, men er det derfor den gjør det. Det kommer andre dyr til, noen ser ut til å bli, mens andre dyr er en svipptur innom. Når ulven kommer viser den vei inn i et hvitt landskap,(en meget vennlig hvit ulv) men den går aldri lengre enn til porten for dette landskapet.Så for min del virker det som den viser vei, men hvilke andre egenskaper har ulven?
AdsBot [Google]
Tusen takk Ailo! Akkurat det jeg var ute etter.
Finnes det er bok hvor du har hentet dette? Eller er det egen kunnskap?
LJ
GjenopprettetMedlem
http://www.geocities.com/~animalspirits/index4.html

http://www.sayahda.com/cyc1.html

Disse linkene er lagt inn tidligere her, tror det var Ulvemor som leverte ....
Nyttig! Anbefaler søkefunksjonen her på sidene, det er mye som ligger her allerede.
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
Stempte litt for godt dette her ja :redface: :razz: