Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg vil fortelle noe som har gjort meg glad.

Jeg har et sted ute hvor jag pleier å sitte.
Nå har en gaupe satt sin sti forbi mitt sted. Den har vært der flere ganger.
Den har til og med gått opp på stedet mitt.
Dette har gjort meg veldig glad og jeg føler meg hedret.

Tidliger er det skedd andre ting med gaupe.
Natten etter att jeg begynte å lese Michael Harners bok Sjamanens vei, så kom det en gaupe fra nord , gikk runt halve huset og fortsatte sørover.

En annen gang, det var lenge siden:
Jeg sporet en gaupe og den hadde gått høyt upp i lia her (med utsikt over hele bygden).
Et sted på en klippe hadde den lagt sig.
Av sporet kunde en se att den låg som sfinxen og retningen var rett på hjemmet mitt.

Da ble jeg forundret, glad og det føltes stort i brystet mitt.
Det gjør det fortsatt når jag tenker på det.

Gunilla
Sensis [Crawler]
Takk for historien. Gaupens værhårkraft vibrerer her i rommet.

AG
SEO Crawler
et kort sekund i går formiddag mente jeg å se en gaupe, helt til jeg forstod den var innvendig.

artig å lese dette fine innlegget noen timer senere!

har sett gaupe en gang i mitt liv, i fri og naturlig tilstand.  en stooor opplevelse  :respect:

retning nord, er ikke det ofte knyttet til forfedre?
GjenopprettetMedlem
Det myke og kraftige kattedyr har hedret deg med sitt besøk og har nok der funnet en mykere frende.
GjenopprettetMedlem
Min tante og hennes mann bor avsides til i skogen, 3-4 kilometer unna nærmeste nabo. For fem eller seks år siden hadde en gaupe sitt tilholdssted rundt huset deres, og det var ofte at den var ute på verandaen deres når min tante stod opp grytidlig om morgenen.

Den fortsatte å komme på besøk på verandaen deres nesten hver morgen gjennom hele vinteren, og en gang lå jeg over hos dem for å få sett den...og det fikk jeg :wub: Vakkert dyr. Har sett gaupe i levende live ett par ganger tidligere også, i skogene rundt der tante bor :w00t:

Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
Hej Inger Lise
Så fint å få se den.
Jag har kun sett sporene og en gang har jeg hört dem.
Ett litet utdrag om Gaupe ur boken "Medicine Cards" (jamie Sams & David Carson):
"... If Lynx is at your door, listen. Brother and sister Lynx can teach yuo of your personal power and of things you have forgotten about yourself. Lynx can lead you to lost treasures, and connect you to forgotten brotherhoods or sisterhoods."
Gunilla