Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei!
Jeg er ny her på sjamansonen. jeg fikk for flere år siden tegnet en ugle og en bjrøn. Hun som tegnet mediterte over meg og fikk fram de som som sentral kraftdyr.
Til daglig har jeg en spesiell kontakt med hunder. Og kråkene, de hilser på meg også. Jeg har drømt, og drømmer ofte om hunder. Kan Hunden være mitt kraftdyr nå?
Jeg har hørt at kraftdyr komme rog går alt ettersom man utvikler seg.
Jeg kan ikke noe om dette. men kanskje noen kan anbefale linker og litteratur til meg ?
GjenopprettetMedlem
Hei Maybe.
Det virker nok som om hunden kan være ditt kraftdyr. Her er en link:
http://www.geocities.com/RainForest/4076/index34.html
Ellers finner du endel litteratur om kraftdyr på bl a amazon.com. Søk på ordene Animal Spirits, f eks.
GjenopprettetMedlem
heisann maybe
det fins sikkert mye spennende informasjon om tema
jeg trorl at til sist er det bare du selv og kraftdyrene som kan finne ut av det
hvis du føler for det så kan du jo prøve og sette deg ned og slappe av
lytte til noe god musikk kanskje du kan finne en cd med tromming for eksempel
tenne et lys og brenne litt røkelse
og lytt til den indre verden kall på de dyrene du tror er dine kraftdyr
og spørre dem og lytt til følelsen du får
jeg er enig med anne lise det kan godt være at hunden og kråken
kan være dine kraftdyr
spør dem de er jo der for å skape dialog eller hva ?
GjenopprettetMedlem
Hunden kan symbolisere en energi, dvs en egenskap du har, trenger eller fortrenger.
Hunden kan som ulven stå for lojalitet, familie og nære relasjoner.
I samisk sjamanisme "ikler" man seg forskjellige kraftdyr alt etter hvilken energi/egenskaper man ønsker.
Hvilket kraftdyr du oftest "rir" avgjøres av hvilke egenskaper din personlighet har hovedvekt på. Ditt kraftdyr er altså et bilde på deg selv.
SEO Crawler
ja..det er interessant det der..
hvordan noen mennesker ligner reven i ansiktet, og kanskje har flere av den egenskaper...
eller andre dyr og fugler....og gjerne flere i kombinasjoner
- og likevel tror vi oss atskilt fra naturen -
forstå det den som kan (it is a sad, sad story...)
la oss endre det!
GjenopprettetMedlem
En sjelden gang blir jeg "advart",
i små flash viser en
"maske" seg over ansiktet til de det advares mot.
Griseøyne, skrå, grådige, siklende...
Gjenspeiler seg også i en persons ansikt om livet leves slik..
Lenge siden sist jeg ble advart på den måten og jeg håper det blir lenge til neste gang, for det er en ubehagelig advarsel -som jeg likevel setter pris på.
Sist jeg så slikt var det over en Xs manipulerende vennindes ansikt, jeg valgte å overse advarselen, hørte meg "blind" på hennes ord.. Fikk betale for det.
Hmmmm... det skal ikke skje igjen.
Energispråket er STORT!!!
Anonymous
Jeg har til gode å se mine kraftdyr i en drømmereise (håper det blir snart

) om det ikke var kraftdyr jeg møtte i drømmen min i natt. Jeg har lenge lurt på hvordan det er å kommunisere med kraftdyr og hva det vi si. Kanskje noen av dere som har opplevd dette kan fortelle litt? Siden jeg ikke har opplevd dette så har jeg jo teoretisert en del og teorien så langt er at dyr har ikke språk, ergo så bør jeg ikke forvente meg en opplevelse om å prate med dyrene som om de var mennesker. Kanskje vil det heller være som å merke kraften deres og at den har med å gjøre egenskapene til akkurat dette dyret i naturen?
Det er rart. Jeg meldte meg inn her igår og i natt drømte jeg om dyr. Det er ikke noe jeg pleier å gjøre så ofte. Jeg var på en slags tur og der kjørte både bil og lass rett uti en sjø. Alt gikk galt med andre ord, men hva var det å gjøre annet enn å dra lasset opp igjen fra vannet og starte på nytt? Vel, det kom iallefall hjelp i drømmen. En elefant. Den ble satt til å dra lasset opp fra dypet igjen for den var sterk og kunne gjøre dette. (Bilen forble nedi vannet for jeg våknet) Dette var jo å utnytte kraften i dyret elefant til å få noe (er ikke sikker på hva) i livet mitt på beina igjen. Poenget er at elefanten forble en elefant i drømmen, den ble ikke til noe talende vesen.
Det som skjedde med hesten vil jeg helst ikke si noe om annet enn ann den var veldig innpåsliten. Denne kunne imidlertid kysse? og hadde masse egenvilje jeg ikke kunne ta kontroll over. Elefanten ble satt til å jobbe likt en arbeidselefant man ser på tv.
Jeg går ut ifra at drømmen var et møte med kraftdyr om enn ikke mine, men noen jeg trenger kraften fra til noe (elefanten), mens hesten? var nå mer av en overgriper og ikke akkurat behjelpelig. Noen måtte fjerne den til slutt, i drømmen altså.
Hadde vært fint om noen av dere ville dele tanker og erfaringer om kraftdyr, eller andre dyr man møter i visjoner, drømmer osv. Dette er svært interessant.
Hilsner fra Nikté
GjenopprettetMedlem
Kommunikasjon med kraftdyr kan skje på alle tenkelige og utenkelige måter, det er individuelt og kan variere alt etter hvem, hva og hvor.
Jeg har møtt dyr som jeg billedlig har fått beskjeder fra, dyr som møter meg med et språk vi kan kommunisere på der og da, jeg har møtt dyr som snakker nordnorsk til meg og dyr som prater med sine egne lyder og hvor jeg da likevel, merkelig nok forstår budskapet, og også dyr som bare med sin tilstedeværelse gav meg mye

Poenget tror jeg ligger på at når vi er klar vil vi mota beskjeden på det planet vi er på, så enkelt.
Elefanten er jo styrke, intellekt og hukommelse bl.a. samt jordforbindelse og spirituell vekst, elefanten kan og bringe med seg evnen til telepatisk kommunikasjon, og evnen til å lytte til seg selv og andre, elefanten er jo forbundet med god hukommelse, og stimulerer ting som gjør at fellesskapet styrkes.
Hesten er veldig spirituell, og når det gjelder hesten som kraftdyr har jeg merket meg at fargen på hesten også spiller inn på kraften fra den…
Hesten går på hjerte, følelser, selvet, det å våge å være åpen, tilhørighet og samhørighet, den balanserer og styrker, den er ofte fin for dem som går litt alene på sin vei…
Tja det var litt, jeg har møtt en del kraftdyr, mottatt, beholdt og mistet andre for igjen å få nye, noen av mine møter med dyr finner du i noen av de reisene som jeg har lagt ut på ”sjamanerfaringer”
Håper du fikk noe ut av dette da
Tina
Anonymous
Da håper jeg at det elefanten gjorde var å dra prosjektet mitt om mayaene opp av vannet så jeg kunne ta fatt igjen og igjen og igjen, hver gang jeg holder på å gi opp for jeg tror ingen er interesserte i det eller fordi det er nokså slitsomt å studere og skrive i ensomheten. Kanskje kan det likevel bli til felleskapets nytte? Jeg har bedt om å få styrke til å forsette i det siste. Jeg håper det er derfor elefanten kom til meg. Takk skal du ha Tina. Det var et hyggelig og informativt svar. Hilsner fra Nikté.
GjenopprettetMedlem
Føl deg endelig fri til å dele av din kunnskap om Mayaene her med oss, jeg er veldig veldig interesssert i å mota ny kunnskap
klæmz Tina

GjenopprettetMedlem
Nikté..
Kraftdyr kommuniserer mer med følelsene de gir enn med ord.
Ord er ofte en større barriære enn bro i en kommunikasjon..
Man kan altid sette seg ned, finne roen, gå tilbake til en drøm eller et syn.
Man kan se gjennom slikt flere ganger mens man "lytter" med følelsene etter mer informasjon.
-Føles som "en del av deg" stopper opp i et hav av følelser, bil mm i vann.
-Din spirituelle del forsøker å dra det opp, elefanten, som kan lytte til moder jord.
-Ditt praktiske begjær forstyrrer i en slags interressekonflikt, hesten, som ikke kan se det som er rett foran ham.
Virker som et veiskille der din spirituelle utvikling skal bli viktigere for deg.
Gammel visdom som du bare vet.. husker.. kommer fram.
Bare hold den j.... hesten unna til elefanten har fått ting på rett spor!

Anonymous
f

det var det jeg også tenkte.. at den hesten måtte se til å tøyles og at jeg bør konsentrere meg om elefanten. Jeg tenker jo på at det er litt skremmende at jeg trenger en hel svær elefant for å dra opp hva det enn er på det lasset. Det lasset må være tungt for å si det på den måten. Det var en arbeidselefant. Av den godmodige typen. Rolig og sterk, ikke misfornøyd med arbeidet. Den bare gjorde jobben. Den er trygg. Ikke vill og sulten slik som hesten var. Jeg vil så gjerne se bak vannets skjulte speil. Kanskje jeg ønsker det for mye. Veien blir til mens jeg går den og hva som er på den gjenstår og se underveis iallefall. Er redd menneske inntellektet ikke kan gripe denne verdens guddommelighet, vi får bare anelser og mytologiske bilder vi kan tolke, og tolkningssvarene er så mange. Det er riktig det, følelsene trenger å være med så kanskje intuisjonen forteller oss når noe er riktig. Jeg er på en vei og jeg vet ikke hvorfor, men her er jeg.