Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Ved en trommereise under helgen hentet en sjamanspirevenninde kraftdyr for meg som hun blåste inn i mitt hjerte og mitt kroneshacra.

Beretning fra reisen (kort fortalt):
Hun ser en gresshoppe, deretter bakenfor øyet til en stor øgle. Øglen er tung, og steingammel. Hun spør hva den kan gjøre for meg. Visdom, svarer den. Hun tar den i hånden og blåser den inn i hjerte og kroneshakra.

Jeg ble umiddelbart litt i tvil. Hva kan en taus øgle bidra med? Jeg har meditert over øglen, sett den for meg i mitt indre. Og jeg sitter igjen med dette:

Øglen representerer noe stabilt og gammelt, evigheten. Noe som ligger bakenfor fenomenenes verden.
Øglen betrakter og lytter, bevisthet, her og nå, bortenfor personligheten. Ytre sett representerer den ro, i det indre er det full oppmerksomhet. Dette blir spesielt tydelig i bildet av gresshoppen og så det store øyet som ser. Et magisk øyeblikk, frigjort fra fortid og fremtid, øglen fokuserer på sitt bytte.

Heri ligger kanskje visdommen, i stille betraktning av verden uten medvirkning fra mine ulike personligheter, uten medvirkning fra mitt jeg.

Hva tenker du når du leser dette?

Khanate
GjenopprettetMedlem
Du har mange svar selv, ser det ut til.

Jeg tenker i tillegg på at i bakhodet, nederst mot nakken - den delen av hjernen som ligger der kalles reptilhjernen. Den er en forlengelse av ryggmargen, heri ligger instinktene, og det de første dyrene på jorda utvikla. Menneskene har senere utviklet andre hjerne-deler som ikke reptilene har. Så reptilkraftdyr har kanskje noe med våre instinkter å gjøre. Gammel visdom, instinkter, stole på seg selv og sin intuisjon er det jeg tenker på i forbindelse med reptiler.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
"Stridshjelp":

Du har mange svar selv, ser det ut til.

Jeg tenker i tillegg på at i bakhodet, nederst mot nakken - den delen av hjernen som ligger der kalles reptilhjernen. Den er en forlengelse av ryggmargen, heri ligger instinktene, og det de første dyrene på jorda utvikla. Menneskene har senere utviklet andre hjerne-deler som ikke reptilene har. Så reptilkraftdyr har kanskje noe med våre instinkter å gjøre. Gammel visdom, instinkter, stole på seg selv og sin intuisjon er det jeg tenker på i forbindelse med reptiler.

Mvh Stridshjelp

Takk for sist Stridshjelp ;D
Mange takk for ditt svar. Du leder mine tanker inn på noe jeg har reflekter over den siste tiden. Jeg plages med stadig tilbakevendende spenninger fra helt øverst i nakken, ut i skuldrene og øvre del av ryggen. Dette var tidvis svært påtagelig på Mesnabakken i helgen. Kanskje det er noe jeg holder tilbake her :sad2: Ja, så må jeg løse opp i det :razz:

Varme tanker...

Gorm
GjenopprettetMedlem
For å slenge på litt mer: Jeg tenker på dette med å drømme, å drømme verden til virkelighet, at øgler kommer fra drømmetiden da verden ble skapt, at øgler ikke sover men drømmer...ja, eller noe slikt  :lol:

UuuulveMor  :wub:
Anonymous
"UlveMor":

For å slenge på litt mer: Jeg tenker på dette med å drømme, å drømme verden til virkelighet, at øgler kommer fra drømmetiden da verden ble skapt, at øgler ikke sover men drømmer...ja, eller noe slikt  :lol:

UuuulveMor 

Uuuuuuu! Jeg vil ule sammen med deg Ulvemor :biggrin:
Morsomt det du skriver om drømmer. Jeg bestemte meg i går natt for å huske mine drømmer. Noe som har resultert i denne tråden: http://sjaman.com/index.php?option=com_smf&Itemid=98&topic=2101.0

Og så fant jeg dette på nettet:

LIZARD
--DREAMS--
Lizard is the dreamer, the seer of the possible futures. Lizard energy allows you to review in dreams futures that may be, so you may decide which action to take to reach your goals.

Lizard has walked into your life to rouse you to examine your dreams. Your dreams will tell you that with which you are to deal. Fears, joys, successes, failures. Lizard does not often give you the meanings of the dreams, She just reminds you to pay closer attention to them.

Lizard may also be telling you that you need more sleep. Or that your lack of dreams indicates that you lack goals about which you may dream. Or that your overabundance of dreams mean you dream too much, and never get around to doing anything.
http://home.alltel.net/georgepb/animall.html#LIZARD
Anonymous
Her må jeg bare hive meg på... takk for linken tilkraftdyrene forresten.
Lizard er ett av mine kraftdyr, noe som beskriver meg som type, en drømmer av dimesjoner. Dvs jeg var - både dagdrømmer og nattdrømmer...
Desverre stemmer det også mht manglende handlekraft. Hva er drømmer og hva er virkelighet? Mye arbeid med selvinnsikt er det iallfall rom for..og kontakt med flere lag i seg selv og verden.

Jeg uuuuuuuler med! :wub:

Tips: The medicin cards av Sams & Carson -fin til mental forståelse av kraftdyrene.
GjenopprettetMedlem
Oi...dette er spennende temaer og JA jeg vil ule med deg Khanate  :biggrin:...venter på neste fullmåne  :w00t:

Takk for temaet! ...for noen biter falt også på plass her hos meg. Jeg laget en talkingstick for et par år siden. Da den var ferdig så jeg at den var en en øgle. Skjønte ikke før nå at det jo er fordi at de som sitter i sirkel med den kan la seg inspireres til å snakke fra nettopp dette stedet...der drømmene bor  :idea:

UlveMor
Anonymous
Takk for all informasjonen om øgler. De er noen veldig fascinerende skapninger
som jeg liker å få vite mer om  :)
Anonymous
"Khanate":

Ved en trommereise under helgen hentet en sjamanspirevenninde kraftdyr for meg som hun blåste inn i mitt hjerte og mitt kroneshacra.

Beretning fra reisen (kort fortalt):
Hun ser en gresshoppe, deretter bakenfor øyet til en stor øgle. Øglen er tung, og steingammel. Hun spør hva den kan gjøre for meg. Visdom, svarer den. Hun tar den i hånden og blåser den inn i hjerte og kroneshakra.

Jeg ble umiddelbart litt i tvil. Hva kan en taus øgle bidra med? Jeg har meditert over øglen, sett den for meg i mitt indre. Og jeg sitter igjen med dette:

Øglen representerer noe stabilt og gammelt, evigheten. Noe som ligger bakenfor fenomenenes verden.
Øglen betrakter og lytter, bevisthet, her og nå, bortenfor personligheten. Ytre sett representerer den ro, i det indre er det full oppmerksomhet. Dette blir spesielt tydelig i bildet av gresshoppen og så det store øyet som ser. Et magisk øyeblikk, frigjort fra fortid og fremtid, øglen fokuserer på sitt bytte.

Heri ligger kanskje visdommen, i stille betraktning av verden uten medvirkning fra mine ulike personligheter, uten medvirkning fra mitt jeg.

Hva tenker du når du leser dette?

Khanate

kunsten å være i tvil med en øgle i kron chakra... det kan ikke være lett nei