Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
De siste ukene har det skjedd mye... og jeg har forsøkt men min lille kunnskap å finne ut ting på egenhånd. Noe har jeg fått svar på, men det er en ting jeg ikke har funnet ut av - Det dukker otere opp på dager med spesielle hendelser enten fysisk eller i drømmer, er det noen som kan si noe om dette...
Hva kan dette bety? Er det et kraftdyr, et totem eller? Står litt fast...

Anonymous
Iflg drømmetydning så symboliserer oteren dårlige tider.....

GjenopprettetMedlem
Ja - det var jo ikke akkurat noe nytt... da skulle jeg sett dem ofere
er det et varsel om noe som skal hende?
Anonymous
Oteren befinner seg i våtområder (elver,sjøer, ved kysten). Alså ...vann! Den er rov dyr men spiser også planter...altetende. Den er sky...flink og gjemme seg...samtidig som den kan være frekk som f... Den er elegant og smidig...
Jeg er ikke noen drømmetyder, så dette er bare en generell oppsummering av oterens væren.
Sikkert noen andre her som kan tyde et eller annet.
Anonymous
Som kraftdyr står oteren for den mottakelige, givende, omsorgsfulle, kvinnelige energien. Flyt med strømmen, la tingene folde seg ut i livet. Ikke bekymre deg, vær leken som barnet.
kanskje den kommer for å bekrefte disse sidene i deg selv?
GjenopprettetMedlem
Oteren er leken,så la barnet i deg komme frem og ha det moro.

GjenopprettetMedlem
Otter's Wisdom Includes:
Woman’s healing wisdom
Sensibility without suspicion
Guidance in unmasking talents
Psychic awareness
Faithfulness
Recovery issues
Understanding the value of playtime
Se forøvrig:
http://www.geocities.com/RainForest/4076/index6.htmlGjenopprettetMedlem
En kjempeside wolf

GjenopprettetMedlem
"Wolf":
Otter's Wisdom Includes:
Woman’s healing wisdom
Sensibility without suspicion
Guidance in unmasking talents
Psychic awareness
Faithfulness
Recovery issues
Understanding the value of playtime
Se forøvrig:
http://www.geocities.com/RainForest/4076/index6.html
Jeg forsøkte å klikke meg inn på dene linken i går, men da virket den ikke...... "Mekrelig" er vel et uttrykk jeg kan adoptere hvis jeg spør pent...
Når det gjelder "drømmebildene" så var ikke de forbundet med noe som jeg oppfattet som varsel om noe dårlig som skulle hende meg. Det var ikke trusselbilder! Bildene viste otere med feminine trekk/med barn og i lek.
Og oter som jeg har sett i naturen nå har vært sammen med sine barn.
Oter's visdom gir mening...
Jeg har fått healing fra en kvinnelig sjaman to ganger nå uten at jeg visste det... 30 aug. og 7 sept. dette fikk jeg
vite først nå i denne uken. Og da begynner også resten av listen og gi meg betydelig større mening

(skal forsøke å beskrive healingen i et annet innlegg). Skrivingen min har gått som en lek, men nå tror jeg jaggu jeg jeg kler på meg allværs dressen og spinger ut på lekeplassen
Takk skal dere ha

GjenopprettetMedlem
Gjør det du,mor deg!

GjenopprettetMedlem
Jeg fikk besøk av en bekjent og vi kjørte oss en bytur, så allværsdressen ble hengende…
Da jeg kom kjem laget jeg kaffe fylte termosen, pakket sekken og ruslet i solskinnet ned til havet.
Det er en plass ikke mer enn 2kilometer herfra hvor jeg liker å sitte, en liten klippe som ikke er mer enn 4 – 5meter over havflaten. Her kan jeg sitte og dingle med bena og bare la tankene flyte for der er det stort sett ikke annet enn måkene som kan ”forstyrre” meg. På veg dit fant jeg 4 små ørnefjær og noen dun, da jeg hadde drukket en kopp kaffe takket jeg for gaven. Og skjenket i en ny kopp, tente på en sigarett – tar et trekk og ser en oter komme den samme veien jeg nettopp hadde gjort. I 15minutter sitter jeg der og følger oteren som fanger mat langs ved land, små korte dykk og da den var kommet ca 10 – 12meter fra meg dykker den på nytt og kommer opp rett under meg. Den støtter seg med den ene forpoten på svaberget og ser beint inn i øynene mine i flere sekunder, dykker og svømmer 15 – 20meter for så å fortsette med å fange mat langs land. Jeg skal ikke gjengi alle tanker som på dette tidspunkt raser rundt i min allerede noe ”overbelastede” hjerne… men jeg kom da til meg selv igjen da jeg skulle ta meg en slurk kaffe (har aldri vært særlig glad i kald kaffe). Heller ut skvipet og rusler hjemover mens jeg tenker – dette her kan jeg da ikke skrive, hadde så vidt tenkt ut tanken - her kommer det en oter til og denne gjør noen små jump på neset og forsvinner ut i havet ca 40meter foran meg. Jeg ble både svimmel og kvalm, kjente at alt inni meg bare var som slengt rundt i en karusell. Og måtte bare sette meg rett ned, føttene ville liksom ikke bære meg. Da jeg hadde fått samlet meg igjen fortsetter jeg - kommer over neset og ser oteren ca 50meter foran meg, nå holder den på slik som den jeg hadde møtt tidligere og jeg følger den med øynene noen minutter før den oppdager meg. Den strekker seg, nesten reiser seg og ser rett mot meg. Så jumper den ned fra steinen og fortsetter uten å bry seg om meg. Jeg fulgte etter oteren ca 100meter og avstanden mellom oss varierte vel fra 60 -70meter så forsvant den og var borte (jeg hadde ikke følelsen av at jeg hadde skremt den) jeg gikk videre de 400 meterne til hovedveien uten å se den. Ruslet etter veien og nyter synet av en grågås plog mot kveldshimmelen, da dukker jammen oteren opp pånytt. Omtrent 100meter fra land, den ser mot meg, svømmer noen meter - dykker og jeg står igjen og bare gaper.
Seriøst folkens… dette blir for sterk kost for meg, jeg er ikke vant med slik medisin og nå tror jeg at jeg må hvile.. sove lenge… er helt satt ut!
Anonymous
Stilig!

Ja, det kan bli vel sterkt med slik nærkontakt, særlig hvis man i tillegg sanser at det er noe mer i opplevelsen enn bare et tilfeldig møte.
Flink og fortelle er du og...
Ha en fin lørdagskveld!

Anonymous
Fint at du deler.

Move on.

GjenopprettetMedlem
Slik er det, tenker jeg…
Noen ganger er det bare slik – utenfor min forståelse, ute av min kontroll. Vi har snakket om frykt og jeg - som de fleste andre bærer på frykt, noen ganger blir min frykt sterkere enn mitt mot og det er da det er godt å få hjelp fra noen som forstår hvordan de skal hjelpe.
Noen ganger tar det lang tid å se helheten fordi hjelpen som kommer er rettet mot forskjellige mål, den er fra flere hold og virker på ulike måter.
Det ligger så utrolig mye i dette utsagnet fra Torstein; Denne tidens noaider helbreder både lokalt, globalt, innvendig og utvendig, i tradisjonen og utenfor tradisjoner og på mange slags vis.
Jeg tenker at en av grunnene til at også denne tidens noaide når frem med sin hjelp er at den kommer fra hjertet – ikke halvhjertede forsøk, men den er ekte og kommer fra hele hjertet.
Men ting tar tid fordi alle skritt skal gåes i både giver og mottakers egen skrittlengde i tillegg til riktig sko størrelse.
Jeg fikk ikke hvile meg nok til å klare å se om dette bare ble tull og ser heller ikke klart om jeg har kommet flere skritt i riktig retning, det er kanskje ikke så viktig heller.
Men en ting ser jeg – jeg trosser min frykt, viser mot og går et viktig skritt videre.
Takk for hjelpen så langt

GjenopprettetMedlem
Frykten er noe vi har fra urinstinktet så det er bare å bearbeide det med naturen.

Anonymous
I din signatur skriver du som motto:
A traveler without observation is like a bird without wings.
Cenobit, you have been observing things: that is because you are a traveler - with ever growing ,strengthening wings!
And some, endurable, I hope, "gowing pains" - voksesmerter...
GjenopprettetMedlem
"Masha":
I din signatur skriver du som motto:
A traveler without observation is like a bird without wings.
Cenobit, you have been observing things: that is because you are a traveler - with ever growing ,strengthening wings!
And some, endurable, I hope, "gowing pains" - voksesmerter...
Takk Marsha
I perioder har jeg virkelig lurt på om jeg kom til å tåle disse "gowing pains" eller om jeg kom til å miste meg selv i dem.
I'm still standing

GjenopprettetMedlem

Sette var en fantastisk side om kraftdyr. tusen hjertelig takk, Kristin......

GjenopprettetMedlem
"Kristin":
Her er en fin side om oteren: http://www.lilytherese.com/POWER1.HTM#River%20Otter'
Hmm..... klarer ikke å komme inn på denne (skulle ikke være et problem med firefox...) har forsøkt en drøss av ganger men nettleseren bare henger seg???
Anonymous
Det første og viktigste steget på veien er å sette ord på følelsene, å kunne prate om det.
For hvis man ikke kommer dit, står man bom fast.
Du, Cenobit, har klart dette med glans. Iallefall så langt jeg kan se ut fra innleggene dine.
Jeg tror du skal la oteren få komme "inn". La den få ta del i livet ditt og ta den med deg i meditasjon. La den gå veien sammen med deg. Karnsje den da vil vise/fortelle deg noe.
Mulig at jeg nå er en tur på vidda...men det er vel ikke den verste plassen man kan være på....

GjenopprettetMedlem
"cenobit":
"Kristin":
Her er en fin side om oteren: http://www.lilytherese.com/POWER1.HTM#River%20Otter'
Hmm..... klarer ikke å komme inn på denne (skulle ikke være et problem med firefox...) har forsøkt en drøss av ganger men nettleseren bare henger seg???
Jeg kommer rett inn med explorer, har firefox også men ikke no problem med den heller
Anonymous
"cenobit":
Har forsøkt med bare
www.lilytherese.com ?