Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fra alternativhelgen i Rygge….
En indre reise har
har nettopp funnet sted
Alle taster har i helgen
fått være i fred...
Jeg har svømt i mitt indre
og latt meg drive med...
i en av trommereisene…
av Inger Lise for fred…
Til en lang snirklene
skikkelse dukket opp
og jeg som er så ormeredd…
Den kom ned fra et tre
og snirklet seg inn i magen et sted…
Plutselig hører jeg den sier titt tei…
- er ikke farlig,
vil du leke litt med meg…?
Dette var første gang jeg har opplevd å få i meg et ”kraftdyr”. Og så skulle det bli et jeg frykter mest…

Er blitt litt redd for neste ” reise”; vil den dukke opp igjen…?
Da jeg la meg for å sove den natten, var jeg svært urolig.. fikk ikke sove … til jeg visualiserte en reise…hvor jeg gikk tilbake til stedet hvor den dukket opp…takket for besøket, og ba den pent om å gå tilbake til redet sitt…. Den krøp forsiktig ut…og jeg slappet av og sovnet.
Hva er betydningen for slange…?
GjenopprettetMedlem
Kanskje det er jordfestetråden?

Anonymous
Jeg tror slangen er et mektig kraftdyr. Spesielt vet jeg at anacondaen i lag med jaguaren er spesielle kraftdyr i sør-Amerika.
Men hva slangen står for symbolsk, vet jeg ikke. Finnes det ikke bøker om dette? jo forressten, det gjør det, men jeg husker ikke hva bokens tittel er. Vi får søke og snoke litt så finner vi vel. Hvis ikke noen kommer inn her og har svaret...
WiseNut [Bot]
I inkatradisjonen jeg kjenner litt til hører slangen til i sør.
"Lær meg å gi slipp på fortiden slik slangen kaster sitt skinn - alt på en gang".
Ellers er slangen også symbol for kundalini-kraft. Slangen sover i rot-chakaraet. Kraften vekkes og går gradvis oppover gjennom de andre chakaraene.
Slanger finnes i mange tradisjoner, og er kraftige symboler.
GjenopprettetMedlem
"Lær meg å gi slipp på fortiden slik slangen kaster sitt skinn - alt på en gang".
Det kan stemme godt, AL...
Ellers fant jeg disse sider om betydningen av kraftdyr...
http://www.geocities.com/~animalspirits/
http://www.spiritofangels.com/poweranimals.html
hvorav jeg fant dette under slange;
Snake - This animal gives you the ability to let go of things that are worn out and no longer useful - just like the snake sheds it skin when it is no longer needed.
GjenopprettetMedlem
Opplever slangen gjennom "shapeshifting" - har lært mye siden første gang...
Inger Lise kalte dette God medisin" - og det kan jeg love at hzzz...slangen er - i hvertfall for meg ...
slanger meg nå på sofaen, mett og god etter søndagsmiddagen ...
hilzzen kariw