Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hva er beverlam? Er det ungen til beveren?
Hva vet dere i så tilfelle om beveren...som kraftdyr etc.?
Kan ikke se at det står noe om den her inne på sonen...hvis jeg ikke har oversett noe...!

Jeg har en pelskåpe laget av skinn fra beverlam (det var det de sa det var).
Denne kåpa har vært min(avdøde) mormors, så jeg har så lyst til å bruke den til noe. Og da tenkte jeg faktisk å bruke noe av pelsen til å dekorere tromma mi med, langs kanten.

Det var noe som sa meg at dette skulle jeg gjøre...karnsje det var min mormor som hvisket i øret mitt...
Anonymous
Mase...mase...mase! :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Bare mas,vet ikke hva beverlam er men la det være med det,pynt tromma og kos deg :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg tenker litt på hvordan en bever er.
En bever bygger og bygger.
Den lever i vannet.
En del mener at vann står för følelser.
Bever beveger seg med letthet i vannet.
Og bevern bygger dammer, den ser til at den har så mye vann den trenger.

Gunilla
Anonymous
Ja, vannet har jo en stor betydning når det gjelder beveren og den er en meget dyktig byggmester. Det vet vi.
Den er fysisk sterk og den graver også tunneller og huler som munner ut under vannflaten.

Den er et av de dyrene jeg aldri har hørt om som kraftdyr.

Å jada, jeg skal pynte tromma med denne pelsen. Tror det blir kjempe flott! :wub:
GjenopprettetMedlem
:wub: :respect:
SEO Crawler
blant nord-amerikanske indianere er beveren ofte nevnt som en kraft, en hjelper, en sterk medisin.

et spesielt dyr. som et møtested mellom gnagere, "vanndyr" og bjørnen (fargen, den sterke tilknytning til et "hi" etc etc)

konstruerer byggverk, jobber med tre og vann. demmer opp vann. 

de store fortennene, den kraftige halen..

mener å huske at gallen fra bever ble brukt i folkemedisin

magisk skapning, uten tvil.  :respect:
Anonymous
Ja, der ser du!
Skjønte vel at det måtte være noe spesielt ved beveren.
Interesante opplysninger det her, Torstein!
Tusen takk!