Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Flåtten sprer seg mer og mer.
Har flåtten noen oppgave eller er den kun ubehagelig og unødvendig?
Kan det være slik at flåtten er en advarsel?
Vil den vise på hvad vi gjør med Moder Jord?
Vil den få oss å stanne opp og tenke?
Flåtten suger blod fra oss og vi kann bli syke av dens smitte. Vi kann for eksempel bli delvis lammet.
Jeg vil se flåtten som en vekke-klokke.
Den sier til meg: VÅKNE!!
Ikke sug ut Moder Jord!
Jeg prøver i hverdagen i mitt liv. Jeg trur at hver ting, hvor liten den enn er, som en forandrer gir resultat.
"Många bäckar små, gör en stor å".
En blir nødt til å tenke litt på hvad det er en gjør og det er jo ikke helt feil noen gang.
Gunilla
GjenopprettetMedlem

Har tenkt noe av samme tanken når det gjelder det vi herover kaller
Hjortelus (ligner på Flått)
For 5-10 år siden var den en sjeldenhet herover,
nå kryr det og den er observert helt nord i Tynset (muligens lengre nord også)
I tillegg var den tidligere ufarlig, men det viser seg
nå at det er personer som ligger i koma etter bitt av Hjortelusa.'
Ifbm Æljjakta nå det kunnet være opptil 50 hjortelus på klærne etter en runde i skogen.
Dette skyldes mye tempereaturen, så snart minusgradene setter inn forsvinner den,
men hvor lang tid går det før den er herdet i forhold til det?
Enig med deg Gunilla, det er som en vekker, nå må vi stoppe!
Det kommer til å komme ei egen side på
www.theworlddrum.com
hvor naturen kommer i fokus med tekst og bilder, og der har vi tenkt å
få fram kontrastene. Den flotte naturen vi har/utslipp, forgiftninger, ødeleggelser.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at sånne plager er Moder Jords svar på at vi har blitt så mange.... I alle andre populasjoner kommer det sykdommer som reduserer antallet ned til et mer bærekraftig nivå.
Men vi mennesker har jo medisiner mot det meste og er ikke så lette å få has på

GjenopprettetMedlem
Men til slutt har vi brukt opp al medisin,den nye medisinen forsvinner i takt med hogsten av regnskogen,hva da?

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Jeg tror at sånne plager er Moder Jords svar på at vi har blitt så mange.... I alle andre populasjoner kommer det sykdommer som reduserer antallet ned til et mer bærekraftig nivå.
Men vi mennesker har jo medisiner mot det meste og er ikke så lette å få has på

Du er inne på noe veldig viktig her Inger Lise. Idag har vi medisiner mot alt og lever lenger og lenger.
Vi klarer ikke lenger kjenne smerter før vi iler til medisinskapet og dytter i oss, og farmasøytindustrien
gnir seg i hendene og jubler. Det er ikke mange andre bransjer som har slike beløp om hendene som den industrien.
Ikke orker vi kjenne smerte, ikke tåler vi noe, alt vi har i oss og rundt oss er snart sterillt så vi tåler ikke den minste bakterie uten alskens beskyttende droger. Moder Jord iverksetter sitt eget immunforsvar og kommer med nye forsøk for å holde menneskestammen nede, men vi blir raskere og raskere til å finne "motgift" og beskytter oss.
I tillegg er vi så fulle av e-stoffe og annet at det har blitt et problem på gravplasser med at likene ikke råtner.
GjenopprettetMedlem
Bruker så sjelden medisin ,at når jeg er til legen for en årlig sjekk,sier han"trode du var død,har ikke sett deg her på et år"