Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei til alle som leser dette  :)

Jeg registrerte meg tidligere i dag pga. en merkelig natt jeg hadde og hva jeg opplevde... og ba om hjelp til drømmetolking... noe som fikk meg til å tenke på at det kanskje var en slags beskjed fra min underbevissthet... Bakgrunnen kan leses i den første tråden jeg lagde fra i dag morges, jeg har lest litt rundt omkring om sjamanisme før og det var derfor jeg henvendte meg hit for å få hjelp i første omgang..

Derfor prøver jeg å få hjelp til å prøve å finne ut av/kommunisere med mine kraftdyr, eneste problemet er at jeg vet ingenting om meditasjon og den type fokusering, jeg tror jeg trenger veiledning og kunnskap mer akkurat nå i livet enn noensinne før, så dette kan kanskje hjelpe meg å finne ro i sjelen og hjelpe meg videre i livet... Jeg er litt forvirret fordi det virker som om de manifesterer seg så veldig forskjellig fra person til person etter det jeg har lest her inne på forumet... både i  drømmer, gjennom meditasjon og ute i naturen

Så hvis noen har noen gode råd/veiledning til meg om hvordan jeg kan gjennomføre en meditasjon eller øve meg opp til å meditere så setter jeg stor pris på det

Samtidig kan jeg liste opp de dyrene som jeg tenker mest på og hva betyr disse?

Hund: jeg har alltid hatt sterke bånd til dem, og har vokst opp med de... Dessuten virker det som om jeg har en veldig beroligende virkning på de fleste hunder...

Spurver: Jeg er veldig glad i spurver, og jeg får alltid en god følelse når jeg ser dem, jeg husker spesielt hvor trist jeg ble når jeg så en død spurv i en rennestein for litt tilbake...

Edderkopp: Jeg både frykter og respekterer dette insektet, og vegrer meg for å påføre dem noe ondt, selv om jeg vil ha dem ut hvis de kommer inn, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg frykter de slik...

Katter: Jeg er ikke spesielt glad i katter, men de virker veldig glad i meg, jeg ignorerer de stort sett, men de lar seg ikke ignorere...

Vet ikke hvor relevant det var å liste opp de dyrene, men jeg er jo totalt ny i dette...
GjenopprettetMedlem
Hei Odd  :)
Om sjamanisme og kraftdyr er det skrevet en del på første sida på www.sjaman.com (se menyen på høyre side). Kraftdyr utforsker de fleste ved et kurs e.l.  Om kurs rundt i landet se http://sjaman.com/forum/index.php?topic=2745.0.  Mange folk kjører innimellom innføringskurs eller organiserte trommesirkler, som bl.a tilbyr å bli kjent med et kraftdyr.

Om meditasjon vil du få mer svar ved å spørre i forum som befatter seg dette. :) Opplæring gis mange steder, som på yogakurs, ved ulike livssynsbaserte grupper og alternative sentre. Mange innfallsporter og metoder.  En meditasjonsmetode jeg liker, er beskrevet på Yggdrasils webside - snarmeditasjonskurs i to deler:
http://www.yogakurs.no/artikler/mauna.html  Øvelse: Lydene rundt deg
http://www.yogakurs.no/artikler/meditasjon.html  Øvelse: Meditasjon
Om du finner ut av det, kan 5-10-15min daglig være nok første tida.

Noen liker musikk eller andre lyder, noen liker å prøve ’ledede meditasjoner’. En på norsk som tilbys gratis på nett: http://morten-eriksen.com/gratis_medita ... .php  En rekke gode meditasjonscder finnes.
GjenopprettetMedlem
takker for info  :) får sjekke det ut i morgen etter skolearbeidet er ferdig... er ikke lett å studere  ;) men nå må jeg legge meg... forrige natts opplevelse har satt sine spor og jeg trenger søvn... håper jeg får en god natt søvn denne natten

takker så mye til dere som har svart på innleggene mine i dag, det har fått meg til å føle meg mye bedre, så jeg ønsker dere alle som ser innom en god natt  :biggrin:
AdsBot [Google]
Digresjon: Hei Tilda, må bare få berømme deg for dine flotte oversiktelige innlegg her på sonen :wub: og takk for sist :)
GjenopprettetMedlem
.
Anonymous
Jeg har søkt og ikke funnet mitt kraftdyr. Var på et kurs med Ailo og fikk i oppdrag å finne kraftdyret, men...nei...ikke noe kraftdyr. Istedet kom det fram andre ting som var vel så kraftige, men det er en annen historie.
Var på et kurs med White Cougar for en liten stund siden (trommehealing/reise) og da...
kom mitt kraftdyr fram på en ganske snedig måte.
Vi skulle finne et sted vi kjente godt og følte oss trygge,ute i naturen. Der skulle vi sette oss ned og
det skulle komme masse dyr og passere. Vi skulle hilse disse dyrene og så sende de videre. Det dyret som kom forbi flest ganger og/eller la en labb, hodet sitt el.a.mot hjertet ditt, var ditt kraftdyr.
Dette var jo en veileding fra White Couger for de som var uerfarne med dette. Kan være greit å bli veiledet på denne måten når man er helt "ny".
Saken er at jeg har drevet med reiser og meditasjoner ganske mye, så jeg forventet ikke så mye mer enn jeg allerede hadde opplevd fra før.
Vel, jeg ble ganske overrasket da en bjørn (som faktisk hadde passert flere ganger) satte seg ved siden av meg...og bare satt der, mens det ene dyret etter det andre gikk forbi.
Bjørnen satt der og studerte disse dyrene sammen med meg og jeg lurte til slutt på hva han ville. Spurte om han var kraftdyret mitt. Han sa at det var han. Ja, men da må du legge labben din på hjertet mitt, sa jeg. hvorfor det, spurte den da? Fordi vi har fått beskjed fra WhiteCougar om at det dyret som er vårt kraftdyr skal gjøre det, svarte jeg.
(Husker du dette WhiteCouger?)
Ikke hør på ham, sa bjørnen, det er nok at jeg sier at jeg er kraftdyret ditt!
Ja, men kan du ikke bare bekrefte det på en eller annen måte, slik at det på en måte
"blir rett", spurte jeg da.
Da strakte bjørnen seg fram og la det store, tunge hodet sitt mot hjertet mitt...og
det var en fantastisk god følelse og jeg visste der og da at bjørnen er mitt kraftdyr!
Dette var da en særdeles humoristisk bjørn også...

En fin og grei måte å møte sitt kraftdyr på! :respect:
Anonymous
Får slenge på at det bjørnen sier meg sånn umiddelbart, er at den viser vei til erkjennelse.
Den ber meg om å ikke bare se innover i meg selv for å finne svar. Jeg må bli bedre kjent med meg selv og gi meg selv mer oppmerksomhet iform av næring og pleie.
Her ser jeg at hvis jeg ønsker å heale andre, må jeg først heale meg selv og det er det jeg nå jobber med på sjeleplan.

Når det gjelder de dyrene du har nevnt, Odd, kan jeg si om edderkoppen at den forteller om kommunikasjon og om livsveven. Livsveven...hvordan livet er formet rundt oss...et mønster som forteller noe om deg og ditt liv.
Noe sier meg at du har behov for å prate og fortelle om deg og ditt, betro deg til noen, men at det kan være vanskelig for deg...(tanker i natten)...
GjenopprettetMedlem
White-as-Snow, dine råd var kjempegode. Du beskrev dem så godt. Og borte ble de...Øh, kanskje du tenkte at en del folk må gå og lete en stund på egen hånd. Jo, det monner å ha erfaring i å jobbe intuitivt.  Men så mye spennende pågår hver dag, om man åpner øyene og ser tegnene som skjer rundt en.
:wub: Jeg husker da interessen min begynte for sjamanisme, syntes jeg både medisinhjul og kraftdyr var eksotiske, underlige greier.  Jeg satt der og mediterte, og ønsket at kraftdyrvisjoner kom susende over meg, men nei.  Andre visjoner, men ingen dyr. :(
Hehe, samtidig skjedde mye annet, bl.a satt jevnt og trutt to kråker rett utfor vinduene på balkonggelenderet mitt og fulgte blidt og humoristisk med på livet mitt.  De hadde funnet ut at de ville delta mye i mitt liv. Morgenforestillingen var dagens høydepunkt for dem. Hver morgen. Benket rett utenfor soveromsvinduet mitt, ventet kråkeparet småkaklende på at vekkeklokka skulle ringe.  De ble mer og mer støyende varme i trøya, helt til den totale klimaks kom:  RRRRRRRR-i-n-g-!!  De ble da dørgende stille; ventet i åndeløs iver på neste akt.  Jeg snublet meg bort til vinduet for å gi dem antiklimaksen.  Majestetisk trakk jeg —swoosh— begge gardinene fra vinduet.  Og de jublet!!!!  Flakset og hoppet og jublet av glede!  Der sto vi alle tre og gliste lykkelige til hverandre med en meters avstand.  Ha, på morrakvisten så jeg enda mer kråke ut enn dem.  De kunne tida og dagene vekkeklokka ikke ringte, øket skaldrenivået med nådeløst krav om gardintrickset.  De årene forsov jeg meg aldri.  Tja, om kråkefugler har vist seg å være et av mine kraftdyr?  Jepp.  Og jeg håpet så på spennende visjoner o.l, mens livet i stedet stillte flust med 100% sprell-levende kraftdyr.

Odd, følg gjerne med - om du kommer i rette stemning kan så veldig mye bra skje. :w00t:

PS – og hei til Liljee – takk og for sist!  Oversiktlig? Æh, og her ga jeg i stedet et flik av alt rotet -  :badgrin:  Ses snart -
Anonymous
For en søt og snodig kråke-historie...så det for meg
i tegnefilm versjon... :lol:
GjenopprettetMedlem
Hei Odd og Tilde  :biggrin:

Ja det försvann noe ord der i halvt sömnläge.. lurte lit på om det var svar på spörsmålet (meditation)

Hva jag prövde å si var at det finns månge måtter å få kontakt med sine kraftdyr. Det går å pröve danse sine kraftdyr, synge eller joike dem fram. Önsk at de kommer i drömmer. Bruke trommen. Eller vare stille, bare slappe av og se hva som sker. Lytte, kjenne, lek dem fram.
Åndene fra kraftdyren kan vare med uten at en er bevisst om det. Kanske er de med oss i drömmer, eller noe som vil vår oppmärksamhet, eller som en bare elsker, fascineres av.
Kraftdyren kan vise seg eksempelvis når en måler. En kan måle intuitivt – bare la farg og form skape seg efter intuitionen. (Da kan ånden vare med å hjelpe) Og det som trenger å speile seg i bildet. En kan bruke den hand som ikke brukes i vardagen – det kan hjelpe en å komme bak vardagsbevisstheten. 
GjenopprettetMedlem
Flott förresten å lese om björnen din, Kira  :respect:

Og om kråkene..  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Kira":

Jeg har søkt og ikke funnet mitt kraftdyr. Var på et kurs med Ailo og fikk i oppdrag å finne kraftdyret, men...nei...ikke noe kraftdyr. Istedet kom det fram andre ting som var vel så kraftige, men det er en annen historie.
Var på et kurs med White Cougar for en liten stund siden (trommehealing/reise) og da...
kom mitt kraftdyr fram på en ganske snedig måte.
Vi skulle finne et sted vi kjente godt og følte oss trygge,ute i naturen. Der skulle vi sette oss ned og
det skulle komme masse dyr og passere. Vi skulle hilse disse dyrene og så sende de videre. Det dyret som kom forbi flest ganger og/eller la en labb, hodet sitt el.a.mot hjertet ditt, var ditt kraftdyr.
Dette var jo en veileding fra White Couger for de som var uerfarne med dette. Kan være greit å bli veiledet på denne måten når man er helt "ny".
Saken er at jeg har drevet med reiser og meditasjoner ganske mye, så jeg forventet ikke så mye mer enn jeg allerede hadde opplevd fra før.
Vel, jeg ble ganske overrasket da en bjørn (som faktisk hadde passert flere ganger) satte seg ved siden av meg...og bare satt der, mens det ene dyret etter det andre gikk forbi.
Bjørnen satt der og studerte disse dyrene sammen med meg og jeg lurte til slutt på hva han ville. Spurte om han var kraftdyret mitt. Han sa at det var han. Ja, men da må du legge labben din på hjertet mitt, sa jeg. hvorfor det, spurte den da? Fordi vi har fått beskjed fra WhiteCougar om at det dyret som er vårt kraftdyr skal gjøre det, svarte jeg.
(Husker du dette WhiteCouger?)

Som vanlig har ikke jeg fått med meg dette innlegget før nå. Sorry. Gjør ikke som jeg sier, gjør det du skal.. hehe Joda jeg husker den:-)