Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Lurer litt på dette.
Har kommet i denne situasjonen at jeg har hatt mange dyr å velge imellom(da mener jeg veldig mange)
Trodde at jeg da hadde gjord noe feil,men vet ikke.
senere har jeg funnet ut at jeg har en fugel muligens ugle og en grå ulv som dyr som hjelper til.
Kan man ha veldig mange kraftdyr eller er det normalt med noen få?
Anonymous
Ja,dette har jeg også fundert litt på. Man hører så mange variasjoner om kraftdyr, noen mener det og andre mener det.
Jeg tror nok man kan ha flere kraftdyr og hjelpere. Jeg personlig har to, et som står meg ganske nært, han bare kom når jeg åpnet meg og siden har han vært. Det andre kraftdyret møtte jeg på en trommereise. Disse to er de jeg som oftest møter. De har forskjellige egenskaper.
Men så er det et annet dyr som jeg ikke møter så ofte, kan det være en hjelper da`? Denne hjelperen kommer føler jeg når det er tid for å leke, det er delfinen som sprudler av glede og vil ha meg med.Her skal jeg ikke sitte alvorlig og gruble, kom igjen sier liksom delfinen, nå skal vi ha det morsomt. Delfinen hjelper meg av og til med å finne frem gleden ved å more seg. Jeg tror nok at flere dyr kan komme til.
Nei, jeg har egentlig ikke noen klar mening om kraftdyr. Jeg gjør som elvira sier, jeg bare tar i mot det som kommer.
Anonymous
Min erfaring: 1-2 kraftdyr samtidigt. Aldrig fler. De kan försvinna och nya komma. Men man kan ha (bör ha) hur många "hjälpare" som helst.

Men jag är enig med Kolibri, noen säger si, noen säger så - man får go with the flow, och lära sig undeveis.

Man kan ju alltid spør sine kraftdyr ;)

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Jeg mener at når man har set det samme dyr fire gange, så er det et kraftdyr! Jeg har et eksempel...Jeg var i Guatemala, og mødte en kvindelig Maya shaman...hun lagde nogle kort for mig og berettede ud fra dem at jeg havde jaguaren i hjertet, og at det var mit kraft dyr, der gik to dage, og jeg sad med en jaguarkilling i skødet...den var blevet reddet fra krybskytter... En ugestid efter forelsker jeg mig i en kat der bor på det hostel vi boede, og jeg fik tilbuddet om at tage den med hjem til Dk...hmm Det var ikke en jaguar, men stadig et kattedyr. Jeg besøger en healer, og hun fortæller mig at der er et kattedyr der render rundt i rummet mens hun healer mig!!!! (ikke fysisk altså) Men så længe det er noget du bliver gjort opmærksom på, og det vækker noe i dig, så kan du være sikker :smile:
GjenopprettetMedlem
Noen sier at man må få sitt kraftdyr gjennom en sjaman. Han/hun skal først finne det for så å "blåse" det inn i den som skal få det. Har dere hørt om dette? Eller kan man rett og slett finne det ut selv? Kan man f. eks bruke Medicine Cards til dette?

mvh Stridshjelp
Anonymous
I min erfarenhet är det stor skillnad på att finne ett kraftdyr og å få det blåst in i kroppen. Man kan gott veta vad dyr man har, men innan man får det blåst in i kroppen är kontakten ganska liten. Då människor får dyret inblåst i kroppen sker det noe... noe kraft-fullt.

Att finne det kan man gøre selv med hjälp av medicin-kort, drømmer, visioner, trommereiser etc. Men det å ta det opp och få det blåst in i kroppen borde göras av en sjaman/en som sjamaniserar.

Men husk att mångfalld är naturligt - så det finns nog dem som ikke är enige med mig :)

My 2 cents,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Hei :D

Jeg tror at i sjamanismen finnes det like mange veier og sannheter som det finnes søkende mennesker. Vår sannhet formes utav våre erfaringer. Den beste måten å finne ut ting på er å prøve det ut sjøl.

Jeg ser at Thomas sier at hans erfaring er at man får best kontakt med et kraftdyr som en sjaman har blåst inn. Min erfaring er motsatt, jeg har best kontakt med de kraftdyra som jeg har fått på trommereiser, altså finni sjæl. Begge deler er riktig fordi vi føler at det er riktg. Thomas sier 1- 2 kraftdyr, jeg har mange. Det viser jo også vilket mangfold som finnes innenfor sjamanismen.

Hilsen alabast ::)
Anonymous
Jag skiljer på orden, kraftdyr och f eks hjälpeånder. Många kallar alle åndedyr (hjälpare) de känner för kraftdyr og då kan man ha en väldans mange dyr ju :)

Men skönt är det att vi har olika erfarenheter! :)

Whatever floats your boat,
Thomas