Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fant en fin side med ledende meditasjoner om hvordan du finner ditt kraftdyr, forklart på en enkel måte.......
http://www.crystalinks.com/poweranimals.html
( Oj..... det var innlegg nr. 1000

!!!

)
GjenopprettetMedlem
Takker å bukker i havresekken!
Du fine sjelemor!

GjenopprettetMedlem
Takk sjelevenn...
satt akkurat å tenkte på det med kraftdyr...
jeg har møtt flere på mine reiser - og vet ikke hvem som er mitt Totem dyr.
Jeg skjønner at man kan ha flere hjelpende dyr, utifra livssituasjon og hva slags medisin man trenger der og da
...jeg skal prøve denne metoden for å se om jeg kan få kontakt med Totemdyret mitt i kveld...
takk igjen for en fin link
varm klem

GjenopprettetMedlem
Hei!
Jeg lager smykker av fjær og ragg - som kommer fra ulike dyr folk har som kraftdyr. Siden jeg er i etableringsfasen og trenger å tjene penger, tenkte jeg selge disse på et marked eller noe. Er ganske ny i dette miljøet og lurer på hvor jeg kan selge dem. Har du noen tips?
Mvh Msoa
GjenopprettetMedlem
Du kan jo begynne med å legge ut en link under Sjamanboden.. med bilder...?
Lykke til!
Anonymous
Takk kjære sjelevenn!
Jeg har nettopp i dag diskutert med min venninne om hvordan få kontakt med sine kraftdyr og var på leting etter nettopp noe som denne linken - og den ble servert av deg

GjenopprettetMedlem
Sjelevenn *)*
Den linken du la ut har fantastiske bilder. Takk for det

GjenopprettetMedlem
det var en interessant link

men lurer litt, for pratet med ei healer e kjenner og hun sa man må inn på en trommereise for å anskaffe sitt kraftdyr..
eller finnes det flere måter??
Anonymous
Absolutt ikke nødvendig med tromming for å nå fram til sitt/sine kraftdyr.
Jeg har opplevd å møte de på trommereiser, i meditasjoner og i drømmer.
Til og med i en behagelig dagdrøm ute i sola, kom det til meg et kraftdyr.
Virker som om de bare "popper opp" når du trenger de eller venter at de
skal åpenbare seg.
Dette skjer selvfølgelig ikke sånn helt uten videre. Tror nok at intensjonen
bør være sånn nogenlunde klar.
Dette er nå iallefall slik jeg og mine kraftdyr har møtt hverandre og de har
fulgt meg ganske så trofast.
Et av de er imidlertid avløst av et annet og det kommer nok av at det
hadde utspilt sin rolle og det var behov for et kraftdyr med andre egenskaper.
Anonymous
Man må ikke inn på en trommreise, for å anskaffe seg et kraftdyr. Mitt første kraftdyr kom bare spaserende inn en vakker vårdag. Det var under mine første meditasjoner, der jeg havnet ute i skogen og ved siden dukket det opp et dyr. Da visste jeg ikke hva et kraftdyr var for noe.
Du kan møte de i meditasjoner, under trommereiser og i drømmer.
Hehe ser jo nå når jeg skulle trykke på legg til innlegg, at du kira har svart omtrent det samme.
GjenopprettetMedlem
aha... vel det finnes nok mange måter å møte dem på, ho e prata med blei iallefall trommet for, og da dukket det opp tre stykk, høres stilig ut, håper e også får et en gang.
Anonymous
De første kraftdyrene kom til meg lenge før jeg hørte om trommereiser.
De dukket opp i drømmene mine da jeg var i begynnelsen av tjue-årene.
Drømmene utviklet seg til vedvarende serier med sterk symbolsk kraft, og jeg kalte dyrene for arketyper den gangen, siden jeg var fortrolig med Carl Jungs begrep.
Resultatet var et skred i min tankeverden, bort fra psykoanalytisk drømmetolkning.
Og en dominoeffekt for mitt liv.
Flere år senere dukket nye kraftdyr og en forfeder opp som et slags følge rundt meg.
Jeg var aldri alene. De hjalp i en livsfase med mye forandring og usikkerhet.
Da snakket jeg både med en jungiansk analytiker og en alternativ terapeut om fenomenene, uten at jeg fikk noe særlig svar. Jeg var originell og hadde et rikt indre liv, het det.
Så leste jeg om sjamanisme hos blant annet Michael Harner, og ordet kraftdyr fikk mange biter til å falle på plass.
Det fulgte en skjermet livsfase der jeg fikk "ro" fra følget mitt,
- men så, et halvt år før ekteskapet sprakk, var et nytt kraftdyr på plass i meg:
klar til å møte det som måtte komme...
the rest is history (jamfør over 500 innlegg)