Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har etter at jeg prøvde å la energien fise ut et par ganger, følt et voldsomt behov for en bamsefar klem

Jeg ble badet i grønt lys etter den første gangen, og har da kjent et behov etter bjørnen. Jeg har aldri tidligere lengtet etter et kraftdyr, som på denne måten. Det er som om jeg vil krype inn i famnen til bjørnen, og bli der.
Jeg har ikke bjørnen som kraftdyr, men etter som jeg har forstått så kan man kalle på et dyr?
Anonymous
Hvis du kaller så kommer han vel?

Koos.

Anonymous
Det skal jeg

, men frykter dette litt også. Høres merkelig ut, men det å ta steget inn i bamsefamnen er ikke så enkelt for meg. Jeg hadde bare lyst til å fortelle om dette behovet.
Anonymous
Jeg er glad at du tar opp emnet igjen.
Ja, noen ganger er hoppet på "bamsefanget" ikke så lett. Han venter nok som en kavaler inntil du er helt klar til å a ta sats.
Etter at jeg øvde meg på gløde/fise/ulme meditasjonen våknet jeg mitt på natten av smerte. Smerte i just den kroppsdelen som meditasjonen gikk ut på. Det overraskende er at denne kroppsdelen har vært utsatt for et misbruk som ikke involverte fysisk smerte men løgn.
Og meditasjonen brakte altså frem ekte fysisk smerte.
GjenopprettetMedlem
Jeg var på en trommekveld med Sorte-sol for etpar år siden. Da skulle vi gjøre en reise til underverdenen, og møte bjørnen. Vi skulle rett og slett omfavnes av bjørnen i en bamseklem. Det var en kjempeflott reise. kanskje det går an å prøve noe sånt?
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Kjenner meg igjen i det ; har lyst å stige inn i bamsefamnen,
men det er ikke så lett for meg heller...
Har vært på trommereise sammen med bjørnen, og det føltes utrolig godt - trygt.
Jeg ble roligere.
Lykke til med å gi deg hen deg til bamsen...

GjenopprettetMedlem
Gå og kjøp en stooor og myk teddybjørn!
Bamseklem fra meg.....
Anonymous
Jeg får gjøre som stridshjelp og reise til underverdenen, så får jeg se om bamsefar venter med klemmen

Hvis ikke det lykkes, får jeg gå og kjøpe meg en stor teddybjørn.

Nutch/CVS [Bot]
Det er like vanskelig å spørre et levende menneske som å hoppe i bjørnefanget på en trommereise. Begge deler gir fantastisk resultat når det lykkes.
Klem!
Gåååja
Anonymous
Du får visualiser for deg maange ganger at du får klem av bamsefar, så skal du se at du får det tilslutt...
Sånne bamsete klemmer er forresten de aller beste..

GjenopprettetMedlem
Hadde en reise engang....hvor jeg kom til en liten tipi..bare treverket sto der, uten skinn.
Jeg så en liten bjørnunge lå der inn, ammenkrøllet. Så jeg gikk inn la meg ned ved siden av den. Jeg følte for å trøste den,den så ensom ut. Men det var kanskje meg som trengte trøst, hehe!
Hva er dette med bjørner egentlig? Hvorfor blir vi så tiltrekt?
Anonymous
Gode minner fra barndommen kanskje. At man lekte med teddybjørner og fikk gode klemmer av dem. Tror vi blir tiltrukket fordi bjørneklemmer og styrke er noe vi trenger. Betydningen av bjørnen på et mer subtilt nivå, som healing er kanskje også en grunn, og styrke.
Jeg var tidligere ikke noe særlig tiltrukket av bjørner. Jeg syntes de heller var kjedelige. Samtidig var jeg kanskje den tøffeste og råeste dama i verden

Da jeg var på trommereise med Sorte Sol, fikk jeg liksom utforsket forholdet jeg hadde til bjørneklemmen. Det begynner å komme seg med bjørnene. Nå er jeg skikkelig fascinert, og nå er jeg ikke så kul heller.
GjenopprettetMedlem
Det høtes ut som en fin reise, Silva...
Jeg tenkte det samme som deg, Kristin , om bjørnen - at den var kjedelig...hehe..var nok litt tøff jeg og( trodde jeg...).
Den har kommet til meg flere ganger det sisste året, da jeg har bedt om hjelp...
Den har ikke bare gitt meg styrke , men følelsen av trygghet og visdom
Den har vært en GOD , GOD følgesvenn i tunge tider.

GjenopprettetMedlem
Her kan du lese litt om bamsefar....
- sånn ca. halvveis ned på siden...
http://www.crystalinks.com/june511.htmlGjenopprettetMedlem
takk!
den siden er virkelig mye bra lesing...

GjenopprettetMedlem
Bare ikke brunbjørnen tar hodet ditt, så...
Eller hva med en isbjørn-klem? (Hilsen Diplom-Is...)
Klikk på bildene...
Anonymous
[quote author=Malaika link=topic=4394.msg38302#msg38302 date=117198397
Den har kommet til meg flere ganger det sisste året, da jeg har bedt om hjelp...
Den har ikke bare gitt meg styrke , men følelsen av trygghet og visdom
Den har vært en GOD , GOD følgesvenn i tunge tider.
[/quote]
Nå kom jeg på noe. Det var i en tung periode da jeg var ved å begynne og mykne opp igjen, at jeg begynte og drømme om bjørner. Jeg var veldig skuffet og lei meg, og faktisk bare rett og slett for sliten av alt til å fortsette å holde på løgnene. En venn av meg foreslo at jeg skulle kjøpe meg en teddybjørn. En sånn skikkelig brun en. Jeg gjorde det og den ga meg mye trøst faktisk. Det var da jeg begynte og drømme om bjørner, samtidig som jeg begynte og kjenne på følelsene mine på en mer ærlig måte.
Anonymous

Bare kall på bjørnen du og du vil nok få kontakt og klemme og danse - hvis han ikke har noe annet han vil vise deg

Vi kan kontakte alle mulige dyr, planter, stener osv så mye vi bare vil. Det må ikke bare være våre kraftdyr - slik opplever nå jeg det!
GjenopprettetMedlem
Kristin skrev:
kjøpe meg en teddybjørn
Når du skrev om å kjøpe teddybjørn så husket jeg min gamle "nalle". Den jeg hadde da jeg var barn.
Han var min beste og iblant eneste venn. For meg var han levende og jeg fortalte ham alt og han viste alt om meg.
Takk for purringen. Jeg hadde nesten glemt min venn.
Gunilla