Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg er mildt sagt en smule forvirret..
Jeg aner ikke hva jeg har som kraftdyr nå. Jeg ser så vannvittig mange dyr, i alle utgaver.
Det begynte med løven, den hadde jeg lenge med meg. Så kom bjørnen, jeg så den så vidt. Snutten av ørna som svede, en gang fløy jeg med den. Åsså ulven...der den holdt seg lenge i bakgrunnen, å dukket først frem da jeg healet et vissent tre, som kom da i full blomst. Da kom ulven, å jeg gikk bort, å strøk den fra snuta og opp mot hodet. Takket den. Å bjørneungen, jeg la meg inntil i den nakne tipien.
Så denne reisen i skogen, hvor jeg så skogsalvene. Da ulven, bjørnen, bjørneungen, en hund, skilpadde, haren...
I drømmer....slanger, grevling, padder/frosker...kolibri...hest...elefanter, katten min...you name it.
Spørsmåla....hvor har løven min blitt av? Trenger jeg den ikke lengre? Føler jeg ikke har fått takket den, vist den min kjærlighet godt nok, fordi den var der, i mine stunder av frykt for dette nye. Jeg vil så gjerne danse med den, leke.
Jeg har prøvd å rope, prøvd å kalle på den, en stund.
Men aner ikke hvordan få det til. Jeg vil så gjerne vite hvem jeg har til kraftdyr nå, hvordan jeg kan glede dem, ved å fullføre det jeg ennå ikke vet hva er.
Jeg føler meg naken, ensom i denne verden nå. Føler jeg ikke har kontakt med hverken meg selv, mine eller noen kraftdyr. Noen tips? Er det mulig å få noe hjelp for dette?
Eller er det utolmodigheten min som igjen har tatt grepet på meg?...Selv om jeg selv syns, jeg har roet ned nå....å har vært flink til å bare avvente...å se!
Hjeeeeelp!! :sad2: :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Se for deg en sirkel av dyr, det dyret du trenger mest vil tre inn i sirkelen mens det andre trer tilbake. Det forsvinner ikke, det trer bare tilbake i sirkelen. Som barn var ulven min følgesvenn, men i en drøm fikk jeg beskjed om at jeg måtte sette den fri. Og det gjorde jeg, men det hender fremdeles den dukker opp for å hilse på selv om dette ikke lenger er et av mine kraftdyr. I tillegg har man noe som kalles reisetotem, jeg har postet om de forskjellige totemdyrenen tidligere på sonen. Men kan gjenta det kort her: Livstotem eller åndetotem
Jobber med deg gjennom hele livet eller til du ikke lenger trenger det. Det er alltid der når du trenger hjelp fra det. Minner deg alltid på sin kraft og din tilknytning til åndeverdenen. Du kan ha bare ett eller noen få livstotem og de kan komme til deg når som helst i livet. Livstotemet er vår spirituelle tilknytning til moder jord og reflekterer vår indre spirituelle natur. Herunder ligger også vårt fødselstotem som er det dyretegnet vi er født i. (Se horoskop)
Reisetotem
Er med deg for en tidsperiode. Ikke bare en dag, men uker måneder eller til og med år. Det er med deg den tide det tar å gå den stien totemdyret guider deg på. I løpet av denne tiden vil du se at dyret alltid dukker opp i livet ditt, eller at flere dyr vil dukke opp for å guide deg på dine sti. Når du finner ett eller flere dyr som dukker opp og deres natur alle har den samme meningen har du funnet stien din. Hvis du ser på livssyklusen til dyret vil den gi deg innsikt i lengden på reisen. Det er vanligvis dette dyret som kommer til oss på kraftdyrreise
Budbringertotem
Ett budbringer totem kommer til deg for at du skal utvikle deg, gi deg en beskjed eller en advarsel. Det kommer ofte i form av en aha opplevelse, ett spark bak. Det vil sannsynligvis være en uvanlig opplevelse som gjør den spesiellt kraftfull. Ett budbringertotem er der for en kort periode. Noen ganger kommer de ikke med en beskjed, men forårsaker en forsinkelse. Dette er for å hjelpe oss, det kan være for å unngå en ulykke, for at vi skal komme til ett sted til en bestemt tid for å oppleve noe.
Skyggetotem
Er det totem som tester oss. De har stor kraft og vil la oss gå igjenom mange tester før de lar sin kraft arbeide for oss istedenfor imot oss. Ett skyggetotem er et totem du frykter. De representerer vår indre frykt som vi må vinne over. Inntil vi har lært å komme over vår frykt for skyggetotemet vil det motarbeide oss. Når frykten er overvunnet vil det bli ett lystotem og dette blir vårt mest kraftfulle totemdyr. Ditt mål med ett skyggetotem er å ta lærdommen og integrere dyret i livet ditt. Hvis du fremdeles er redd for noe gang på gang har du ikke tatt lærdommen dyret har til deg.
Anonymous
Du kan ju spörre dem...
Jeg har hatt ulike kraftdyr gjenom åren og mange ganger, flere samtidigt.
De seneste året har jeg haft 3, men nu synes det som jeg har 4... for ett som gik ifra meg när oppdraget var sluttfört, har nå kommit tillbake. Jeg behöver tydeligvis henne igjen...
För meg, er det 1 dyr som er "den trofaste fölgesvennen" - de andra har kommet og gått... med ulike hensikter... ulike tider i mitt liv. En hjalp med med angst, en med å pushe meg till att föle kraften i meg, en med kärlek till meg selv ... f.eks.
Jag tror det er Michael Harner, som skrev att det dyr som viser seg 4 ganger, i ulike vinkler i en reise... er ditt kraftdyr... Så har det vart 2 ganger for meg, men ellers har jag frågat dem.
GjenopprettetMedlem
Det kan virke som om kraft-dyrene trekker seg tilbake under vinterdvalen,med en ny vår,lades naturen med lyskraft og liv som tydeliggjør fylgjet vårt.