Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I dag kom jeg hjem fra en tur i Finnland. Vi møtte på flere dyr i løpet av den 9-timers kjøreturen. Først en røye (storfugl) som gikk over veien. Deretter en hvit rein som gikk over veien. Og så flere rein i veikanten.
Men to ganger så jeg en hønsehauk fly på skrå over meg i synsfeltet på høyresida av bilen. Først mellom Karesuando og Kilpisjavri, og deretter i norge, i Ramfjordområdet. Det var pussig at hønsehauken kom så nært, og to ganger, enda jeg aldri har sett den før i hele mitt liv. (Det var faren min som sa hvilken fugl det var etter at jeg beskrev den).
På veien til Finland så jeg ikke ett eneste dyr.
Hva heter den på engelsk ( så jeg kan lese om dens kraftdyrfunksjon). Hawk, kanskje? Eller er det noe mer i tillegg?
Mvh Stridshjelp
SEO Crawler
Jeg hadde også en nær-opplevelse med hønsehauken, to stykker rett over hodet mitt en dag jeg satt ute og minded-my-own-business (mediterte)
jeg tenker som regel (med hauk og falk) "å lytte innover"
the voice of spirit
GjenopprettetMedlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Goshawk
her er det en link til den i wiki..
Goshawk er det vist..
det er enkelt å finne ord på andre språk ved å slå opp i wikipedia på norsk og gå på linken som fører den over til engelsk...
(så sant den er tilgjengelig på engelsk og da

)
GjenopprettetMedlem
På Geithollmen ved Rehfshalsvika på Mjøsa ved Lillehammer hadde jeg en fantastisk opplevelse. Min mann og jeg var ute med Balder (en nordlandsotring som er bygget som et lite vikingskip), gikk i land på denne holmen. vi seilte sammen med en venn fra Minnesund til Gjøvik. På denne holmen ropte en hvit falk på meg fra ett av trærne. Falken og jeg stod lenge å betraktet hverandre. Det var som om vi fortalte hverandre at vi aksepterte og fortso. Etter en stund gikk jeg og hentet min mann og vår venn. De fikk også se falken, så ropte den hilste oss og fløy av gårde.
Jeg måtte bare fortelle denne fantastiske opplevelsen, men til spørsmålet til stridshjelp. Fugl: er symbol på frihet, åndens seier over materien. Ørn/falk/hauk (hawk) fuglenes konge, høyest oppe som ser fugleperspektivet. De har god oversikt fra et høyere plan. De har falkeblikk = klarhet
Det er en fantastisk opplevelse å ha disse fuglene på nært hold.
RITA