Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå sitter jeg bare og kikker litt på gamle bilder jeg har tatt, og har en historie ved et bilde som jeg skal dele med dere. Jeg har faktisk ikke tørd å skrive om opplevelsen på nettet tidligere pga at den var så sterk for meg. Og vanskelig å forklare. Men jeg skal prøve, er litt vanskelig å snakke om. Men jeg har hatt et overdrevent rusmisbruk tidligere, og en dag i fjor bestemte jeg meg for å slutte, så jeg fikk _litt_ abstinenser og var litt på tur i noen dager. Men jeg tok da en bildeserie av en solnedgang og kjøpte meg et smykke som ligna på en drage-hale samme dagen. Når jeg kom hjem og kikka på bildene så jeg tydelig en drage som ble mer og mer tydelig etter jeg knipsa bildene (holdt vel på en 10min kanskje). Jeg var faktisk nokså fascinert og opptatt av drager akkuratt den perioden. Jeg kalte bildet for "Nightdragon" og det er kanskje derfor jeg valgte dette nicket her på forumet også.
Hva dette betyr aner jeg ikke, har tenkt mye på det. Om en drage viste seg for meg, om tankene mine materialiserte en drage i skyene fra min ubevisste underbevissthet, om Gud viste seg for meg, eller en engel eller ånd. Eller rett og slett tilfeldigheter i skyene. Og hvis det var noe virkelig åndelig, hvordan skal jeg tolke det, har lest litt om kraftdyr, også drager, men har ikke kommet til enighet i mitt sinn om hva opplevelsen skulle bety. Kanskje bare å få et fint solnedgangs-bilde. Jeg har også bedt til høyere makter om hjelp for mitt tidligere rusmisbruk (ja, jeg misbruker litt alkohol ennå, men ikke i så stor grad og jobber med det) og jeg føler jeg har fått god hjelp. Kan drage som kraftdyr hjelpe mot akkuratt det kanskje?
Jeg skriver kanskje litt usammenhengende men det er fordi jeg ikke har greid å være åpen om denne saken så mye før i det siste. Jeg ønsker å være åpen om dette men det er svært vanskelig, når jeg har endel angst. Og angsten har jeg hatt siden jeg var bitte liten. Rusen dempa angsten. Men jeg får se hvor mye jeg orker å snakke om dette etterhvert. Nå har jeg iallefall åpna meg litt her på sjamansonen. Men anyway, dette innlegget skulle hovedsaklig handle om dragen jeg tok bilde av. Har noen noen teorier eller forklaringer på dette?
Her er bildet:
GjenopprettetMedlem
Dragon's Wisdom Includes:
Born of Fire
Protector
Exists between thoughts
Ability to move between worlds
Connection to the birth of the Universe
Red Dragon sleeps in the core of the Earth
Det var dette jeg fant om drager. Kanksje andre finner mer.
Jeg syns du er tøff jeg, som tør åpne deg. Det er sannelig ikke lett.
Og du er tøff som virkelig prøver å komme deg ut av rusens jerngrep.
Må klappe for deg der gett!!....
Jeg tror vår bevissthet benytter seg av symboler og myter, for å få oss til å forstå,
få oss til å innse tingen, å få oss til å kjempe. Det at du har drager som noe tiltrekkende i
en periode, tilsier nok da at du trenger å utforske dragen og dens egenskaper.
Born of Fire----------------------------------Født av ilden....
Ild gir varme, seksualitet og varmer blodet. Ild er aktivitet, lar ting skje, underholder, livlig og er som spissen på en pil. Ild er viktig for at vi skal kunne fungere i verden, dette er et meget sterkt element. Ild forandrer og ødelegger, men skaper ny grunn for ny avl. Ild er frihet og lyst, når den har startet stopper den ikke før den har brent helt ut.
Ild er: Sommer
Væren, Løven, Skytten.
Nøkkelord: Påbegynnelse, energi, varme, syn, handling.
Protector-------------------------------------Beskytter....Trenger du å beskytte deg selv mer, eller noen rundt deg?
Exists between thoughts-----------------------Eksisterer mellom tankene....Kanskje du trenger å stå mellom tankene dine, og observere hva som er best? Hvilke tanker du trenger for å komme videre? Og hvilke tanker som er negative, som drar deg ned istede for opp?
Ability to move between worlds-----------------Evnen til å bevege se mellom verdenene.....Mediterer du? Kanksje du har behov for i det små og søke denne veien?
Connection to the birth of the Universe------------En kontankt til universets fødsel....Trenger du å finne tilbake til barnet i deg? Til begynnelsen av deg selv? Eller trenger du å bli født på ny, ved å legge bak deg gamle hindringer, tenke dem ferdig, grave de gamle mønstrene ned, å starte med blanke ark?
Red Dragon sleeps in the core of the Earth--------
Om noen vil arrestere meg i forhold til tolkning.....så gjør det....jeg fikk dette over meg bare, å vet ikke om det er noe for deg å hente der.
Men lykke til. Nydelig bilde. Utrolig hva et kamera kan tolke....å ikke mist vise oss.
Jeg så dragen din. Og en vannvittig vakker solnedgang.
GjenopprettetMedlem
I sin bok 'Nature Speaks' skriver Ted Andrews om hvordan "Gud" kommuniserer med oss gjennom naturen. Skyene er et godt hjelpemidler som man kan bruke for å få informasjon om mennesker og situasjoner. Ved å stille et spm, og deretter kikke opp på himmelen, kan skyformasjonen være et direkte svar på spørsmålet ditt. Eller om man tilfeldig ser noe, så kan det være noe som blir kommunisert til deg.
Men så gjelder det å tolke informasjonen og bildene man får da...
Jeg kikker ofte på skyene...

Der finner man masse rart...

GjenopprettetMedlem
Ja, jeg ser også mye i skyene, som gir direkte svar på spørsmål, både når jeg spør aktivt, eller bare tilfeldigvis ser opp på himlen. Jeg ser også slike figurer i fjellsidene.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Interessant det dere skriver alle 3, skal tenke over dette.

GjenopprettetMedlem
Siden jeg drømte om en drage i natt, en snill en som ga meg ... en trebit? ... til å spise (jeg smakte på den, cellulose var det jo) og som ville bli venn med akkurat meg av alle tilskuerne som så på dens flygeoppvisning, fikk jeg lyst å finne ut mer om dragen:
http://www.colba.net/~tempest/
http://www.polenth.com/other/dream.html
http://www.mythsdreamssymbols.com/dsmonster.html
Jeg kan kanskje tolke det dit hen at noe kraftfullt er kommet for å beskytte meg. Ild-energi, å få lyst til å leve, kanskje, dette pga. gaven, den ville gi meg av sin mat. En rolig drøm var det uansett. Den fløy liksom å bivåent publikummet, men valgte altså meg. Jeg våknet idet jeg fikk kose med hodet dens. Den var ikke farlig for meg på noen måte.
Kanskje den representerer noe jeg undertrykker? At jeg trenger dens ild-energi? Ikke godt å si.
Anonymous
Hei nightdragon. Vil bare si at jeg likte historien din. Dragen er en sterk beskytter, og må være en god alliert å ha i din fortsatte kamp mot avhengigheten, eller hva det måtte være.
Slike såkalte "tilfeldige" sammenhenger som du opplevde den natten, har viktige budskap til oss, hvis vi bare er oppmerksomme på dem. Jeg vil oppmuntre deg til å ha tillit til det, og la dragen hjelpe deg.

Bing [Bot]

Hei!
Takk for at du har delt din historie. Det berører meg. Du har fått en kraftfull hjelper!