Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg var deltaker på et kurs med Ailo på Møllerhaugen i Troms, helga 11 - 12 juni. Det var et utrolig kurs, og jeg tror man drar fra slike kurs som en litt forandret person i forhold til før kurset. Men det jeg skal fortelle om hendte i pausene mellom øktene.

Vi hadde en økt med undervisning om healing, og i løpet av den tida begynte plutselig gjøken å gale i skogen, så vi hørte den gjennom åpne vinduer. I pausen snakka vi om hvordan vi som barn sprang "som galninger" rundt i skogen for å komme oss under treet som gjøken satt i for å kunne ønske oss noe.

Senere på kvelden hadde vi fått i oppgave å gå ut og plukke stein. Jeg gikk ut seint på kvelden i midnattsol og fant flere fine steiner. Da jeg kom tilbake like ved huset vi bodde i,  så fløy en gjøk over hodet mitt, mens den gjentatte ganger sa Koko, koko....
Jeg var snar å ønske meg noe :lol:

Men etterpå begynte jeg å tenke på hva dette kunne bety. For gjøken er en fugl som man aldri ser, men her kom den flygende over mitt hode! Når jeg kom hjem fortalte jeg om denne episoden til mine foreldre, og de sa at det samme hadde skjedd med min bestemor. Og hun er en av mine hjelpere! :question:

Men hvis jeg skal forsøke å tolke dette kan det for eksempel bety at jeg ikke skal springe rundt som en "galning" etter åndelige opplevelser, for de vil komme til meg av seg selv.

Jeg prøvde å finne ut hvilke kvaliteter gjøken har som kraftdyr, men jeg aner ikke hva den heter på engelsk.

(Dette var kanskje en tullete historie, men jeg syns det var en stor opplevelse :shyone:)

Klem til alle kursdeltakere fra Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Cuckoo's Wisdom Includes:

* Efficiency
    * Adaptability
    * Symbol of Spring
    * New beginnings
    * Meeting ones fate

fra den berømte http://www.geocities.com/~animalspirits/index53.html

Lille Ulv
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Stridshjelp  :icon_biggrin:

Sikken en FLOTT oplevelse du havde, så FANTASTISK at gøgen flyver hen over dig.  :wub:
Må dit ønske gå i opfyldelse  :eusa_pray:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Nutch/CVS [Bot]
"Stridshjelp":

For gjøken er en fugl som man aldri ser, men her kom den flygende over mitt hode!

Gå over skogsgrensen (den ytre og den indre) der ser du gjøken! På rondanestien var de masse gjøker sist år og jeg har tatt dem med i mitt indre.
Hilsen
Anonymous
"Stridshjelp":
Jeg prøvde å finne ut hvilke kvaliteter gjøken har som kraftdyr, men jeg aner ikke hva den heter på engelsk.

:o Snakker du med ditt kraftdyr og ånderne på engelsk!? ;)  :innocent2:

Eg tuller eg, men det eg mener er att istedenfor å söka upp hva andre mener den har för kvaliteter borde du kanske spør gjøken eller ditt dyr. Eller umgås med gjøken og lära den å känna? Studera den i naturen, eller i böcker om det är vanskligt å finne gjøk i skogen :)

Lycka till!

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Jeg er faktisk enig med "Trumman" i at man skal snakke med sitt kraftdyr direkte. :)

Det som for meg er så veldig fantastisk med Sjamanisme er at en Sjamans vei er en ensom vei, den er individuel for hver person slik at man blir nødt til å stole på seg selv og vokse av det.

Og jeg lo godt av "snakker du med dine kraftdyr på engelsk?"  :biggrin:
For jeg gjør faktiskt det av og til  :)
Synes engelsk har et mer nyansert språk når det gjelder å uttrykke vanskelige følelser. Og det har ingenting med å gjøre at mitt språk ikke er bra nok, eller at jeg ikke klarer å uttrykke meg på mitt språk.Men noen ganger sier de engelske ordene mer...

Ha en god dag...
GjenopprettetMedlem
Hallo twisted  ;D

Gøy med kjente her :lol: :eusa_clap: :eusa_dance:

Jeg syntes vel heller ikke at de var så rart at hun snakket med kraftyd på engelsk. Har selv snakket med både kraftdyr og åndelige hjelpere på flere språk, vet ikke helt hvorfor, det bare blir sånn. Og når det skjer føles det helt riktig  :P

Klem fra alabast  :wub:
Anonymous
Jag har också brukt engelsk med ånderne men det var ironi jag var ute efter i det med engelsk till kraftdyren. Att det vore en självklarhet att spør dyret först och ikke google etter andras svar.

Men det gick tydligen ikke att förmedla med svorsken min  :exclaim:

Mvh,
Thomas
100% Svorsk
GjenopprettetMedlem
Hei trumman :)

Det kan jo også være sånn at noen av oss (meg) er litt treige i tankegangen :redface:  :razz:

Svorsk er et fint språk, skal studere det nærmere... ;D

Klem, alabast :)
Francis [Bot]
Svorsk er et fint språk, skal studere det nærmere... Grin

Hehe...  :lol: :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
ayta na chie
ohma lasdefren ob les edefie
junja jefnep-se algrakou!!!!!!
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

ayta na chie