Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg vil bare fortelle om min kjärlighet til disse fuglene.
De er ikke mine kraftdyr med de er mine kjärlighetsdyr!
Jeg elsker dem!

og de häckar (blir par) i en sjö her inntil
http://www.birdphoto.no/default.asp?PG=nofu&M=D&B=4
Horndykke... Svarthakedopping
GjenopprettetMedlem
Flotte fuglar,Lie!
Har sjølv et nært forhold til svaner og hegrer.

GjenopprettetMedlem
Nusselege Horndykkarar,og fin fugle-site,fantastiskt at nokon har tatt seg tid å skapa adle desse nebba og fjørene i alskens fargar å former.
Takk Lie.

Anonymous
De utstråler en masse kjärlighet disse... og jeg vil kjäle dem, men det går ju ikke
men...
iblant tenker jeg på grillet kyllingfilet som svummer rundt i sjöen
Det var Inger Lise som gav meg linken, när jeg funderte over va Brun kärrhök hade for nvan på norsk (Sivhauk).
Anonymous
men...
iblant tenker jeg på grillet kyllingfilet som svummer rundt i sjöen
Hah hah, lustigt att du nämner det - uteliggarna i Sundsvall brukar/brukade klubba dom där och gräsänder och grilla som käk under karga timmar. Med lite skogssvamp och fyllda med björklöv smakade de susen!
Anonymous
"trumman":
Hah hah, lustigt att du nämner det - uteliggarna i Sundsvall brukar/brukade klubba dom där och gräsänder och grilla som käk under karga timmar. Med lite skogssvamp och fyllda med björklöv smakade de susen!
Det är lite kul det här faktiskt, för nu har jag gått och älskat de här fåglarna under de år jag har bott på det här stället (6 år) og inte förrän i år ser jag dem som grillade filéer som simmar runt i Sticksjön.
Jag fångar ju upp andras känslor, varför inte andras syner och behov

Det finns ju lite uteliggare här och där, runt-i-kring mitt område, har jag sett.
Men det vore synd om dom blev uppkäkade/spist för de är inte så vanliga
(fåglarna alltså

)
Sticksjön är en av de ovanliga häckningsplatserna har jag förstått.
http://www.pbase.com/marabou/svarthakedopping