Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Ahrefs [Bot]
Hei,
når jeg kjører eller sykler langs veier møter jeg ofte på døde dyr i veikanten. Det er jo trist at de har måttet ofre sine liv for å krysse en vei

, men har de allikevel symbolsk kraft som en død kropp. Jeg mener å ha observert visse sammenhenger mellom dyret som ligger dødt og min egen tilstand eller søken på det samme tidspunktet.
Er det døde dyret som et oppnedvendt tarotkort eller rune?
Hva mener dere? Hva dølger en død kropp?
lasse
GjenopprettetMedlem
Måske du er midt i en udvikling.....en transformation?? noe gammelt må dø....men styrken baseret på erfarenheten lever videre....øhh ved ikke hvor det lige kom fra...men jeg tænker at dyrets sjæl lever jo videre selvom dens hylster/krop er ude af funktion...

:smile:
GjenopprettetMedlem
Hei
Jeg tror kanskje at det Aya sier kan være litt riktig, særlig hvis det er samme dyreslaget som du til stadighet finner døde.
Ellers så er det vel sånn at når det er en som driver med sjamanisme som finner døde fugler og dyr, så har man en jobb å gjøre: å hjelpe dem over til den andre siden.
Hilsen alabast
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte en gang at jeg gikk i fjæra, og fant en død kjempeblekksprut som var skylt i land. Jeg fortolka det dithen at et monster i min følelsesverden var død - noe var ferdig - jeg var kvitt et problem. Man kan jo prøve å se på hva det enkelte dyr betyr.
mvh Stridshjelp
Sensis [Crawler]
Jeg synger alltid Om mani peme hum når jeg oppdager døde dyr langs veiene, jeg synger for for dyresjelene og for meg selv, for alle skapninger.
For meg er de døde dyrene en påminnelse over livets forgjengelighet og den fysiske dødens uungåelighet, for alle og enhver.
Noen ganger syns jeg at veiene er killingfields, både for dyr og menneske...
ag
GjenopprettetMedlem
Trur et dødt dyr i grøfta prøve å si at d ofra livet sitt for mæ,for at æ sku få gå videre.
Mens et dødt dyr i en drøm betyr at et vennskap/forhold kommer t å ta slutt.
Anonymous
Fandt denne fortolkning, måske den kan have interesse.
Fortolkning af drømme omkring dyr m.m.
Et forsøg på at søge tilflugt for dyr, enten ved at bygge et skjulested eller ved at afstive faldefærdige bygninger etc.: Drømmerens kamp med sine dyriske instinkter. Drømmen viser måske om de foretagne forholdsregler er tilstrækkelige, eller om der kræves flere. At tæmme eller give seletøj på: Drømmerens forsøg på at kontrollere sine instinkternog om muligt gøre dem konstruktive, nyttige. At dræbe dyret: At få held til at betvinge dyret er bedre end at dræbe det, da dette samtidig kan resultere i, at den vitale energi, der stammer fra instinkterne ødelægges. Sammensatte dyr De forskellige kvaliteter af de forskellige dyr, som de er sammensat af. To udviklingsmuligheder i én figur. Halvt dyr, halvt menneske; De dyriske instinkter begynder at blive menneskeliggjort. (Kilde
www.netspirit.dk)
Hulekvinden
GjenopprettetMedlem
åndene kommer til dem som har tid og evne
til å fundere over åndeverden.slik har jeg begynt å se det.
jeg har også møtt døde dyr i veikanten og det er ofte når jeg selv er i en død-liknende periode.dyreåndene trenger noen å forholde seg til.