Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg la turen til Bardu og villmarksmessa i går, for å se om det fantes noe av interesse:
Må innrømme at jeg hadde lest messeavisa i forkant, og funnet et par-tre utstillere
som bare måtte avlegges et besøk .

En av dem er Aino Hivand.

Hadde lest om henne og hennes kraftdyrsmykker , her på sonen, i vinter.
Og hadde nok et håp om at hun ville dukke opp i Bardu igjen.

Da jeg kom inn i messehallen stoppet jeg ved hennes bod, for å se på det hun hadde laget.
Mye fint der, og  smykkene var virkelig spesielle.
Ønsket om et ulvesmykke var stort, men når man er på slike messer er det mange
fristelser.
Jeg tenkte at hvis jeg fikk kortet til Aino, så kunne jeg ringe henne å bestille smykket
senere,(nå visste jeg hvordan de så ut)
for det var en del andre ting jeg også skulle ha kjøpt på messa, og det ville bli
enklest å bestille et smykke pr post.

Jeg  fikk kortet til Aino og gikk videre………….
men kom meg ikke så langt avsted, for ulven hadde brent seg fast i bevisstheten min.
Og jeg visste at det som ble riktig, var å gå tilbake for å kjøpe smykket.

Aino ble nok ikke overrasket, for jeg var ventet, sa hun.
Hun ordnet klart et ulvesmykke til meg, og ville legge det i en liten pose.
Jeg sa at hun ikke behøvde å ha det i posen, for jeg ville ta det på med en gang.

Aino hengte smykket på meg , og det er en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme.
I det samme smykket var på plass, kjente jeg kraften komme strømmende.
Det var overveldende.
Jeg mistet nesten pusten med det samme,
og det var som om viddas vind blåste gjennom meg, og jeg ble fylt av dens kraft
før ulven lekende, kom hoppende frem.

Følelsene strømmet gjennom meg, det var fantastisk og stort å få oppleve dette.
Jeg ble fylt med ærefrykt og nesten rørt til tårer, før gleden boblet opp i meg.
Måtte legge bånd på meg selv for ikke å sette i et skikkelig gledes ulvehyl midt i
folkevrimmelen.

Etter en stund fikk jeg summet meg litt………..
og kom til å tenke på en venninne som jeg ikke hadde klart å finne
passende bursdagsgave til.
Hadde tenkt å finne på noe spesielt, og nå visste jeg hva hun skulle få…….
jeg vet hva slags kraftdyr hun har, og kunne bare ha kjøpt med meg et smykke til henne.
Men jeg ønsket at også hun skulle få ta del i den spesielle opplevelsen det var, å få
satt smykket på av Aino.
Derfor beordret jeg henne til å møte opp i messehallen.
( forteller dette med hennes samtykke)
Hun hadde aldri hørt om Aino og visste ingenting om hennes smykker.
Jeg fortalte heller ingenting til henne, sa bare at jeg ønsket å kjøpe henne et smykke
i presang, og ba Aino om å ordne et til henne også, og henge det på henne.
Jeg visste at min venninne også  ville føle krafta,
derfor var dette et spennende øyeblikk.

Smykket kom på plass, og Aino ba henne om å gi det litt varme.
Etter en liten stund kom også hennes reaksjon.
Hun ble nok like overveldet av den enorme krafta ,som meg selv.
Hva hun opplevde i detalj, skal jeg overlate til henne å fortelle.
Men det var ikke fritt for at det var to lykkelige eiere av kraftsmykker
som et øyeblikk ble stående i en krok med gledes tårer i øynene, mens vi prøvde å fordøye
de mektige inntrykkene.
Ja, vi måtte nok sette oss ned en stund også, før vi hadde fått summet oss så pass at vi kunne
gå videre.
Mulig at andre folk kunne tro at vi var høye på et eller annet , hehe…….
What ever………de skulle bare ha visst  ;D

Sender i alle fall en hjertelig takk til Aino og hennes hjelpere,
for å ha fått lov til oppleve dette.
Håper også at mange vil finne veien til henne og hennes kunst.
En vakker dame med et stort og varmt hjerte.

Ulven lever i meg, leker i meg, danser i meg……….
Smykket vil bli båret med glede, takknemlighet og respekt.

Aaaaoooooouuu……..aaaaaoooooooo………Aaaaaaiiinooooooooo  :wub:  :respect:
Anonymous
For en herlig historie!  :eusa_dance: :eusa_dance:
Jeg uler med dere!

Aoooooo aooooooooo! :biggrin: :icon_biggrin:
Anonymous
Så härligt att läsa Idnar!  :w00t:
Jag har haft mailkontakt med Aino, när jag hade sett hennes hemsida (hörde mig för om priser på smyckena). Jag blev förälskad i ett örepynt med ulvfot... bara av att se bilden, men tänkte sedan att jag hellre ville se dem i verkligheten... och så berättar du det här!

Nu när du har fått kortet hennes; Stämmer det att hon bor i Kiruna?
Anonymous
Apropå kraftsmycken:
Jag vill passa på att ge ett tips om en svensk glaskonstnär, som gör urkraftsmycken.
Mats Jonasson heter han och har gör också bruksföremål av glas. Jag föll för hans Atle direkt och lånar den nu till avatar. Svitjord är också en favorit, liksom Odin i urkraft-serien. Han finns i Målerås, Småland i östra Sverige (men finns också represensterad hos Åsgård Norden AS i Larvik, Norge).

http://www.matsjonasson.com/sweindexhtml.htm

Klicka på se våra smycken här (till höyre på forsiden)

Tråkigt nog kan man inte se hans skulpturer i urkraft-serien på hemsidan, men de är otroliga!
Jag är ingen repressentant för Mats Jonasson - jag är bara förälskad i hans konst!   :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Fint å lese Idnar.
takk for tipset.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Flott opplevelse Idnar!!
Anonymous
.
GjenopprettetMedlem
Korr bra!!! Ble bare settanes å smile når æ leste innlegget ditt.
Tror du er inne på noe viktig her,
ved å bekrefte kraftdyret og gi det oppmerksomhet styrker du dets energi og dermed din egen kraft
-men dette visste du jo fra før av :P
Anonymous
Dette var så herlig å lese  :wub: Så fantastisk.
GjenopprettetMedlem
Hva annet kan man si etter denne fantastiske historien enn;
Aooooooooooouuuuuuuuuuu  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Jeg skjønner jo at jeg har vært på feil messe i helga (Skibotn), det var bare en bod med samisk kunst, og jeg skulle kjøpe en Guksi (trekopp), men siste dagen hadde den eneste samiske salgsboden pakka sammen og forsvunnet!  :razz: Det var vel mest kvener der.

Jeg må stemme i når det gjelder Ainos kraftsmykker. Jeg har to ulike som jeg har i øredobb-form. Jeg tar ofte på meg disse øredobbene når jeg trenger ekstra kraft, i spesielle situasjoner. Ellers har jeg gått med dem hver dag i ett år.

Ikke bare er de fine, men de har kraft!

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Jeg har også vært så heldig å ha et smykke av Aino. Jeg måtte vente leeeeeenge, pga flytting og bestillingskø, men hos meg var en "fødsel" på gang og jeg trengte denne adventstiden. Så lå det der i hånden....ubevisst holdt jeg pusten, tårene spratt og alt jeg måtte ha av hår på kroppen, sto rett tilvers da jeg la det om halsen.  Og så kom den iboende kraften fram. Smykket dro den formelig ut av brystkassens indre og Alfa-ulvinnen fyllte hjertet, og hver celle i kroppen så sterkt at jeg måtte sette meg rett ned mens jeg forsøkte å lytte til det som skjedde i kroppen. Det jeg ikke våget å gjøre var å gå til speilet, men nå klarer jeg det, og kan se rett inn i de ulveøynene som er der.
Smykket har til nå ikke mistet sin kraft, men endrer seg alt etter behov - og i enkelte situasjoner må jeg faktisk ta det av for de jeg blir ikke helt "snill". Jeg flekker tenner, og går til angrep for å beskytte mitt revir og flokken, eller er ute på jakt. I andre sammenheng lar det meg ri på ryggen av en kjempeulv som bærer meg igjennom snøstorm, snødekt skog, over tundra og fjell, på jakt etter sjelebiter som vi kan redde hjem. Jeg vokser og undres fremdeles med smykket og kraften det gir meg.
Francis [Bot]
Jeg er også så heldig å ha et karftdyrsmykke fra Aino. Jeg måtte vente nesten et halvt år før jeg endelig stod med det i handa. Jeg følte meg som en liten unge på julaften der jeg stod med pakken med smykket i. Jeg ble nesten helt skjelven da jeg åpnet det å skulle sette det på meg. Det er definitivt det vakreste smykket jeg har! Selv et smykke i gull med all verdens diamanter osv til flere ti tallstusen kroner kan ikke måle seg med ulve smykket mitt!!  :wub: Jeg har gått med det smykket på meg hver eneste dag siden jeg fikk smykket (1 år siden). Og de få gangene jeg har måtte tatt det av for en liten stund har jeg rett og slett følt meg naken rundt halsen...
Takk Aino for de fantastiske smykkene!  :wub: :wub:
Francis [Bot]
Her er forresten Aino's internettside for dem som er interessert i å bestille smykker fra henne: http://home.no.net/hivand/
GjenopprettetMedlem
Meget smukke smykker hun laver. Desværre har hun ikke mit kraftsdyr i sit sortiment  :'(
GjenopprettetMedlem
har man bare ett kraftdyr, eller kan man ha flere? hvordan fungerer dette? og den kraften, hva bestemmer den? Har skjønt at en ulv har visse egenskaper og en bjørn har andre egenskaper? skjønner ikke helt dette her jeg :shyone: kjenner meg igjen i kraftbeskrivelsene da  :icon_razz: men kan noen forklare for meg? takk :respect: