Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
På den sjamanveien jeg kjenner er det favorabelt å ha flere kraftdyr, i alle fall et reptil, en fisk eller et annet kraftdyr i vann, et rovdyr, et byttedyr og en fugl. Det gir en vakker sammenheng mellom kraftdyrene, naturens elementer og de fem sansene og lidenskapene.

Kraftdyrene er ikke endelige størrelser, men kan ha i seg den utfordringen vi trenger og den støtten vi kan ha behov for  på veien videre.  Vi skal videre sammen. Kraftdyrene er agenter for det hellige og kan vise oss veien ut av labyrinten, inn i stillheten ved den lysende døren...den som tar oss ut av tid og rom...og inn i, ja hva?

Mvh Ailoooo
GjenopprettetMedlem
Jeg tror på: 13 arketyper, 13 kraftdyr, 13 kraftplanter, noen hjelpere, noen totemdyr og totemplanter.
Og ellers tror jeg på kaos
Snappy [Bot]
Hm - jeg må jammen telle...! Jeg kommer i alle fall til at jeg har MANGE, jeg møter dem under drømmene mine - og noen i det virkelige livet. Alle dyrene jeg har møtt har noe å fortelle meg. Men er alle kraftdyr?!  :shyone:
Anonymous
För mig har gällt: 1 ursprungligt kraftdyr som följt mig sen födseln + ett till vid olika skeenden i livet. Det har då varit olika kraftdyr, men de har lämnat mig when the work was done + så många hjälpare och lärare jag har kunnat skaffa mig.

Mvh,
ThomasamohT
Snappy [Bot]
Det er den oppfatningen jeg også har hatt Thomas. Men kom på en annen ting; min søster mener at et spesielt kraftdyr kan følge samme familie. Min mormor hadde ørna, min bror har ørna, min søster har også den, jeg føler en forbindelse med den og jeg mener også at min datter har ørna. Samtidig har det kommet andre dyr til meg, men ørna er den som stadig vender tilbake, både gjennom drømmer og i det virkelige livet.
Anonymous
Hei Hege Elisabeth :)
Så det er kanskje derfor både jeg, mamma og tante har det samme kraftdyret.
Snappy [Bot]
Ja, det er jo ikke umulig da ;D
GjenopprettetMedlem
Jeg kaller den dyrekraften som har fulgt meg siden fødselen for totemdyr. Den dyrekraften som jeg kaller på og bruker i perioder eller til bestemte formål kaller jeg for kraftdyr. Men jeg har bare kontakt med ett dyr av gangen. Å reise sammen med bjørn og hest, ulv og  kanin, og resten av dyreriket blir umulig for meg. Men jeg har opplved at kraftdyr kan ha egenskapen til flere dyr og være en kryssning. Gjennom et liv tror jeg vi kan oppleve kraften av mange dyr.
Snappy [Bot]
Ok, det var jo ganske oppklarende! Tusen takk skal du ha.
GjenopprettetMedlem
Det beste eksemplet på kraftdyr, og betydningen av det, finner du i romanen Menneskejerven. Spenning og kunnskap i samme bok. Bare søk etter menneskejerven på nett, så finner du opplysninger om romanen og hvordan du får kjøpt den. Jeg anbefaler den på sterkeste!! I tillegg så finnes det også musikk komponert til Menneskjerven - sterk billeddannende musikk - vi brukte den for en "reise"- vanvittig intensitet! Spesielt vil jeg fremmedheve melodien "Sol gjennom fjell". Hørte den og "Den hvite steinen på radioen, slik ble vi oppmerksomme på konseptet MENNESKEJERVEN.

vinge
Anonymous
Det beste eksemplet på kraftdyr, og betydningen av det, finner eg med trommen min ;)

Men takk för tips, ska lese den.

Mvh,
ThomasamohT