Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei,noen som har noen kunnskaper om gresshoppen? Og/eller hva det kan bety om man ser en slange og en gresshoppe samtidig?
GjenopprettetMedlem
Hei Kristin
Insekter generelt er knyttet til nervesystemet og nervesystemet formidler livskraft. Mange insekter har transformasjonssymboler mot lys.
Slangen er et arketypisk symbol og hellig i mange kulturer. Slangen har mange symbolske betydninger og sammenhenger. Skaperkraft, maskulint helbredelses og fruktbarhetssymbol. Slangen kan dukke opp når angsten kommer, den vil bringe oss dypere ned i jord gi større trygghet til livet. Slanger i gull, sølv, edelstener - åndelighet - i symboler. Ta f.eks Moses og kobberslangen og førti dager i ørkenen (innvielsesrituale).
Jeg vet ikke om du kan se noen sammenheng i dette.
RITA
Anonymous
Ja, det kan jeg. Takk for info Rita. Slangen har jeg funnet ut en del om fra før av, men ikke gresshoppen. Men så fant jeg et sted at den også kan være et transformasjonssymbol og at insekter også er forbundet med angst. Så de har noen ting til felles, som kan være intressant å finne ut mer om.
Men du utdyper noen ting slik at noe ble klarere.
Det er også intressant at begge er transformasjonssymboler samtidig med at slangen tilhører jordelementet og gresshoppen luftelementet.
Slangen har vært med meg en stund og jeg har jordet meg mye mer, men gresshoppen er noe nytt for meg. Følelsen av at jeg skal inn i noe helt nytt er ihvertfall sterk.
Lurer på om slangen står mer for healing/transformasjon av tunge energier og følelser, og at gresshoppen kanskje blir mer mental, men det blir bare antagelser. Tenker på det i forhold til at den intuitive følelsen av forandringer som skal skje nå, er av en litt annen karakter enn før. At det har mer med konkrete handlinger å gjøre, men om dette er den riktige eller fullstendige tolkningen av gresshoppen vet jeg ikke.
Flere meninger, tolkninger og erfaringer mottas med takk.