Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en trommereise, hvor jeg ville møte slangen. Den hadde meldt sin ankomst i livet mitt et par dager før.
Jeg skulle spørre hva den skulle lære meg fremover.
Reisen nedover går fortere enn vanlig. Jeg beveger meg super fort nedover, nedover og nedover. Det virker som jeg er lengere ned enn vanlig.
Ut av hullet kommer jeg, men jeg er plutselig en slags ur- mann ( ligner litt på Aborigini fra Australia ), malt med lys leire på kroppen og i ansiktet. " Jeg" hopper ned på bakken og beveger meg på alle fire, som et dyr , bortover mot noe som ligner en ildkule.
Rundt denne kulen, er det et mylder av slanger. Jeg blir ikke redd ( selv om hjernen min sier at jeg burde være redd), jeg blir fasinert. Og sier til meg selv at de er her for min skyld- for å hjelpe meg.
Jeg spør en av de om de er her for meg og vil gi meg healing.
Den ene kommer mot meg, og plutselig er den oppover ryggraden min , inni meg. Det føles som om jeg danser magedans...det er veldig tydelig, og bølgende følelse !
det er slanger som kommer på armer og ben, og den som kommer opp ryggraden , kommer på hodet mitt og legger sitt hode på mitt tredje øye.
Den ene slangen som er på hodet, begynner å bevege seg igjen og går inn i munnen min , gjennom kroppen og ut i rot chakra.
Det virker som den renser opp inni meg .
" Jeg" begynner å danse en merkelig dans, nesten som moderne ballett og yoga blandet. De merkeligste posisjoner og nesten som et dyr, ikke menneske. Det er veldlig fasinerende.
Etter dansen er " jeg" meg igjen - denne ur-mann -utgaven av meg, er borte.
Jeg kjenner at slangen forteller meg , nå en cobra som snakker til meg, at jeg må svinge hoftene fra side til side. Veldig sakte, nesten uten at noen merker det. Jeg skal gi slipp , og legge ting bak meg . Åpne opp for visdommen.
Så blir det hele veldig seksuelt ( noe jeg ikke føler for å dele alle detaljer om her...hehe

)
Til slutt gir jeg slangene en dyp rød edelsten i gave, som takk.
Så er reisen slutt.
Jeg lurer på om noen har erfaring med å være "andre" på trommereise.
Hva kan det bety?
Takknemlig for innspill eller hjelp :)
Klem fra meg
GjenopprettetMedlem
En fin reise...
Det skjer tydligvis mye med deg for tiden...
La slangen lede deg til paradiset
-------------------
GjenopprettetMedlem
La slangen lede deg til paradiset
He he... Tror Adam venter der...
Urmannen ja... Hmmm.... Kanskje skal du ta fram urmennesket i deg; det dyriske, det grasiøse, lekne og ville.... ?
The snake; This animal gives you the ability to let go of things that are worn out and no longer useful -
just like the snake sheds it skin when it is no longer needed. Rebirth!
( Lykke til med magedansen ikveld... ehhh... låvedansen mener jeg... Klem Liz.)
GjenopprettetMedlem
"Aventura":
( Lykke til med magedansen ikveld... ehhh... låvedansen mener jeg... Klem Liz.)

Takk, kjære venn...tror jeg skal ta det rolig , så jeg ikke skremmer noen...hehe.
klem tilbake

Anonymous
Slik du beskriver slangens vei oppover ryggraden og mot det tredje øyet kom jeg til å tenke på caduceus-symbolet:
http://www.crystalinks.com/caduceus.html
For ideer til tolkningen av Kundalini-kraften, se også:
http://www.crystalinks.com/kundalini.html
jeg ser deg svinge dine hofter
og nevner at slangemøter
blir gjerne seksuelle for meg og
uten at jeg føler kallet til
å utbrodere
så mye har jeg sagt før
at det blir en forening
av det mannlige og kvinnelige
inne i meg, min egen individuasjon
GjenopprettetMedlem
Du lure på om noen har erfaring av å være "andre" på trommereise.
Jeg opplever dette,når jeg har gået i tromme-transe,de "andre", står ofte i kø,for å komme gjennom,en etter en,eller flere i sammen.
Dette legger jeg merke til som stemme-forandringer og merkbar kraft-bevissthets endring,og indre syn.
Helga er høydepunktet for hekser å trollmenn,å en trollmesse med tromme er å anbefale.
Herlig reise du hadde Malaika,du er flink å beskrive den andre verden.
Bom-Bom-bommmmmmmm.

GjenopprettetMedlem
Tuuusen takk, susy
for intressant lesing om caduseus ! Det er andre ting jeg har opplevd som faller på plass nå...utrolig fasinerende at du skulle legge inn denne linken
Følte også at slangen var med på å forene det mannlige og kvinnelige i meg, særlig ettersom jeg var både mann og meg selv samtidig.
Takk til dere begge to