Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
I dag var jeg på en vandring i skogen. Jeg ville gjerne finne ut hva jeg burde fokusere på for å komme meg videre på min vei, så jeg tok en liten walk-about for å klarne tankene og se om jeg kunne få hjelp fra naturåndene. Jeg gikk og gikk. Jeg gikk andre veier en jeg har gått før. Synes det er spennende å bare la beina velge vei og følge etter. Jeg fant noen nye steder som jeg kjente at det var god kraft.
Etter å ha gått en stund hører jeg en hakkespett som hakker i ett tre. Jeg lister meg rundt for bedre å kunne se den. Jeg fikk så vidt skimtet den før den fløy av gårde på "jakt" etter bedre tre. Jeg gikk videre og hakkespetten ble med meg i ånden. jeg gikk avgårde for å finne mitt tre som kunne gi meg det jeg trengte. Beina mine førte meg opp og ned langs mosegrodde fjelltopper. Plutselig hører jeg den igjen. taktaktaktak. Den sitter der øverst i den lille furua og hakker. Jeg blir stående og iakta en stund. Jeg tenker over hvor besluttsom den er. Den hakker og hakker og gir seg ikke med en gang den møter motstand. Plutselig går den rundt på andre siden av treet og prøver lykken der. Den fant ut atden siden den var på ikke funka og dermed prøver den seg på andre områder. Den tar seg tid og prøver og feiler. Den stopper plutselig opp og speider ned på meg. Den begynner å pusse fjærene sine og blir ren. Slik vil jeg gjøre det fremover tenkte jeg. Besluttsomhet, prøve og feile samt å være ren til sinns er noe jeg vil streve mot. Den siste tida har jeg hatt en del adferd som jeg ikke synes noe særlig om. jeg vil kjenne meg ren og ikke handle på de tingene jeg vet vil gjøre meg vondt. Det ser jeg på som å ha ett rent sinn.
Jeg ble veldig ydmyk ovenfor den lille fuglen som ga meg så mye i løpet av bare noen minutter. jeg satt meg under ett tre og sugde opp solens kraft og sang en takke sang til den. Takk til kreftene over og under meg og i alle retninger rundt meg

GjenopprettetMedlem
God lærdom å hente der Magus

Pussig nok har junior og jeg sitti i skogen i hele dag
og hatt jevnt og trutt besøk av både Flaggspett og Svartspett,
taktaktaktak...
taktak...
tak...
GjenopprettetMedlem
Hakkespetter er herlige! Viste du at hakkespettens nebb er festet med en fjæringsmekanisme slik at den ikke skal få hjernerystelse av all hakkingen?
GjenopprettetMedlem
"Magus":
Den tar seg tid og prøver og feiler. Den stopper plutselig opp og speider ned på meg. Den begynner å pusse fjærene sine og blir ren. Slik vil jeg gjøre det fremover tenkte jeg. Besluttsomhet, prøve og feile samt å være ren til sinns er noe jeg vil streve mot. Den siste tida har jeg hatt en del adferd som jeg ikke synes noe særlig om. jeg vil kjenne meg ren og ikke handle på de tingene jeg vet vil gjøre meg vondt. Det ser jeg på som å ha ett rent sinn.
Jeg ble veldig ydmyk ovenfor den lille fuglen som ga meg så mye i løpet av bare noen minutter. jeg satt meg under ett tre og sugde opp solens kraft og sang en takke sang til den. Takk til kreftene over og under meg og i alle retninger rundt meg

For en flott opplevelse kjære venn. Hakkespetten er en flott fugl. Takk for at du deler

Du er en kraftfull person.
RITA

GjenopprettetMedlem
Jeg var så heldig å fikk oppleve en flaggspett (hun-fugl) på svært nært hold for noen uker siden - Jag satt på en Ca 3 meter lang stokk innimellom noen grantrær da den kom flygende, den svinset rundt og kom stadig nærmere for så å lande på den samme stokken jeg satt på. Jeg er sikker på at jeg aldri har pustet så "lydløst" som da...
Takk Magus for dine tanker rundt hakkespetten som lærer - hadde bare notert meg opplevelsen og ikke tenkt mer på den før nå, enda det er svært skjelden jeg ser en slik fugl heromkring...
Fant en hakkespett chant som jeg hadde notert meg...
Hammer, pound, a warning sound
Alerts me to potential strife.
At your call I see it all
And plan protection for my life.
GjenopprettetMedlem
Jeg vet ikke om det hakkespettinvasjon her jeg bor, for tiden. Men jeg møter minst en og gjerne fler, hver gang jeg går ut omtrent. Spesielt roper de, i skogen i går var det en svartspett tror jeg, som skrek så intenst at jeg ble nesten redd. Men jeg får ikke tak på hva det er de vil si....Jeg får opp noen små råd og så følger jeg de, men de fortsetter å forfølge meg
Heh...bare jeg skriver det her, kjenner jeg stor frykt, så jeg antar jeg ikke er klar for budskapet enda.
Men fint å lese andres om hakkespettmøter.
GjenopprettetMedlem
Takk for at du minner meg på dette Magnus, dette med å lære av våre dyrevenner. En nydelig opplevelse du hadde der!

GjenopprettetMedlem
Foresten, hvis du ikke har sett denne :
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,1235.0
Tidligere tråd om hakkespett. Den spiser opp det vonde. Var en ahaopplevelse for meg å lese nå, siden jeg har en stund hatt den merkelige setningen"spis mer larver" inn i hodet mitt, og ikke akkurat følt for å ta det bokstavelig

Anonymous
hehehe

Hakkespetten er også naturens egen trommer. Den står for rytme.
Fra
http://www.sayahda.com/cyc5.html:
The woodpecker is known as the Earths drummer. Drumming is the heartbeat of mother earth and is associated with shamanism and the ability to move into other dimensions at will. For those with this totem the woodpecker represents self discovery. As they peck into and through trees and dead wood, hidden layers of ones psyche are revealed. Those with this medicine are good analysts and have strong mental capabilities. They make excellent psychiatrists and psychologists. Woodpeckers are active birds so caution is advised to maintain balance when reviewing any situation or issue. Too much analyzing can result in procrastination.
En heftig fin liten kraftfugl det der