Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Dette blir veldig personlig, kanskje altfor mye om meg, men..
Kan kraftdyrene skade noen?
Kan jeg skade noen eller gjøre ondt bare ved å (ubevisst) tenke ondt?
Veldig tidlig, da alt startet, tok ulven meg med til Han.
Jeg sto og så på det ulven gjorde, og tenkte "det er greit, han fortjener det"
Da vi kom tilbake spurte jeg ulven om jeg skulle gjøre noe mer i forhold til dette,
og fikk til svar "Du skal konsentrere deg om deg selv, så skal jeg ta meg av dette her".
Det gjorde jeg.
Jeg brukte tid på å vokse og finne meg igjen.
Jeg fant sinnet.
Jeg kom til at det som hendte ikke lenger skulle være bare mitt.
Jeg meldte Han til politiet.
En uke senere fikk jeg vite at han døde den dagen
av kreft som han fikk for noen måneder siden.
Nå ønsker jeg egentlig bare å høre at dette helt sikkert er tilfeldig

mange mennesker dør jo av kreft..
Anonymous
Jeg er ingen ekspert, men føler likevel for å driste meg til et svar.
Hvis du sender kraftdyret for å skade noen, kan det sees på som sort magi, men jeg føler ikke at det er det du har gjort her. Jeg tenker at det kraftdyret gjorde for deg var å vise deg at du ikke trenger å være redd for Han lenger. Kraftdyret hjelper deg. Kanskje også Ulven hjalp deg med å begynne arbeidet med å frigjøre deg fra denne personen. Når ett kraftdyr spiser\kvester\dreper noe(n), er det etter min erfaring at de tar de tunge energiene, som kan ha blitt påført deg. Tror ikke Ulven ga han kreften, for å si det sånn.
Når det kommertil dette med å tenke ondt om noen, så vil mange si at tanker er energi og onde tanker er "negativ" energi. Jeg tror det er mulig å sende denne energien over til andre, enten bevisst eller ubevisst. Har man onde tanker om noen, så kommer det også gjerne frem i en eller annen handling. Det beste vil nok være og ikke ha disse onde tankene om noen, men det er jo enklere sagt enn gjort. I det siste så har jeg blitt obs på at det går ann å observere tankene mine og når jeg ser at jeg enten er misunnelig eller andre "negative" ting, så prøver jeg å omformulere meg. F. eks. hvis jeg er misunnelig på at noen får til noe jeg ikke får til, så omfomulerer jeg det til at jeg er glad på den andes vegne. Er en veldig tung prosess som krever årvåkenhet og tålmodighet, men det funker. Være en vokter ved tankens port. Hjelper også å innse at jeg ikke er perfekt og har en hel del tilkortkommenheter. Andre har også de. Det gjelder å få snudd tankegangen. Krever tid, tålmodighet, oppriktighet og en god porsjon innsats. Tror at måten vi tenker på reflekteres i måten vi ser verden på. Vil jeg se verden god, så må jeg få snudd fokuset til de gode tingene. Det blir jo hva man velger. Jeg føler meg ihvertfall bedre av å være glad for at en får til noe fint enn å gå å være misunnelig på denne personen.
Håper det ga deg noe
GjenopprettetMedlem
du sa selv at du ikke visste det. Da er det ok. Der fins så mange krefter i universet. Noen er mørke, noen lyse. Hvem skal dømme om det du gjorde mot han er værre enn det han gjorde mot deg eller andre? Det er i kristendommen man dømmer. I sjamanismen, slik jeg ser det, fins der bare et spill av krefter. Som man som sjaman kan ta til sin disposisjon. Noen krefter kan man være raus med. Andre bør man spare på, eller tenke seg om før man tar i bruk. Det er som når man krydrer mat nesten. Man baker ikke brød av chillipulver. Men man kan ha litt i deigen, for å sette smak om man vil. Slik er det i naturen og. Noen ganger er man ubevisst. Noen ganger er man reflektert.
Du trenger ikke gå i kloster eller bli lysengel på grunn av det du har gjort. Ei heller trenger du ofre din førstefødte for å gjøre opp. Men nå har du begynt å reflektere. Du reflekterer over dine egne krefter. Og slik gjør en god sjamanspire. Det som har hendt det har hendt. Eller som vi sier: Det var sikkert meningen.
Nuet ligger midt imellom deg og framtiden.
Fortiden har hendt, og det er på den du bygger din kunnskap.
Utover dette er den ingenting å bry seg med.
Det den kan gi deg av det gode og brukbare, skal du ta med.
Det andre kan du la ligge.
GjenopprettetMedlem
Ulven har nok bare vist deg litt av naturens gang... forberet deg på noe som kom til å skje..
Det er ikke noen begynnelse og det er ingen slutt...
Verdenen det for kompleks til å si at en ting fører til en annen... Det er alltid avvik fra regelen, dette er tilfeldighetene gang..
slik ser jeg det...
jim..
GjenopprettetMedlem
Takk til dere
Ulven har vist meg så mye, og den har lært meg om meg selv,
men det er enda lang vei igjen (heldigvis, for det er en spennende vei å gå).
Noen ganger tviler jeg, og da stopper alt opp. Er vel kanskje frykten for det ukjente som tar over..
Nå er jeg på vei igjen, til neste gang jeg snubler
Æ skal hjem til fjorden i dag,
skal senke skuldran, puste dypt inn, strekke øyan og nyte livet.
God helg, klem fra Pia.
GjenopprettetMedlem
En liten ting i tillegg til det som før er skrevet her.
Det å kjenne på din egen smerte av hva møtet med denne personen har gjort trenger ikke å være at du ønsker den noe vondt. Det høres det heller ikke ut som du ønsker, synes jeg. Ulven sa at du skulle konsentrere deg om deg og at resten ble ordnet av den. Det blir som Jimango skriver.....å la naturen gå sin gang mens du selv kjenner på det som er ditt. Jeg tror egentlig ikke det kan bli mer realt enn det!

GjenopprettetMedlem
hahah nå kødde du! et slaks dyr som ikke finns kan ikke skade noen

, haha den hva god uansett

jeg er sikker på at dere er helt imot meg alle har på dette formuet men aksepter det, et dyr som kommer til deg i drømmer, trommereiser eller ka pokker det sko vær kan ikke gjør en drit mot noen uten å lure dere pykisk da haha lol xd

GjenopprettetMedlem
"K.H":
hahah nå kødde du! et slaks dyr som ikke finns kan ikke skade noen
, haha den hva god uansett
jeg er sikker på at dere er helt imot meg alle har på dette formuet men aksepter det, et dyr som kommer til deg i drømmer, trommereiser eller ka pokker det sko vær kan ikke gjør en drit mot noen uten å lure dere pykisk da haha lol xd 
Hmmm synd at du ser det sånn da, og aksepterer at det er din sannhet. Like fullt så synes jeg at du også må akseptere at andre har en annen sannhet enn deg, og ikke forsøke å latterliggjøre deres syn. Det handler om respekt for andre mennesker, enten en ser det på den ene eller den andre måten. Dette er et forum for sjamanisme, og da er sjamanisme det som blir diskutert her inne. Mange av tingene som skrives om her er ting som kanskje for en utenforstående, A4-person kan se merkelig ut, men det betyr ikke at det ikke er reellt. Og, vet du hva, jeg har faktisk ikke mot deg, i det hele tatt.

Som jeg så tydelig skrev, og gjentar nå, så aksepterer jeg fullt ut at det er din sannhet. Om jeg ikke har gjort det før, så ønsker jeg deg velkommen til sonen

GjenopprettetMedlem
reagerer litt her, burde kanskje ikke det, men vil bar føye til at jeg er ikke sjaman, men jeg "ser" og"føler" ting utenfor det sk. "normale" ( hva som er normalt da???), og er ikke flau over det, fordi vi mennesker har forskjellige "følehorner" som hos enkelte er sterkere utviklet, og da kan "ting skje" og både kraftdyrene og "reiser" dukker opp...jeg har faktisk tromme og( nå er den på "trommesykehuset" fordi den mistet sin klang), og har brukt den ofte for å "reise" meg bort til en" annen verden" som jeg kaller det...jeg respekterer at alle vi har forskjellige meninger, men jeg synes også at vi burde kunne bruke ordene riktig slik at vi ikke sårer og ( håner?) noen...Ha en riktig fin sjaman ( og ikke sjaman) nytt år 2008 alle sammen, og da mener jeg ALLE.
mvh hilsen ho marihøna så vil at alle skal ha det godt med seg sjøl og at alle skal kunne leve i ro og harmoni, uansett hvordan en tenker eller praktiserer i sitt liv

GjenopprettetMedlem
viss dere viser respekt ovenfor mine innlegg, meninger dvs viser jeg respekt til deres

beklager at jeg latterigjorde deres meninger. jeg aksepterer deres meninger også, men jeg ser helst ned på dem å det kan kankje være litt synd. det er ikke bare fordi jeg ikke forstår det men det er fordi jeg har vansker med å tro det, å det er vel også synd. jeg håper at jeg snart begynner å forstå å etter jeg forstår for vi se om min tro kan også bøyes på. pis

GjenopprettetMedlem
jeg kan godt forstå K.H. sine synspunkter, det er et vanskelig begrep for noen å fatte at det finnes slike mystiske dyr i hjertet av vår kropp med krefter nok til å påvirke andres liv. jeg har sjøl ikke klart å komme i kontakt med mitt dyr gjennom reiser og kjenner jo så klart tvilen stikker meg i magen, men jeg vet at det går og vet at jeg skal klare det. så jeg fortsetter å tro.
men oppfordrer jo K.H. som tydeligvis sitter inne med en dose tvil til å kanskje oppsøke en praktiserende sjaman, få han\hun til å gi en liten overbevisning på slikt kanskje. hehe