Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fin-fine overskiften  >:(

Jeg lurer på hva dere "bruker" kraftdyrene deres til, jeg. Hvordan fikk/fant du ditt? Hvordan har du dette med deg i hverdagen osv osv. Fortell meg hva og hvordan dere "bruker" dem. Tusen takk  :icon_biggrin:
Anonymous
Har ikke mye erfaring, jeg. Men gjennom å danse opplever jeg at ånde kraften kommer til syne på en enkel måte. Jeg danser meg inn i kraften. Under en slik sansende dans føler jeg at jeg "rir" på åndekraften, og av og til kommer det ut i kreativitet. Som dikt.
GjenopprettetMedlem
Mitt første kraftdyr kom til meg!  :)

Det dukket bare opp i mitt indre syn! Og det var en kraftfull opplevelse! Jeg bruker kraftdyret under healing, jeg får healing...og jeg leser om kraftdyrets egenskaper, finner ut hva jeg mangler av dens egenskaper, å prøver å lære meg det jeg ikke har av dens egenskaper!

Jeg ser på kraftdyr som åndelige lærere, som kommer til meg for å lære meg noe, gi meg budskap, eller hjelpe meg i vanskelige situasjoner. De kommer for å leke, danse også!

Så, kraftdyr er noe jeg setter enormt pris på, å jeg takker dem for tryggheten de gir meg!
Anonymous
Trygghet ja.

Haren sier gjerne HOPP, og jeg hopper til, med innlegg her på sonen om nakenhet, og ellers i min hverdag som gir skjelvende oppleveser som å være den totale uansvarlige (men jeg liker det litt kjenner jeg..)
og gaupen sier at det er greit det...en liten stund i synlighet, men så vil vi gå i fred for en stund. Gå litt for oss selv. Og det er så godt å vite at sånn er det.
GjenopprettetMedlem
...jeg bruker kraftdyrene når jeg reiser på trommereiser. I tillegg har jeg dem med i hverdagen. De sitter stadig sammen med meg f.eks. når jeg kjører bil. Synes at det er artig å ha en stor elefant med meg i passasjer-setet (hehehe...da sitter jeg og koser meg ). I tillegg har jeg med en barnevariant av meg selv, som pleier å henge rundt med kraftdyrene, og som gjerne sitter i baksetet i bilen. Det er mitt grep for å ta tak i min egen barndom. Gir meg selv det jeg føler jeg manglet da. Kraftdyrene gir meg trygghet til dette arbeidet. De hjelper meg med min "nye" barndom. Litt sprøtt dette men det funker altså  :icon_lol: Vil gjerne utvide reportoaret når det gjelder bruk av kraftdyr så jeg er veldig interessert i å vite hvordan dere andre bruker kraftdyrene også  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Kraftdyr er hjelpere........

Krafdyrene som dukker opp prøver å lære deg noe.
De hjelper deg til å finne vei........, til underverden, mellomverden og oververden...

Jeg bruker kraftdyr til å heale meg.....

Jeg bruker kraftdyr til å finne vei til verktøy jeg kan bruke for å komme videre i sjamanistisk og åndelig lære....

Dette var noe kort men det er nok andre her som har skikkelig greie på dette og bør "åpne kjeften" litt mer.........., da blir det mindre dikt vet dere  ;)
GjenopprettetMedlem
Fra tidlig begynnelse har mennesker av Moder Jord søkt etter drømmer og budskap fra den Store Ånd.
I begynnelsen, kommuniserte Skaperen med oss igjennom vårt samspill med naturen.
All natur er sammenkoblet på et usett plan / nivå. Dyrene, plantene, steinene, elven og trærne alle har en
leksjon å lære oss og en beskjed å dele med oss.
Beskjeden hjelper oss til å overleve og forsyner oss med retning, beskyttelse, medlidenhet og haling.

Beskjedene eksisterer i all natur men er mest fremherskende i dyre klan.
Vi mottar beskjeden og lærer leksene fra dyrene med å studere de i deres egne omgivelser.
Dyre beskjed er naturlig i dyret. Om man ser for eksempel på en ørn, der er beskjeden frihet,
mot, fokus, oversikt, høy ideal, visjon, styrke og ånd. Tid til å ta action, vær direkte, beveg deg fremover.
Det er et symbol på Skaperen og et positivt tegn for de som er på den spirituelle vei.

Slik kan man studere alle dyr, hvordan lever de, hvordan oppfører de seg, hvordan er de.
Gå inn i dyret og se dets egenskaper og bli i ett med dyret. Bruk de egenskapene i ditt liv til å finne din styrke.
Og la dyret hjelpe deg til å bli den du virkelig ønsker å være.

Samin  ;)
GjenopprettetMedlem
Jeg møtte mine i trommereiser. Men bruker de til hjelp for å takle situasjoner i hverdagen. Da tenker jeg på det dyret som innehar de egenskapene jeg føler jeg trenger, feks at jeg ser for meg at jeg er dette dyret. Så gir det meg en større styrke.

Noen ganger mediterer jeg på de og ber de om å hjelpe meg med feks bli kvitt noe følelsesmessig skrot. Eller jeg drømmer om de. Når jeg møter de i RL er de ofte påminnere for meg, når jeg begynner å rote meg vekk fra meg selv.
GjenopprettetMedlem
har hørt hva mine er men har enda ikke fått ordentlig kontakt med dem takke være en ikke fullstendig reise enda, men det kommer, jo større prøvelser jo større belønninger som e har hørt :)
GjenopprettetMedlem
Fikk vite om 2 av dem i en kanalisering,-selvom det ikke var jeg som kanaliserte følte jeg at noe falt på plass.
Det tredje er den kjære katten min som jeg hadde i 13 år. Hun har fortalt at hun er her for å hjelpe meg når jeg healer dyr :wub:
Alle er med meg og hjelper meg på veien min.
GjenopprettetMedlem
Mine kraftdyr spiser  av å til andre kraftdyr
noen ganger  blir det for mye spising på meg som person
da lokker jeg på kraftdyrene
og lar dem gå til middag på det som måtte gnaske på meg.
Når de har spist,er de mette,og fornøyde.
En herlig kraft kan kjennes i hele systemet,som en fin kjølende aloebalsam.
Selvtillit og latter følger ofte med i kjølvannet.

Men jeg må legge til,at mine ånder eller kraftdyr ,som noen svelger å kalle dem
kan begynne å gnaske på meg,en langsom følelse av å bli spist levende av noe jeg ikke kan sette fingen på.
Da hjelper det å bevege seg,gjerne spille høy musikk og danse,ta fram den hudkledde,eller berre ta på anorakken og gå en god gammeldags tur.
De kan rett å slett begynne å kjede seg,og da får jeg valget.bli langsomt kannibalisert,eller ta roret,og styre skipet mitt ut av hurlumheiet.

Jeg har en følelse av å leve i en jungel,der de store dyrene eter de mindre,mange tre,og mange mange rare dyr,jeg aldri trodde fantes.
Og alle vil være der det skjer,der maten er ferskest,selv om det av å til kan være snakk om igler,og ål.
Ugh! Batanta!
:wub:

:respect:
GjenopprettetMedlem
Så mange fine svar  :wub:
(det er bare å fortsette)

Det virker som om man benytter seg av (i mangel av bedre ord) dyrene på forskjellig måte, men samtidig veldig likt. Det er litt kult, synes jeg. At det kan være så likt, men samtidig så ulikt.
Anonymous
Jeg ser på mine kraftdyr som et av de klareste bindeledd mellom meg og den store ånd.
Og de er de delene av meg som man kan si er "renest"  forhold til energier.
De er "klarest".

Og jeg har spesielt et dyr som jeg føler ofte er rundt meg, og hvis jeg har en urolig natt spør jeg om det kan komme og være med meg, og da sovner jeg nesten medn gang.
Jeg føler også at det noen ganger tar bolig i min kropp for liksom å lukte litt på denne verden...

Ellers så har de forskjellige oppgaver de har tatt selv og koser seg med. En svømmer i vannet i kroppen og eter det den har lyst til.
En annen er sang og en annen viser vei når jeg er i villrede.

Men mest er de mine gode venner som deler av den samme kraft...
GjenopprettetMedlem
Det er mange fine svar her. Jeg bruker mine kraftdyr til det samme som de andre her.

Det jeg liker godt med å jobbe med mine kraftdyr, er at jeg kan spørre deom hva som helst. Hvordan jeg skal komme meg gjennom forskjellige faser i livet osv...hva må jeg gjøre konkret. Svarene er min healing, og min oppgave og utføre.

Jeg elsker det når ørnen hakker ut "syke" biter av hjertet mitt , og når jeg får fantastiske reiser med healing.

Mitt kraftdyr er veldig nært( spesielt det ene ), og jeg blir rørt til tårer flere ganger, om jeg merker det er med meg.

Jeg ærer mitt kraftdyr, og takker det så ofte jeg kan. Gir det små gaver.

Anonymous
Kraftdyrene mine har hovedsaklig kommet gjennom trommereiser, men de har vært der hele tiden. Ejg har bare ikke lagt ordentlig merke til dem. Når jeg møtte Ørna, så bare visste jeg at den hadde vært der hele tiden. Jeg hadde sanset den, men ikke ofret det noe særlig tid pga at jeg ikke stolte på det jeg kjente. Nå vet jeg heldigvis bedre  >:( Jeg bruker kraftdyrene til å reise med, til å be om hjelp, råd og veiledning. Jeg danser også sammen med kraftdyrene mine og tar dem med på trening. Fett å kjenne BjØrne kraft når jeg står på tredemølla. Jeg prøver så godt jeg kan å pleie relasjonen til mine kraftdyr ved å ofre dem tid og energi. Ved å sette meg ned å la dem ta bolig i min kropp for en stund, kjenner jeg deres nærhet. De dukker også noen gang opp i drømme, men da er jeg mest redd dem.

Kraftdyrene er også mine veivisere. Hvis jeg føler jeg står stille og stamper i ett problem, lar jeg dem vise meg vei igjennom. De låner meg ofte sin kraft, slik jeg låner dem min. De er, som mange også sier, min link til Den Store Ånd. Igår gjorde jeg min første ordentlige heling med en pasient, og da ber jeg kraftdyrene om å være tilstede. Etter helingen hadde jeg tatt noe av pasientens "sykdom" inn i egen kropp og fikk hjelp av kraftdyrene til å bli kvitt det. De spiste opp nyra mi og ga meg en ny. Idag er jeg like fin :) Jeg merker at hele kraftdyr begrepet og dets betydning for meg vokser, som alt mulig annet, på denne veien. Jeg er virkelig avhengig av en god kontakt med mine kraftdyr for å komme meg videre. Det er også utrolig godt å vite at jeg ikke trenger å gjøre alt alene, men at kraftdyrene gjør det sammen med meg, bare jeg tillater dem å gjøre det.
GjenopprettetMedlem
Takk for et flott spørsmål.

Jeg mente å svare straks, men det ble ikke så og underveis så har en hel del ting klarnet for meg.

Jeg vil fortelle om min første "levende" trommereise, det var i maj i år, en reise der en sjaman trommet. (tidliger har jeg gjort reiser med CD eller trommet selv).
Vi skulle reise for å møte kraftdyret våres.

Da jeg kom ur grotten var det en slange der, jeg spurte den om den var mitt kraftdyr, det var den ikke, men den skulle ta med meg til kraftdyret.
Jeg gikk inn i slangen og vi ringlet iveg, stoppet ved en sjøstrand der jeg har vært før. Og der satt jeg og ventet...og ventet...og ventet.
Til slutt så kom det en ulv, jeg ble sååå forbauset, det var virkelig ikke hvad jeg hadde ventet. Mye annet men ikke ulven.

Etter det har ulven kommet mange ganger. Den har tatt meg med for å hvile, den har vist meg på ting og den har fortalt andre ting.
Den har og vært tilstede i denne verden som vi kaller den virkelige. (Se luktopplevelse på sjamanerfaringer )

Første kraftdyret jeg fikk var ravnen, du kan lese om hvordan jeg fikk den i "Sjamanisme i vanlig skogsbondeslekt" (under sjamanisme).

Neste var gaupen, om den har jeg skrevet i "Gaupe" (kraftdyr og dyresjamanisme). Den kom til meg først i den "virkelige" verden og dukket senere opp i meditasjoner og reiser.

Så, nå kom ulven. Hvad vil dette si? Jeg har sett litt på forskjellen mellom gaupe og ulv. Gaupen er ensom, ulven lever i flokk.
Jeg er både enstøig og selskaplig. I de senere åren har vært mest enstøig.
Kansje er det nå tid for meg å være sammen med andre har jeg tenkt.

Dette har skjedd siden maj, oppdaga jeg idag da jeg kjørte bil i all stillferdighet. Siden maj har jeg ikke hatt mulighet å være enstøig, jeg hat hatt folk rundt meg nesten hele tiden. Jeg har tenkt at en rar tid har vært kommen til meg. Jeg har levd med i tiden men også stillt meg ved siden av og sett på, og lurt på om dette er noe jeg virkelig vil.

Først idag oppdaga jeg at det var "flokken" som var her. (Og jeg må si at det har vært en morsom tid, ..men travel)
Nå mener jeg å føle hvordan dette egentlig føles og siden tenke over hvordan vil jeg ha det. Deretter er det dags for alfa-hunn å ta grepet.

I en av Trommereisene i senere tid så har jeg måttet forlate gaupen, jeg kom til fjelltoppen jeg var inni gaupen og måtte forlate den og gå inn i ulven. Det føltes trist ..og bra.

Det kom en annen ulv og vi kunne leke, vi lekte oss ned fjellskråningen, badet i jokken fortsatte å leke oss opp på den andre siden til plassen der jeg møtte reinoksen, da kalte trommene meg tilbake, det var trist.

Jeg mener at kraftdyrene er en del av livet mitt, men har ikke før idag oppdaga i hvilken grad.
Ravnen kom, den er fortsatt med meg.
Gaupen kom, ensomleveren. Straks etterpå skillet vi oss min man og jeg.
De eneste gaupen lever med er sine onger, og det er hvad jeg har gjort de seneste årene.

Og nå..?
Hei flokk!
Velkommen!

Så takk igjen Vind for ditt spørsmål!

Hilsen Gunilla
GjenopprettetMedlem
"Dancing Butterfly":

Har ikke mye erfaring, jeg. Men gjennom å danse opplever jeg at ånde kraften kommer til syne på en enkel måte. Jeg danser meg inn i kraften. Under en slik sansende dans føler jeg at jeg "rir" på åndekraften, og av og til kommer det ut i kreativitet. Som dikt.

:shyone: what? jeg danser meg inn i kraften, fritids kalles det :P  jaja jeg vet at jeg er litt vel kritisk nå men spar folk som lurer på hva et kraftdyr er med det der. :razz:
GjenopprettetMedlem
[quote="Samin"]

Fra tidlig begynnelse har mennesker av Moder Jord søkt etter drømmer og budskap fra den Store Ånd.
I begynnelsen, kommuniserte Skaperen med oss igjennom vårt samspill med naturen.
All natur er sammenkoblet på et usett plan / nivå. Dyrene, plantene, steinene, elven og trærne alle har en
leksjon å lære oss og en beskjed å dele med oss.
Beskjeden hjelper oss til å overleve og forsyner oss med retning, beskyttelse, medlidenhet og haling.

Beskjedene eksisterer i all natur men er mest fremherskende i dyre klan.
Vi mottar beskjeden og lærer leksene fra dyrene med å studere de i deres egne omgivelser.
Dyre beskjed er naturlig i dyret. Om man ser for eksempel på en ørn, der er beskjeden frihet,
mot, fokus, oversikt, høy ideal, visjon, styrke og ånd. Tid til å ta action, vær direkte, beveg deg fremover.
Det er et symbol på Skaperen og et positivt tegn for de som er på den spirituelle vei.

Slik kan man studere alle dyr, hvordan lever de, hvordan oppfører de seg, hvordan er de.
Gå inn i dyret og se dets egenskaper og bli i ett med dyret. Bruk de egenskapene i ditt liv til å finne din styrke.
Og la dyret hjelpe deg til å bli den du virkelig ønsker å være.

:
dette kan være litt flaut for deg, men ørnen har utviklet seg fra en annen fuglerovdyr gruppe 'hukefamilien'(er ikke helt sikker) som har store fugler så ørnen ble ikke skapt av hvem nå enn det er :respect: pis men du har en veldi intresan teori :P