Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
For en god del år siden opplevde jeg noe med en kråke.. Da synes jeg det var veldig merkelig og jeg ble sånn smått redd

Husker ikke om det var tre eller fire dager på rad at en kråke vekket meg med å flakse med vingene mot vinduet på verandadøren. Det varte ganske lenge hver gang - kanskje oppimot 20 sekunder eller så. De par første gangene nådde jeg ikke å se kråken før den fløy avgåre. Den siste dagen nådde jeg frem og såg blikket som møtte mitt. Det var som å se inn i en annen verden - da ble jeg skikkelig nervøs. Blikket til en kråke på nært hold er ganske spesielt synes jeg -en veldig dybde.. Trudde det var et varsel om noe, og som den pingla jeg var stivna jeg..

Etter en liten stund klarte jeg og åpne døra og såg den fly utover..
Det var en tid jeg bodde alene, i ei bygd på ei øy i vest-finnmark. Og da var det ofte slik at jeg ikke såg mennesker før om helgen. Jeg følte det var min bestefar, som engang etter krigen bygde huset, som gav meg en beskjed... Var vel egentlig da jeg begynte og forstå at det er mangt mellom himmel og jord. :eusa_dance:
I hverdagen ser jeg ofte kråka -akkurat som om den våker og jeg føler meg velsignet :wub: :respect:
GjenopprettetMedlem
Kråken er ei litt mystisk skapning synes jeg. Jeg opplever den også som litt sky, så at du fikk øyekontakt med kråken, var jammen meg ikke værst.

Nå har jeg aldri fått den ære å se inn i kråkens øyne, men derimot har jeg møtt blikket på ei skjur. Det er som du sier, det var som å se inn i en annen verden.
Kråken viser vei

GjenopprettetMedlem
Skal ikke se bort ifra at kråka viser vei.
En jeg kjenner har en kråke som kommer og banker på soveromsvinduet med nebbet sitt - nesten hver kveld.

Han har flyttet flere ganger (ikke grunnet kråka) - og kråka følger etter. Han tror også at det er bestefaren -
som passer på.

GjenopprettetMedlem
Jeg blir minnet på en film som satte spor her nå ja.
Og den het rett og slett: "The Crow"
"Sometimes the dead return, in the form of a crow!"
Fantastisk film!
GjenopprettetMedlem
Jeg føler det som ganske sterkt... er mye overtro forbundet med kråka. Skjura husker jeg at min bestefar brukte og kalle på - han gav den mat nesten daglig.
Og i dag har jeg sett årets første "miniflokk" med tittinger

Hjertegodt!!

Forbinder det med min bestemor

En sann engel

GjenopprettetMedlem
Tullsjura - det er et "mektig" blikk..får litt sånn frysning og dyp respekt på en måte

Bjørnedanser - den filmen liker min samboer veldig godt

-er nok noe i den ja
Hey Hexedoktor -kjenner jeg deg??

GjenopprettetMedlem
Vet ikke jeg Healer ? You tell me since you can tell...

GjenopprettetMedlem
Du nevnte kråka som fulgte etter..
Neida, joda - helt sikkert

GjenopprettetMedlem
Kråka fulgte etter Helge. En venn i nord troms... c",)
GjenopprettetMedlem
Et lite stykke til hit, men ikke langt