I lang tid har jeg følt at fødselen var i gang.
Det skulle ut, men det var ikke rier nok, til å presse ut.
Så fostersekken komme ut som den posen den er, i denne stakk det fram et ben med en hove på.
Vannet gikk da jeg erkjente og tok innover meg en forelskelsesenergi.her ute i den verdslige verden.
Så lå dyret der, på bakken i fostersekken sin. uten bevegelser. Noen flere dager går, så på lørdag kom jeg i kontakt med verdens helligste reneste sinne. Senere på dagen er jeg med i ei trommereise.
Da kom dyret til meg. Jeg tok en kniv, åpnet posen, gned dyret med tørt høy, fikk igang blodsirkulasjonen, skjelvende strakte det frem beina og etterhvert kom det opp.
Da var vi oppe på steppene i Mongolia, sakte ble føllet en hingst som hadde meg på ryggen sin, først mykt snurret fast med røde band med dusker på, etterhvert satt jeg på ryggen. red rundt i den friske lufta og åpne landskapet. Flokken med vill hester bevegde seg rundt meg, jeg var naken og med de myke mulene spiste de alt ved meg som kunne være næring for seg, med mulene snudde de meg forsiktig rundt. Mye bevegelse var i kroppen min, rytme, dans og dyp kroppsopplevelse.
- trenger jeg å si at intensjonen med reisa var å for oss kvinner å søke den maskuline delen av vår seksualitet, for mennene søke det feminine.
Godt var det, vakkert var det, og jeg - har fått meg et vakkert kraftig flott gruppedyr fra høyfjellet i Mongolia som kraftdyr.