Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Mulig jeg legger dette inn under feil emne...men men
Saken er den, jeg lurer på hva det betyr å få besøk av en stor fet humle inne i huset, som egentlig ikke er der.
Både ene tanta mi og min farfar har opplev dette. Dem har begge hatt besøk av en stor fet humle (les:monster humle)som surret rundt i huset men når dem lette etter den eller prøvde slå etter den, fange den o.l så ble den borte i løse lufta...

For så å kommet tilbake fra ingensteds å surret videre. Slik har den holdt på i timesvis, før den forsvant ut i intet. Gikk ikke an å ta på den fysisk men kunne både se og høre den...
GjenopprettetMedlem
Her står det litt om humla:
http://www.sayahda.com/cycle.htm
Vil også legge til at det at humla kan fly, egentlig er en fysisk umulighet.
Den har for stor kropp i forhold til størrelsen på vingene.
Dermed opphever den tyngdekraftens lover.
Francis [Bot]
Åj... det visste jeg ikke...pussig at den klarer fly da.
Men det at humla kom inn i huset og egentlig ikke var der fysisk, er det en form for vardøg eller noe?
GjenopprettetMedlem
Jeg har opplevd lignende ting. Flere ganger. Humla (og noen ganger: en veps) var inne i gardinene, bak bokhyllene, inne i veggene (faktisk). Høyst materielle, reelle. Våkner opp fra vinterdvalen i vårsola? (Humla; veps dør om høsten, bortsett fra dronninga, som kan gjemme seg inne i veggene i gamle trehus.)
Er det snakk om gamle trehus?
Francis [Bot]
er snakk om trehus fra 40-tallet... men dette skjedde på vinterstid, da i to forskjellige hus i to forskjellige kommuner med mange 10 år i mellom hver hendelse. Farfar opplevde dette på 60-tallet mens tante opplevde dette bare for 5-6 år siden.
Men som sagt det gikk ikke an å fange, ta på humla, da forsvant den bare i løse lufta. Ble borte mellom fingrene... spøkelseshumle..
Er som om når man ser et menneske som går igjen og forsvinner i løse lufta...skjedde akkurat samme med humla som dem såg.
GjenopprettetMedlem
Kanskje humla er familiens totemdyr...?
GjenopprettetMedlem
Her i stua summer det rundt veps midt på vinteren, til kattas store fornøyelse...
Ellers lar humla suse jeg...

Francis [Bot]
Kanskje det... men nå er jo ikke farfar og tante i slekt sånn sett....farfar far til pappa...tante søster til min mamma...
Kan jo si at da humla viste seg hos tante, var min onkel, tantes bror, døende. Han døde vel 3-4 uker etterpå. Kan det ha noen sammenheng?
Tante såg bare ei humle. Men da farfar såg humla var det ikke bare en men mange. Vet ikke om noen i familien var døende da.
GjenopprettetMedlem
"Ulva":
Mulig jeg legger dette inn under feil emne...men men
Saken er den, jeg lurer på hva det betyr å få besøk av en stor fet humle inne i huset, som egentlig ikke er der.
Både ene tanta mi og min farfar har opplev dette. Dem har begge hatt besøk av en stor fet humle (les:monster humle)som surret rundt i huset men når dem lette etter den eller prøvde slå etter den, fange den o.l så ble den borte i løse lufta...
For så å kommet tilbake fra ingensteds å surret videre. Slik har den holdt på i timesvis, før den forsvant ut i intet. Gikk ikke an å ta på den fysisk men kunne både se og høre den...
Du skule spise den humlen.