Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Vet ikke om denne ligger pÄ rett sted.
I dag mÞtte jeg pÄ ei krÄke som sto helt rolig bare en halv meter fra meg, tittet pÄ meg liksom.
Ikke redd i det hele tatt.
SÄ fulgte den meg et lite stykke med blikket fÞr den spaserte pÄ gangveien akkurat som et menneske.
Samtidig fĂžlte jeg med dratt mot den.
Klarer liksom ikke slippe den helt med tankene.
Sjekket pÄ hva krÄka stÄr for...
Men hadde vÊrt godt med noen andres meninger ogsÄ.
klem
Lilly
Anonymous
Jeg tror nok den krÄka ville fortelle deg noe.
KrÄker har evnen til Ä bevege seg mellom verdnene og bringe budskap.
For meg har krÄka vÊrt en fugl som varsler dÞdsfall (ikke sÊrlig hyggelig, men slik er det). Men den kan ogsÄ ha budskap til deg fra "andre siden". Og det kan vÊre fra bÄde avdÞde slektninger/bekjente, hjelpere, veiledere osv.
Jeg ville etter et slikt mÞte, vÊrt ekstra vÄken pÄ ting som skjer rundt meg.
Â
NÞtteskriken er et medlem av krÄkefamilien og den er blitt omtalt som englenes sendebud. Hver gang en eller flere nÞtteskriker har dukket opp i trÊrne rundt huset her, har det i etterkant skjedd betraktelige omveltninger i livet mitt, sÄ dette tror jeg pÄ.
Men dette er mine tolkinger. Kanhende andre har en annen vinkling pÄ dette med krÄker og hva de betyr.
Dette synes jeg er et spennende tema og jeg er spent pÄ hva andre ev. kommer med.
GjenopprettetMedlem
Hei Lilly.
Spennende mĂžte du hadde der.
jeg tenker at den krÄka kunne se din krÄkehjelper
og oppfĂžrte seg som en make.
Det er tanken som har slÄtt meg flere ganger
nÄr dyr tar kontakt.

AdsBot [Google]
KrÄka er viktig innen indiansk visdom som healing. Skjekk ut
The Crow Tribe.
Mythology
The Crow Tribe of Native Americans live in the Great Plains area of the United States. The shaman of the tribe was known as an Akbaalia ("healer").The Mannegishi are bald humanoids with large eyes and tiny bodies. They were tricksters and may be similar to fairies. They have supposedly been sighted in Massachusetts and are known there as Dover Demons. Cirape ("younger brother") is a companion of the old coyote trickster spirit. Awakkule is also a trickster spirit, but occasionally helps people instead. Baaxpee is a spiritual power that can cause a person to mature, as well as unusual events or circumstances that force maturation. After transmogrification, the changed are known as Xapaaliia. Andiciopec is a warrior hero who is invincible to bullets.
http://www.crystalinks.com/crow.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Crow_tribe
og The Healing Wisdom of Crow Medicine
http://peacefulrivers.homestead.com/animalcard24.html
KrÄka er ogsÄ en advarsel om noe. SelvfÞlgelig ikke alltid sÄ dramatisk som dÞd, men gjerne noe som ikke er helt som det skal vÊre. Se etter om det finnes noe som skurrer, hos deg selv, eller hos noen rundt deg.
SEO Crawler
min tanke:
den ene livgivende kraften strĂžmmer gjennom alle ting
som regel gÄr ting av seg selv, nÊrmest pÄ automaten
mennesker og dyr farer hit og dit, livet har noe uvirkelig over seg
en sĂžvnig drĂžm
men sÄ, innimellom, glimter Änden til, og skinner fra et tre
et dyr, en fugl
parallelt med dette er en ekstra vÄkenhet i oss, som gjÞr at vi
legger merker til dette
dette er fine Ăžyeblikk, Ăžyeblikk av mer levende liv
nÄr dette er sagt fÞler jeg at krÄkefuglene ofte er agenter for denne
hemmelige kraften
ja, mange andre fugler og
vi sitter i et nĂŠrvĂŠr og vips kommer fuglen til oss, viser oss noe,
eller den kommer fÞrst og nÊrvÊret Äpenbarer seg etterpÄ
jeg tror at Ärsaken til krÄkefuglenes "dÄrlige rykte" (som varslere av dÞd og elendighet)
er dette (i tillegg til den sorte fargen):
 de vegrer seg ikke for Ä skinne et liv fra en dypere sannhet enn
 den vi vanligvis beveger oss i
Â
Anonymous
Tusen takk for mange fine svar.
Likte den krĂ„ka jegÂ
Klem
Lilly
GjenopprettetMedlem
Rart at jeg kom over dette nÄ.. For noen dager siden da jeg var pÄ vei til skolen, var det en krÄke som stanset pÄ veien forran meg og begynte Ä skrike. Jeg sÄ angsten i Þynene dens, men jeg skjÞnte ikke hva den ville. Skal noen dÞ?!
Jeg har flere ganger opplevdat dyr tar kontakt. BÄde ville og tamme katter pleier Ä fÞlge etter meg og hoppe opp i fanget mitt. F. eks: En gang jeg satt pÄ en benk i byen kom en kattunge og hoppet opp i fanget mitt. Den gned hodet inntil meg og var nesten umulig Ä bli kvitt da jeg mÄtte gÄ videre. Med verdens mest lengselsfulle blikk sÄ den etter meg helt til jeg ikke kunne se den lengre..

En av kraftdyrene mine er lÞve, sÄ det har kanskje en sammenheng.
For noen uker siden var jeg pĂ„ et hugstfelt for Ă„ undersĂžke nĂŠrmere noen steinsirkler og gravhauger fra jernalderen som hadde Ă„penbart seg pĂ„ bunnen av den massakrerte skogen. Ădeleggelsene var stygge. Ut av det lille som var igjen av skogen kom det lĂžpende et rĂ„dyr, skrekkslagent og livredd. Like ved siden av hugstfeltet var det nylig anlagt en motorcrossbane for aggresive drittunger, og stĂžyen var overveldene. Jeg prĂžvde Ă„ fortelle rĂ„dyret at det ikke trengte Ă„ vĂŠre redd, og langsomt nĂŠrmet det seg meg med lydlĂžse skritt. Desverre kom noen andre mennesker, og rĂ„dyret forsvant inn i skogen.
Noen som vet hva slike opplevelser kan bety?