Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
did anyone ever experienced having different power animals according to time (winter, summer) and place (mountains, ocean).
am I the only one with multiple personalities?
Ayola
GjenopprettetMedlem
No. It`s even okay,I think.
GjenopprettetMedlem
I think that it's even good
lets all go schizo
Sensis [Crawler]
Det er bra med mange kraftdyr...
Men tenk på formuleringen: jeg har kraftdyr.
Har jeg kraftdyr eller har de meg?
I blant ber jeg dem gå sin vei, for å si det slik.
Ta ferie, løp på himmelviddene.
Det er like viktig å slippe som å få.
A gi frihet er viktigere for meg nå enn enn
å binde fast og å skape ufrihet.
Men jeg gir ikke bort
hånden på rattet.
mvh ailo
GjenopprettetMedlem
Takk Ailo,
it feels so right
and makes so much sense
Never have I felt I HAVE
itis been always a meeting
co operation
a dance.
With all energies free
we dance with certain energies
at certain times
in certain places.
Perhaps the next time I meet the white Rein
it would be filled with surprises and tales
it gathered along its journey.
At this moment a blåmeis is eating the seeds I've left
It makes me happy.
Ayola
GjenopprettetMedlem
akkurat dette med å gi slipp. Når jeg har klynget til kraftdyret mitt, har det dukket opp bilder der noen kommer og dreper det. Så forsvinner det en stund, men kommer tilbake, men på en annen måte. Med andre oppgaver å fylle.
Jeg får hjelp av ulike kraftdyr, utfra hvilke områder de er hjelpere på. Som pinnsvinet viser meg noe om selvbeskyttelse, feks. Har ikke opplevd at det har vært knytta til forskjellig årstider eller steder, men har ikke tenkt over det heller. Har kraftdyr noe med personligheten å gjøre?
GjenopprettetMedlem
Og jeg for to år siden har foret kraftdyr hesten til kraftdyr tigrer.
Og ikke nok med det ,jeg har spist opp sammen med tigrer den hesten.
Det er kun nylig har jeg fått en annen hest til rådighet.
Og siden har jeg hatt tre tigrer ,så har jeg gitt bort nylig en tiger til en av pasientene mine .
GjenopprettetMedlem
As we have incoded in us all architypes and knowledge (at least I've met it within myself)
at times when I need a certain ability I would bring out the personality having such ability, or knowledge...
as they are different personalities
different energies
different helpers
at times one personality is dominant
other times it is either few are working together, or I just flick between them instantly... not sure...
Ayola
GjenopprettetMedlem
Men da er du ikke alene med flere personligheter ihvertfall

Jeg opplever meg selv som en flokk av mennesker, som skal samme veien. Da er det viktig at alle får være med, gamle og barn, svake, sterke, alle sammen. De skadde får pleie, de triste får trøst og de egenrådige eller vrange får seg en tur ut i skogen for å lære.
Dimi: Interessant å lese dine erfaringer. Jeg opplevde at det kom en jeger og siktet på ulven med en pil og bue, da jeg tryglet om å la den få leve. Så siktet den på meg i stedet. Men ulven sa at den var klar for å ofres. Det var skikkelig trist. Hadde vært en stor trygghet å ha den der, som en slags barnevakt nærmest.
GjenopprettetMedlem
"ailo":
Det er bra med mange kraftdyr...
Men tenk på formuleringen: jeg har kraftdyr.
Har jeg kraftdyr eller har de meg?
I blant ber jeg dem gå sin vei, for å si det slik.
Ta ferie, løp på himmelviddene.
Det er like viktig å slippe som å få.
A gi frihet er viktigere for meg nå enn enn
å binde fast og å skape ufrihet.
Men jeg gir ikke bort
hånden på rattet.
mvh ailo
--
Min tante kaller dem
maktdyr!
GjenopprettetMedlem
Hvilke dyrehjelpere som er til stede hos deg vil vel kunne variere etter hvilken assistanse du har behov for der og da. Trodde dette var vanlig, så jeg har ikke reflektert så veldig mye over det. Tenker ærlig talt ikke så mye på hvilken hjelp jeg kan få fra kraftdyrene, men heller hva vi kan utrette sammen. For det er da snakk om å samarbeide for å oppnå en høyere hensikt

Av og til har man bruk for bjørnens krefter, en annen gang trenger man ulvens luktesans og evne til å bevege seg usett i terrenget. Kanskje man kunne trenge å brøle som en løve der det begås urett... Jeg har nok også mine "hoveddyr", kraftdyr som er hos meg, men like mye som jeg har dem så har de også meg. Samhandling er cluet for meg

Dessuten kan man sende åndedyrene til å hjelpe andre der det er nødvendig, og det har også blitt gjort under healingseremonier.