Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Kan ravn og svane
gifte seg

kan det sorte
og hvite danse
sammen

jeg ønsker foreningen
av den kåte, gudommelige
lystløgneren
Luringen
og
den eleverte, jomfruelige
engelen
Sangeren

disse to mytiske krefter

som er så like og
så fullstendig ulike

fugler av Nord
mystikkens og kunnskapens
bevingede

den sorte med sine mange lyder og mål
den hvite med sin ene trumpethimmelsang

å meditere over disse to er som et mysterium
hvis de kan forenes åpenbares en
alkemisk nøkkel
forstår jeg

så var det bare
resten igjen
herfra
GjenopprettetMedlem
Hvorfor sitter jeg igjen med et stort glis etter å ha lest dette? Det er noe mystisk fascinerende med den typen alkymi.

Foresten, jeg leser en bok som heter soul companions, der ailo har skrevet et kapittel, hvor det står noe om bryllupet mellom ulven og hjorten. Så for meg at det har noen likhetstrekk med det du skriver om.
Anonymous
De er vel like forskjellige som mann å kvinne enkelt å greit eller ?
GjenopprettetMedlem
Trenger du forandring?  :exclaim:

Du får akseptere med ynde!  :P

:eusa_dance:

Hexedoktor'n
SEO Crawler
Hei Sommersky: Jeg er enig, det er spennende å meditere, reise inn og la to ulike krefter møtes og bli en. Det du skriver om Ailo`s ulvebryllupp - er ganske sikker på at det skal være den hvite reinsimla og ikke hjorten, slik er det ihvertfall jeg husker det omtalt.

Bast: Hva med den sjarmerende trollkjerringa ravnemor i giftemål med overjordiske svanefar?  ( :eusa_pray: :innocent2: :eusa_pray:)

Dr. Hexus:  ich verstehe nicht - men  :wub: :wub: :wub:

Takk for svar, alle 3  :respect:  :wub:

Tankene om ravn og svane har jeg hatt - av og på - lenge. En dag i forrige uke fant jeg ei svanefjær mens lufta var fylt av ravneskrål. Det er også inspirert av Inger Lise og andre som flere ganger har skrevet om hjelpere satt sammen av flere aspekter, med trekk både fra dyr og mennesker.

Dette er jo et luftig bryllupp. Hvis ravn og svane møtes, kan jeg fly med balansert kraft

Om man kunne oppheve skillet mellom noen ganger å være høytidelig og seriøs, og andre ganger frekk og ustyrtelig morsom. En forening av ravnens freske vitalitet og svanens eteriske hjemsted i en høyere verden

Greide man det kunne man leve i flyt, med aksept og tiltro til alt som kommer

En annen ting: Kan det være så at ravnens firbente bror er ulven? Hvem er så svanens firbente venn - kan det være isbjørnen?

Grensenes sanne funksjon er å peke mot det grenseløse...
GjenopprettetMedlem
Reinsdyr, reinsdyr var det! Gah..jeg og hukommelse altså  :P

Isbjørnen er for meg en bjørnekraft som er skarpere enn den mer lune brunbjørnen. En som tåler kulden bedre. Men, i mine øyne, er den ikke noen firbent svane (heh...ja du skjønner hva jeg mener  :redface:). Hvis ravnens bror er ulven, så er ikke svanens søster...det hvite reinsdyret? Eller hjorten om du vil  ;D

Interessant det med fargene også, sort og hvit. Jeg har hatt dialoger mellom det lyse og det mørke barnet i det siste.  Den mørke snakker mest fornuft for å være ærlig. Den lyse er mest opptatt av regler og normer. Men da jeg lot det mørke barnet trå ut av skammekroken, var hun i grunn et slags jungelbarn (alla mowgli). Hun er det ville og det lyse barnet er det tilpassete.
GjenopprettetMedlem
;) Hei... ;)

Tenkte du kunne tenke litt  :P

Ravnen står jo bl.a. for evnen til å forutse behovet for forandring :)
og svanen står bl.a. for evnen til å akseptere med ynde... ;)

I tillegg forteller jo ravnen noe om behovet for å foreta drastiske endringer i dine holdninger og den måte du oppfatter tingene på ;)
Oppfordrer deg til å bringe noe riktig MAGI inn i livet ditt - forvente det uventede - være forberedt på overflod  :w00t:
Energistrøm for å skape nye realiteter.. bl.a... :)

Svanen symboliserer drømmene - hvor viten blir formidlet for å fremme dine fremskritt i åndelig utvikling - bli en skapning av stor kjønnhet  :wub:

Så den vil hjelpe deg med forvandlingsprosessen og lære deg om behovet for å akseptere forandring med ynde ;)

:wub:

Hexedoktor'n
SEO Crawler
Takk, takk, begge to.

Akseptere forandring med ynde. Ok. (blafrer med øyenvippene mens jeg skriver dette  :innocent2:)

:wub:

Ellers så merker jeg tyngre firbeinte vesen oftere.
En lesning av Ailos fine skildring av åndebjørnen i "Inn i naturen",
vekket nærværet til bamsene mine