Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg kom over en artig nettside, hvor man kan teste seg selv hvilket kraftdyr man har. Jeg fikk ikke mitt hovedkraftdyr, men ett av mine andre.
Artig!
http://www.jerismithready.com/quiz/
Jeg fikk svane!
GjenopprettetMedlem
Overraskende dyr, men likevel ganske treffende beskrivelse.

GjenopprettetMedlem
Morsomt dette, fikk hauk
RITA

GjenopprettetMedlem
A am the crow

GjenopprettetMedlem
Jeg fikk hesten!

GjenopprettetMedlem
Hei! Så ut til å passe bra for ulvild!
"You are a Wolf! "
GjenopprettetMedlem
"Silva":
Jeg fikk hesten! 
heldiggris!!!
eller heldig hest!!!

GjenopprettetMedlem
"dimi":
"Silva":
Jeg fikk hesten! 
heldiggris!!!
eller heldig hest!!! :biggrin:

Elsker hester...så det er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt greit!

GjenopprettetMedlem
Morsomt
Jeg fikk svane...
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jeg fikk også svane.

GjenopprettetMedlem
Edderkopp, ulv, hest, svane......

Hvorfor skal alt være så komplisert...?

GjenopprettetMedlem
Hehe,jeg fikk hauk

og det er jo et flott dyr.
Den passer i hvert fall sammen med de jeg har fra før

GjenopprettetMedlem
Ble edderkoppen. Mayategnet mitt.
Anonymous
Ulven kom til meg.
Ulven er også mitt fødselstotem i det indianske horoskopet.
GjenopprettetMedlem
Reven, så klart... hehe
GjenopprettetMedlem
"Kira":
Ulven kom til meg.
Ulven er også mitt fødselstotem i det indianske horoskopet.
Jeg erfarer gang på gang ,at de indianske horoskoper stemmer ikke i det hele tatt.
Om man leser nøye og sammeligner de litt med den vanlige horoskop,så kan man forneme hvor det ene eller det andre ble tatt i fra.
Jeg har fått ravn ,og det er nok riktig i at jeg har ravn som en kraft dyr i fugle verdenen sammen med ørnen som vel.
Men jeg har også tre tigrer eller rettere sagt to nå,fordi en jeg ga bort,men den horoskopen sa ikke noe om dette,selv om tigrer er mine fødsels kraft dyr. Mens ravnen måtte jeg skaffe meg for noen år siden.
Så jeg ville sagt ,at man skal ikke se på de dyre horoskoper,men erfare selv på sine kraft dyr og lære å kjenne dem enten gjennom dyredans eller andre selv erfarings metoder.

Anonymous
artig test you are a otter
best matches horses - wolvs - swans
watch out for foxes - cougars - hawks
så nå vet alle hvem jeg må passe meg for å jeg som liker alsidighet bytte litt innimellom
legger til her til alle krafdyr dere er like mye verd I love you all
det samme til dere sonevenner
ok dimi men jeg liker det kinesiske selvsagt er jeg Dragen
det indianske har jeg desverre ikke kjenskap til det hadde vært intresangt å se om man føler det treffer
klem bast
GjenopprettetMedlem
En svane til her :biggrin:
(seiler stolt bortover vannet, bruser med fjærene og kneiser med hodet)

Elegante Ekselente Elin
Ps. selv om jeg er litt forvirret og synes at om dagen passer Kråke best og den fikk jeg bare ett poeng lavere "skår" på.....
Kråka kommer fysisk til meg om dagen, viser seg frem flere ganger om dagen...
Vel, mere skal dø og masse skal gjennoppstå
Hurra

GjenopprettetMedlem

Pussig nettsted, fikk edderkoppen. Det bekymrere meg litt siden jeg i dag lyttet til en Soul retrieval cd som omhandlet sjeletap. Der sjeletap ikke blir reparert kan inntrengning av mørk energi gjøre stor skade, fysisk eller psykisk---- og da synes ofte negative energier seg som edderkopper, slanger eller fluesvermer for den helbredende sjamanen. Men det er bare bilder som gjør det enklere å bringe tilbaka hva som skal tilbake til naturen, og selv berger jeg alltid de mange edderkopper jeg finner på mitt urgamle bad langt uti skogen... for det er jo bare bilder, og pussig nok viste edderkoppen seg som mitt nye kraftdyr....det er et morsomt sammentreff synes nå jeg.

Ikke bekymret, forstår snarere mer nå som jeg skriver det ned. SPIDERMAN IS HAVING ME FOR DINNER TONIGHT

GjenopprettetMedlem
Det sto mye fint om edderkoppen syns jeg, hilsen med-edderkopp.
Dette med negative energier. Har opplevd slanger på den måten og da var den skikkelig ekkel og hveste mot meg. Ellers har jeg sett slanger i andre mindre truende former, som jeg ikke tolka negativt i det hele tatt. Med andre ord tror jeg adferd til dyret/opplevelsen av dyret har mye å si.
GjenopprettetMedlem
"Sommersky":
Det sto mye fint om edderkoppen syns jeg, hilsen med-edderkopp.
Dette med negative energier. Har opplevd slanger på den måten og da var den skikkelig ekkel og hveste mot meg. Ellers har jeg sett slanger i andre mindre truende former, som jeg ikke tolka negativt i det hele tatt. Med andre ord tror jeg adferd til dyret/opplevelsen av dyret har mye å si.
atferd og ikke minst energien det dyret i besittelse av.
Om man ser noen kryp uten den ekle enrgien som er lett gjenn kjennelig,hvordan skal man vite om de er fremmede og bør fjernes?
Ikke før de viser sin atferd som å fleke hoggtenner.

GjenopprettetMedlem
Morsomt side
Fikk Jerv jeg - kjenner ikke til det dyret.
GjenopprettetMedlem
Jeg fikk edderkoppen

og det bør jeg jo være fornøyd med:
You are a Spider! (your score: 20)
20
Characters: Arcas in Eyes of Crow
Powers:
Artistic genius, ability to see patterns and sense trouble from a distance
As a Spider, you're artistic, intuitive, and independent—maybe even a little eccentric. You can become so absorbed in your endeavors that you lose track of the outside world and the people in it.
But what you give in return is magic, pure and simple.
Best matches: Cougars, Hawks, Owls
Watch out for: Wolves, Otters, Bears
Jeg er forøvrig dypt uenig med dem som påstår at insekter ikke kan være kraftdyr eller at insekter kun er forbundet med negative energier. Edderkopper spinner de mest fantastiske nett. Fra en malaysisk jente hørte jeg at hos dem betyr det å ha edderkopper i huset lykke. Forøvrig spinner noen av dem nettene sine akkurat der hvor mygg har tenkt å snike seg inn i husene deres og så henger myggene seg fast. Edderkopper er med andre ord nyttedyr for oss mennesker.
Andre dyr: Slanger som forbindes med så mye ekkelt er fantastiske symboler for metamorfose i det de er hamskiftere. Biesvermer lager honning. Mange insekter har brilliante farger og har vel vært opphav til flesteparten av alle slags fremstillinger mennesker gjør av vesner fra det ytre rom. Dessuten er insektene tilstede i livene våre ofte noe andre dyr ikke er. En liten flue kan være godt selskap når det ikke er noen andre der.
Poenget. Jeg skjønner ikke all motviljen mot insekter. De har sin plass i naturen og er svært nødvendige i næringskjedene.
Jeg

insekter

GjenopprettetMedlem
Ja... Edderkopper er lykkedyr!

GjenopprettetMedlem
Selv om edderkopper ikke er insekter

Men jeg liker insekter jeg også. De har absolutt sin plass, både i næringskjeden og som vakre vesener i seg selv. (Det er kanskje ikke like lett å spotte skjønnheten i alle sammen....sånn som en stor og feit flått, der sliter jeg litt).