Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
For de som liker å arbeide med drømmer i perioder er det noen små ting man kan gjøre for å forsterke å klargjøre drømmene. Guarana er en urt som virker oppkvikkende, men om man tar den på sengen og er sikker på at man får sove i løpet av 15-20 minutter har den en meget god virkning. Man kan også spise ett par bananer fordi kaliumet i dem forsterker drømmene. Man kan også ta vitamin b3 sammen med dette.
GjenopprettetMedlem
Guarana er også fin å bruke i seremonier, jeg har brukt opp til 3 gram i løpet av en seremoni. Desverre er guarana vanskelig å få tak i Norge, selv om den er helt lovlig i Sverige og Danmark. (Og Spania hehe) Men på grunn av Eu regelverket kan man ta inn inntil 3mnd forbruk til eget bruk.
GjenopprettetMedlem
Man kan også lage en tinktur av kamille, avena sativa og pasjonsblomst. Men om man tar for mye av den virker den motsatt og man får ikke sove.
GjenopprettetMedlem
Ja, Guarana er naturens amfetamin. Helt glimrende for for å høye energinivået! Skal være helt uten bivirkninger også.
Skal prøve ditt tips!
:icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Guarana er også fin å bruke i seremonier, jeg har brukt opp til 3 gram i løpet av en seremoni

Hva slags seremonier?

Man kan også spise ett par bananer fordi kaliumet i dem forsterker drømmene. Man kan også ta vitamin b3 sammen med dette.

Sammen med Guarana???
GjenopprettetMedlem
Guarana har en rekke andre virkninger ved siden av sin oppkvikkende effekt. Den renser blodet og det sies at den har livsforlengende effekt blandt guarani indianerene. Den innholder mye antioksidanter og den øker også evnen til å "se".
GjenopprettetMedlem
Ja guarana kan brukes sammen med bananer og b3. Jeg har brukt den i flere forskjellige seremonier blandt annet ildseremoni. Den kan også brukes i svettehytte fordi den øker evnen til å tåle varme. Guarana skal brukes ved forsiktighet om man har hjerteproblemer.
GjenopprettetMedlem
Interessant! Det blir nok en Harrytur her ja.....

Har brukt det før i flere år.... ( Bodde i Sverige) og jeg ble fantastisk pigg og kreativ!

Det er akkurat hva jeg trenger nå!  Takk Whitecougar!  :eusa_dance:
Anonymous
Takk for tipset. Slike tips trenger jeg  :)
GjenopprettetMedlem
Man får kjøpt te med guarana på helsekostforretninger men vet ikke hvor sterkt konsentrert det er. Det jeg vet er at på meg har det ca samme virkning som kaffe :icon_cool:
GjenopprettetMedlem
Denne er nok ganske svak. I sverige får man kjøpt 500mg guarana tabletter. Anbefaler denne. Guarana har blandt annet ett koffeinlignende stoff som er aminosyrebundet. Guarani indianerne og andre stammer i Søramerika bruker denne blandt annet i jakt og seremonier. Den brukes også i brødbaking og har også lest ett sted at de lager en øltype av det.

Facts & Fiction

Guarana contains a high amount of guaranine, a chemical substance with the same characteristics as caffeine. This makes Guarana a stimulant similar to coffee, which means that it:

quickens perceptions
delays sleep
helps with endurance based activities
can help to recover from a hangover
impairs the appetite
will lead to more frequent visits to the toilet
causes a higher blood pressure and an increased heart rate
can make you feel jittery and may prevent sleep at all.

Guaranine

Guarana is not:

a 'miracle medicine'
a dangerous drug
an easy way to lose weight
a vitamin
a food supplement
Not proven by scientific research, but some users state that:

Guarana is a 'Smart Drug'
Guarana is an aphrodisiac
their health improved thanks to guarana
Dangers:

Theoretically, it is possible to overdose on caffeine or guarana. The fatal dose has been estimated at 10 grams of pure caffeine / guaranine (taken at once!). Guarana seeds contain maximal 10% caffeine, so when you would swallow at least 100 grams guarana seeds at once, things start to look ugly. Our advice: don't even think about it.
To put all of this in perspective: the average cup of coffee contains 65-130 milligrams of caffeine; some very strong guarana-based syrups can contain up to 350 milligrams.  Look at our caffeine chart for more info.
People with cardiac problems or a high blood pressure should avoid Guarana (and smoking or drinking coffee, for that matter) When in doubt - consult your doctor.
As with all stimulants, dependency may occur.
Chemical composition of Guarana seeds:

Vegetable fiber: 49.125 %
Reddish resin: 8.800 %
Starch: 8.350 %
Water: 7.650 %
Pectin, malic acid, mucilage, dextrin, salts: 7.470 %
Guarana-tannic acid: 5.902 %
Caffeine: 5.388 %
Yellowish steady oil: 2.950 %
Pyro-guarana acid: 2.750 %
Reddish colorant: 1.520 %
Amorphous substances: 0.606 %
Saponin: 0.060 %
GjenopprettetMedlem
Hvor får man tak i Guarana?
Anonymous
Prøvd helsekostbutikk? Vet at det finnes noen typer te (grønn te) med litt guaranainnhold, men vet ikke om de selger bare guarana.
GjenopprettetMedlem
forsterkja draumelive
gjer du med kveitlaukjen,den som stinkar.
ha møkje i kvellsmaden,såo kain æg låva sveitte å draume
så mest teik pausti tå dykk!
(kven sa mare?)
GjenopprettetMedlem
Må nok over grensen for å få tak i Guarana.... Sukk....  :icon_rolleyes:
Som så mye annet helsebringende...
Tar det hver dag.... blir "våken" av det.....  :w00t:
GjenopprettetMedlem
"ørnen":

Hvor får man tak i Guarana?

...hvis kvaliteten fra Sverige er bra...hvorfor ikke kjøpe rettfra Sverige da ? Her er en adresse ihvertfall :
http://www.guarana.se/

...lykke til !  :biggrin:
Anonymous
Whitecougar nevnte at kaliumet i bananer hjelper til å forsterke drømmene. Jeg oppdaget her en dag at det er mye kalium i afrikansk rooibos-te, og også andre mineraler som jern, magnesium, fosfor, kalsium og sink, men det er en klar overvekt av kalium.