GjenopprettetMedlem
Helt enig i det

.
Jeg bruker også masker fortsatt. Vi er nødt til det innimellom. Men jeg er blitt flinkere til å legge den bort. Man må ta det litt etter litt. Det viktigste av alt er vel at man blir litt tryggere på seg selv etterhvert, å da blir det enklere å legge den/de bort.
Men for at man skal tørre å være seg selv, så må man også bli kjent med seg selv. Tørre å kjenne på følelsene, kjenne på frykten osv. Å det gjør man ikke med maska på. Maske er desverre et hjelpemiddel vi må ha, for å klare visse situasjoner. Men ved overstadig bruk av masker, så mister vi også muligheten til å selv se og føle hvordan vi er i disse situasjonene.
Å defor blir det litt feil for meg, at man vil at andre skal fjerne maska, til en som bærer en maske selv.

GjenopprettetMedlem
Man gjør så godt man kan.Ta tiden til hjelp.Se deg i speilet å bli glad i det du ser,fordi det er deg.Alle mennesker er unik på sin måte.Alle er vi forskjelige,tenk hvor kjedelig det har vært,hvis alle var lik.

GjenopprettetMedlem
...liker ikke menneskenes forskjellige masker. Derfor liker jeg å jobbe innen psykiatrien fordi der er pasientenes masker som regel kastet for lenge siden...det er ihvertfall min erfaring...Selv tror jeg at jeg gjennom årenes løp har fjernet de fleste av mine egne masker. Savner dem ikke...

(uten at alt dette har noe som helst med bloggen "jeg elsker tobakk =) " å gjøre...

GjenopprettetMedlem
Enig

GjenopprettetMedlem
Tobakk er OK! Det finnes mange eldgamle røykere. Det hadde vært bedre om det ble slutt på all forurensing fra alle krigene i verden!
GjenopprettetMedlem
"Inger":
Tobakk er OK! Det finnes mange eldgamle røykere. Det hadde vært bedre om det ble slutt på all forurensing fra alle krigene i verden!

GjenopprettetMedlem
En får lage seg en pipe höres det som

GjenopprettetMedlem
Hvorfor ikke.

Anonymous
Det er lett å slutte å røyke! Tenk på suget som tanker, la tankene passere, la tankene lage følelser, føl på dem og la dem forsvinne. Pust inn, ut og så er det foreløpig borte. Selv om jeg har slutta å røyke så kan jeg tenke meg å røyke til rituel bruk om det blir aktuelt men jeg behøver jo ikke å trekke inn.
GjenopprettetMedlem
Nei men røykere har også livets rett

GjenopprettetMedlem
Jeg er følsom for kjemikalier, og føler meg forgifta og urven og urolig i hele kroppen av røyk. Det samme skjer av for mye kaffe. Og hvis jeg prøver å ta en røyk for å "roe meg ned" når jeg er stressa, så blir jeg bare enda verre. Det var derfor lett for meg å slutte å røyke - og rett og slett slippe alt det ubehaget!
Noen sier at tobakken er en hellig urt - det kan jo hende den er glimrende til røkelse og ett trekk eller to i en seremoni. Andre sier de jorder seg med røyk når de blir for spaca.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Når du gir åndene røyk fra pipa,inhalerer du ikke hvis du ikke vil

AdsBot [Google]
Chandra Lacombe sa noen enkle ord om hat og røyking her forleden,
som satt seg fast i meg:
Hater du ingen? Du hater ivertfall deg selv når du røyker..
Ja, det er da slik at når røyken tar overhånd (og det er jo lett for den er vanedannende)
sliter den ut kroppen. Det er vanskelig å finne balansen mellom den rituelle røyken
(som er positiv) og den som stiller eget sug..
Anonymous
"Liljee":
Chandra Lacombe sa noen enkle ord om hat og røyking her forleden,
som satt seg fast i meg:
Hater du ingen? Du hater ivertfall deg selv når du røyker..
Ja, det er da slik at når røyken tar overhånd (og det er jo lett for den er vanedannende)
sliter den ut kroppen. Det er vanskelig å finne balansen mellom den rituelle røyken
(som er positiv) og den som stiller eget sug..
Kloke ord det der fra Chandra. Mapacho-tobakk,ofringstobakk,røkelse,salvie o.l. er jo hellige planter ang ritualer som er av positiv art ja.

GjenopprettetMedlem
Ja..... Elsker man virkelig seg selv.... så lenge man holder på med den ekle uvanen...

Det er en tankestiller... for meg ihvertfall...

GjenopprettetMedlem
Det kommer an på hva slags innstilling man har til det å røyke, det....

GjenopprettetMedlem
Er det noe jeg er god på så er det å slutte å røyke,
fordi det har jeg gjort mange ganger!!!
Hehe...
Joda, røyk er greit det og alle bestemmer selv om de vil eller ei. Jeg for min del synes det var en god opplevelse da jeg slutta for 3 mnd siden. Jeg ble så super stressa, hissig og rastløs. Alle disse tilstandene lå undertrykt i meg, så det var godt å få dem vekk med laaange gåturer.
Tar med en røyk i ny og ne, kanskje en gang i mnd og det får jeg ikke dårlig samvittighet for, det er mye annet som er mye værre en røyk!! Men godt å kunne lukte og smake mer igjen.
så det så
Anonymous
Når dere argumenter FOR røyk så vil jeg gi dere utfordringen å spørre dere sjøl hvem som egentlig argumenterer. Hvilken del av deg. hvilke tanker er i kraft?
Jeg tror ikke tobakken som blir brukt i ritualer er så farlig (hvis det i realiteten er tradisjon å trekke inn) som den masseproduserte driten som Tiedemans og Phillip Morris og Malboro. Men igjen. Hvis den ER det så vil jeg gjerne droppe urgamle ritualer til fordel for min egen helse